Bekijk volle/desktop versie : Soevereiniteit in eigen kring!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

12-10-2004, 13:05
Als wij moslims een probleem hebben op welk gebied dan ook dan is het ONZE taak om dat ZELF op lossen. Wij zitten niet te wachten op verschillende overheden, media en 'kritische' medelanders die ONS gaan vertellen hoe we een eventueel probleem zouden kunnen oplossen.


Aselhiej

12-10-2004, 13:13



Citaat door Homerus:
Moslims hebben toch geen problemen? Als iemand problemen heeft met islam, is dat toch zijn probleem?

Het is helemaal niet de vraag waar moslism op zitten te wachten. Het is de vraag of de samenleving op deze islam zit te wachten.

De samenleving denkt en praat al jaren over de islam. Dat schijnt veel moslims te ontgaan. Ook hier. Iedere topic hierover krijgt geen aandacht.

Goed, terug naar plaatser. Noem eens een probleem dat jullie moslims zouden hebben en hoe jullie dat zelf willen oplossen.

Homerus.
Moslims maken deel uit van deze samenleving...of je het nou leuk vind of niet..

12-10-2004, 13:17

Citaat door Homerus:
Moslims hebben toch geen problemen? Als iemand problemen heeft met islam, is dat toch zijn probleem? !5.000.000 mensen moeten zich maar aan islam aanpassen?

Welke islam? De oude Arabische of de nieuwe Nederlandse islam?

Het is helemaal niet de vraag waar moslism op zitten te wachten. Het is de vraag of de samenleving op deze islam zit te wachten. In een samenleving bemoeit iedereen zich met elkaar. Zeker als het met een onderdeel niet goed gaat.

De samenleving denkt en praat al jaren over de islam. Dat schijnt veel moslims te ontgaan. Ook hier. Iedere topic hierover krijgt geen aandacht.
Lees dit artikel als gedachtenbepaling en lees met name het dikgedrukte.

Goed, terug naar plaatser. Noem eens een probleem dat jullie moslims zouden hebben en hoe jullie dat zelf willen oplossen.

Homerus.
Wat beschouw jij als samenleving? En er is een groot verschil tussen islam en moslims. Daar zijn wij bewust van. Maar nogmaals, ik zit niet op jou mening te wachten.

12-10-2004, 13:21

Citaat door Homerus:
Als dat zo is Rita dan is de stelling van autonomie in eigen kring helemaal anti-maatschappelijk.

Homerus.
geef eens antwoord op mijn vraag

12-10-2004, 13:21



Citaat door Aselhiej:
Wat beschouw jij als samenleving? En er is een groot verschil tussen islam en moslims. Daar zijn wij bewust van. Maar nogmaals, ik zit niet op jou mening te wachten.
Waarschijnlijk beschouwt Homerus zichzelf als dé norm van deze samenleving..
quote Homerus; De samenleving denkt en praat al jaren over de islam. Dat
schijnt veel moslims te ontgaan
Homerus schijnt ook alle moslims zoniet veel moslims persoonlijk te kennen..

12-10-2004, 13:24

Citaat door Aselhiej:
Als wij moslims een probleem hebben op welk gebied dan ook dan is het ONZE taak om dat ZELF op lossen. Wij zitten niet te wachten op verschillende overheden, media en 'kritische' medelanders die ONS gaan vertellen hoe we een eventueel probleem zouden kunnen oplossen.


Aselhiej
In theorie heb je helemaal gelijk!

Jammer dat het in de praktijk niet gebeurd...

12-10-2004, 13:25

Citaat door Homerus:
Als dat zo is Rita dan is de stelling van autonomie in eigen kring helemaal anti-maatschappelijk.

Homerus.
Het is niet praten OVER moslims maar praten MET Moslims..dat is hetgeen waar
het in deze discussie om draait..types als AHA en Wilders dragen niks bij aan een
vruchtbare oplossing waar elke individue in deze samenleving baat bij heeft..

12-10-2004, 13:27

Citaat door knorknor:
In theorie heb je helemaal gelijk!

Jammer dat het in de praktijk niet gebeurd...
Precies!! de bijdrage van allochtone moslims in onze samenleving laat nog te
wensen over...dit heeft echter (helaas) met de mentaliteit van het 'thuisland'
te maken...maar de 2e en 3e generatie roert zich inmiddels..

12-10-2004, 13:28

Citaat door Homerus:
Waar jij op wacht kan mij niet schelen. Ik woon hier, leef hier en ik wil weten wat de islam hier wil. Ik geef ongevraagd mijn mening. Wil je dat niet, dan ga je maar naar een http://www.Soeverein in eigen kring. ma

Moslims zijn hier gekomen met oud geloof. In modern land. Denk maar niet dat de probemen met islam onopgelost kunnen blijven.

Je gaat ook niet in op mijn vraag wat een probleem met islam zou kunnen zijn. En wie dat probleem dan heeft.

Homerus.
Ik ben hier geboren (dus niet gekomen), woon hier, leef hier, werk hier en studeer hier. Problemen die zich in mijn huis afspelen gaan jou helemaal niks aan. De oplossing van die eventuele problemen is mijn eigen ''verantwoordelijkheid''.

Er is maar 1 islam. Dus geen oude, nieuwe, seculiere of gematigde islam. Een eventueel probleem van moslims, dus niet islam, zou kunnen zijn dat ze niet meer naar de overleveringen van onze profeet leven. De moslims zijn het gezicht van de islam.

12-10-2004, 13:30

Citaat door Homerus:
Waar jij op wacht kan mij niet schelen. Ik woon hier, leef hier en ik wil weten wat de islam hier wil. Ik geef ongevraagd mijn mening. Wil je dat niet, dan ga je maar naar een http://www.Soeverein in eigen kring. ma

Moslims zijn hier gekomen met oud geloof. In modern land. Denk maar niet dat de probemen met islam onopgelost kunnen blijven.

Je gaat ook niet in op mijn vraag wat een probleem met islam zou kunnen zijn. En wie dat probleem dan heeft.

Homerus.
Correctie ...moslims zijn hier gekomen met een andere cultuur ...hoe mensen
(nogmaals) hun geloof belijden is cultureel bepaald..over een aantal generaties
acht ik de kans groot dat we dan over een 'nederlandse' Islam kunnen spreken..

12-10-2004, 13:36

Citaat door Homerus:
Hier zie je het gelijk. Als je iets zegt over islam mag je opeens niet meedoen. Bij een vraag of opmerking wordt er gelijk op de man gespeelt. Dat Homerus iets zegt wordt dan onderwerp in plaats van wat Homerus zegt. Ik laat mij niet door Soevereinen uit veld spelen. Veld is van iedereen.

De islam past niet in Nederland. Niet deze islam. Lees artikel van Verdonk, van Scheffer, volg Rotterdams islamdebat en trek hoofd uit zand.

Scottie.
Waarom verwijs je steeds naar deze ''intellectuelen''? Heb je zelf inhoudelijk niks te melden? En val ik je persoonlijk aan? Ah....sorry hoor! Mijn hoofd bevindt zich trots boven het zand.

12-10-2004, 13:37

Citaat door Barcelona:
Scottie?? hmmmmm
Barca
kiefach........

12-10-2004, 13:39



Citaat door Aselhiej:
kiefach........
heb jij niet gemerkt dat Homrus scottie IS?

12-10-2004, 13:39

Citaat door Homerus:
Hier zie je het gelijk. Als je iets zegt over islam mag je opeens niet meedoen. Bij een vraag of opmerking wordt er gelijk op de man gespeelt. Dat Homerus iets zegt wordt dan onderwerp in plaats van wat Homerus zegt. Ik laat mij niet door Soevereinen uit veld spelen. Veld is van iedereen.

De islam past niet in Nederland. Niet deze islam. Lees artikel van Verdonk, van Scheffer, volg Rotterdams islamdebat en trek hoofd uit zand.

Scottie.
Je doet net of de Islam een persoon is die je gewoon kunt wegsturen. En wie bepaalt wat voor geloof er in een land past? Ben jij dat? Hoezo niet deze Islam ken jij er meerdere? (ziet het weer als persoon). Je volgt misschien wel alles maar doet niks met info die je verwerkt je pikt er alleen de negatieve dingen uit .

Wat wil jij met nederlandse moslims doen?

12-10-2004, 13:42

Citaat door Homerus:
Hier zie je het gelijk. Als je iets zegt over islam mag je opeens niet meedoen. Bij een vraag of opmerking wordt er gelijk op de man gespeelt. Dat Homerus iets zegt wordt dan onderwerp in plaats van wat Homerus zegt. Ik laat mij niet door Soevereinen uit veld spelen. Veld is van iedereen.

De islam past niet in Nederland. Niet deze islam. Lees artikel van Verdonk, van Scheffer, volg Rotterdams islamdebat en trek hoofd uit zand.

Homerus.
Nogmaals "De" Islam is een onderdeel van deze samenleving..ik geloof dat de
huidige spanningen in onze samenleving alles te maken heeft met 11
september ..wat voorheen onverschilligheid was is overgeslagen naar realiteit..
men is tot de ontdekking gekomen dat 'de' moslims' een vaste onderdeel van
deze samenleving zijn en blijven...mensen die niet met deze realiteit kunnen
en willen leven zullen daarom alles wat maar riekt naar islam of islamitisch als
niet passend in Nl willen bestempelen om op die manier een duidelijke grens aan
te geven..pogingen om moslims te blijven weren zullen daarom vandaag of
morgen niet ophouden..het is de gang naar een uiteindelijke acceptatie van
moslims als blijvend onderdeel van onze samenleving..men zal zich hier vroeg of
laat bij neerleggen..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8