Bekijk volle/desktop versie : Belangrijk weetje voor de moeders die hun kind kunstvoeding geven.



Pagina's : [1] 2

22-05-2011, 15:46
Mijn zoontje is 4 maanden en heb 3 maanden Nutrilon standaard nr 1 gebruikt.

Mij nbuurvrouw werkt al 18 jaar in de etos en die kwam ik daar tegen.

Die vertelde mij dat etos merk voeding...dus standaard nr 1.
Precies hetzelfde inhoud heeft als Nutrilon standaard nr 1....alleen de verpakking is anders.


Nutrilon standaard nr 1 kost 11,00
Etos merk standaard nr 1 kost 6,50

Nu gebruik ik die een maandje al en wallah precies hetzelfde.....zelfde smaak...

Nu heeft de albert heijn precies dezelfde voeding ook voor 6,50....

22-05-2011, 21:45


Dat is met heel veel dingen meid!!! Je geeft geld aan het merk en niet aan het produt zelf. BV heel veel medicijnen (ibuprofen merk/ of huismerk, Koortslipcreme Zovirax of huismerk). Inhoud is hetzelfde (mijn nicht is dokter en zij heeft het mij verteld).
Dus ik dnek dat het met babyvoeding ook wel zo is. Voeding en ik dnek met name babyvoeding gaan door zware controles ivm gezondheid. Je kan idd veel geld besparen dmv onderzoek.

22-05-2011, 23:00
Het klopt inderdaad. Alle babyvoeding word in de zelfde fabriek gemaakt. Je betaald gewoon voor het merk. Alleen is het soms dat die duurdere merken bijv. Een extra toevoeging hebben ( die niet echt nodig is ofzo) ik heb voor mijn dochtertje kruidvstvoeding gebruikt, en dat was een prima voeding en daar komt ook nog bij dat alle babyvoeding die in nl verkocht word aan hele strenge eisen moet voldoen en ook echt gecontroleerd wordn dus men hoeft niet bang te zijn dat etos of kruitvatvoeding slechter is dan nutrilon

23-05-2011, 13:11
Ik was er dus wel bang voor dat andere merken dus idd minder goed zouden zijn dan nutrilon. He b er eigenlijk nooit naar gekeken, eerlijk gezegd.
Maar jeetje, dat scheelt echt zo veel geld!

Ik ga er eens naar kijken.

bedankt ts!

23-05-2011, 14:39


Ik had het al eerder gehoord. Maar heb nooit gedurft om andere merk dan Nutrilon te gebruiken voor mijn dochter. Ik weet niet waarom.
Vanuit het ziekheuis geven ze haar dit ook en wij zijn ook allemaal hiermee opgevoed. incl. ikke haha

Mijn dochter krijgt nu nr.3

Het scheelt wel in de prijzen jah.. Maar ja Gair Insha Allah..!!

23-05-2011, 16:07
sorry hoor, maar er moet echt wel een verschil in zitten
mijn zoontje moest steeds overgeven als ik hem een ander merk gaf (ik heb echt veel uitgeprobeerd, geloof me) behalve bij nutrilon. daar moest hij helemala niet van overgeven. dus misschien smaakt het wel hetzelfde, maar ze zijn blijkbaar niet hetzelfde (anders was ik echt wel overgestapt)

23-05-2011, 16:20
Ik betwijfel het, de fruithapjes en groentehapjes van de huismerken missen wel het een en ander hoor.

En ik had met de pil dat ik hetzelfde kreeg alleen het huismerk de goedkope versie nou ik werk er ziek van, terwijl er dan maar 1 klein iets kon verschillen.

Maarja als je kind er tegen kan is het niet erg toch, ik zou toch wel voor nutrilon kiezen.

23-05-2011, 16:27
en de kunstvoeding met die hypoallergeen...spugende babys..buikkrampen enz zijn zie dan ook hetzelfde als de goedkopere kunstvoeding met die namen die ik net had genoemd?

23-05-2011, 17:24

Citaat door lieve_meid1983:
en de kunstvoeding met die hypoallergeen...spugende babys..buikkrampen enz zijn zie dan ook hetzelfde als de goedkopere kunstvoeding met die namen die ik net had genoemd?


ja dan kan je kruidvat extra care nemen. is exact hetzelfde.

23-05-2011, 20:42
oo echt als ik de fles ga geven ga ik dat proberen

23-05-2011, 21:02
ik bedoel maar. een merk krijgt pas faam als het is geslaagd
is echt niet voor niets.
en voor me kind betaal ik liever wat extra..als ie maar het beste krijgt (beste van wat ik me kan veroorloven dan he )

23-05-2011, 21:15
het beste is je borst

23-05-2011, 21:22


mijn kinderen hebben nooit kunstvoeding nr 1 gehad ivm volledige borstvoeding eerste zes maanden. Daarna ben ik overgestapt op kruidvat 2nadat ik de ingredienten had vergeleken met Nutrilon! Excact hetzelfde! Groeiden ze ook goed op en scheelde mij in mijn portmonee .

23-05-2011, 21:28

Citaat door sourya1980:
het beste is je borst


dat is ook zo. dat heb ik ook de eerste 8 maanden (volledig) gegeven. maar op een gegeven moment moest ik ook bijvoeden, omdat mijn melkproductie achteruit ging

en het kan niet hetzelfde zijn
een baby die overgeeft van het een en niet van het ander zegt genoeg (zonder ook maar een woord te zeggen)

dus dames die roepen dat het exact hetzelfde is....ik weet niet wie jullie proberen te overtuigen

by the way..mijn zoontje is bijna 2 en ik geef nog steeds borstvoeding (maar is niet voldoende dus ik vul het aan met nurtrilon)

24-05-2011, 14:46
Dat is ook zo met de kruidvat melk. Nutrilon en kruidvat hebben exact dezelfde ingredienten. Nutrilon had een zaak aangespannen tegen kruidvat omdat zij hen na deden. Kruidvat heeft uiteindelijk gewonnen en is een stuk goedkoper!

Dus zoals eerder is beschreven je betaald dus voor het merknaam, uiteindelijk is alle melk hetzelfde.

En melk moet je minstens2 weken aan je kindje geven voordat het went aan de melk, dus niet na een paar dagen weer een ander merk.

Pagina's : [1] 2