Bekijk volle/desktop versie : Mijn aanstaande mishandelt mij!



Pagina's : [1] 2

22-05-2011, 00:37

Citaat door mokerrdammer:
Mijn aanstaande mishandelt mij!
Vraag

Ik ga insha Allah dit jaar (in juli) trouwen. Mijn aanstaande is een slechte man. Niemand weet dit, en omdat ik me schaam en alles al geregeld is, praat ik met niemand hierover. Zijn hart is rot, hij wordt heel snel boos en soms om de kleinste dingen, hij mishandelt mij en laatst had hij me gewurgd, totdat ik echt zwart voor me ogen zag. Ik ben bang dat hij me vermoord als ik later met hem in één huis woon. Wat moet ik doen? Ik zeg hem vaak dat hij moet bidden, maar hij wil niet. Als hij boos is zegt hij zelfs dat hij kafir is. Kan ik hem veranderen?

Antwoord

Moge Allah je helpen en moge Allah deze man naar het rechte pad leiden. Ameen.
In jouw geval is er sprake van mishandeling en de Islam laat dit niet toe. Onze geliefde Profeet Mohammed (صلى الله عليه وسلم) heeft gezegd: "De beste onder jullie is degene die de vrouwen goed behandelt." (Tirmidi). Dit is een duidelijk bewijs dat het slaan van vrouwen in de Islam niet de normaalste zaak van de wereld is. In tegendeel, iedere echtgenoot moet zijn vrouw goed behandelen en haar accepteren zoals ze is.

Wat betreft het gebed dat deze man achterwege laat, is een grote zonde. Djabir Ibn Abdiellah heeft gezegd dat de Profeet (صلى الله عليه وسلم) heeft gezegd: "Het verschil tussen een moslim en een ongelovige is nalaten van het gebed."
(Overgeleverd door Moesliem "Kietaab al Ieemaan).

Overgeleverd door Baridah ibn 'Hosayb (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) dat hij de Profeet (صلى الله عليه وسلم) hoorde zeggen: "De belofte tussen ons en hen is het gebed, wie het achterwege laat treed in ongeloof." Ahmed, Tirmiedhie, Abou Daawoed, Nawa'ie en Ibn Madjah.

Verschillende consequenties treden op voor degene die het gebed achterwege laat. Hieronder de consequentie voor degenen die willen trouwen:

“Zijn zeggenschap: Hij mag over geen enkele zaak beoordelen waarbij de zeggingschap in de Islam als voorwaarde moet zijn. Zoals het huwelijk, ouderschap, etc. Tevens mag een persoon die het gebed niet verricht de moslims niet huwen. Een van de eisen die een hoeder/voogd (waali) dient te bevatten is de Islam. Allah zegt (interpretatie van de vers): " En wie zal zich van het geloof van Abraham afwenden, behalve hij, die dwaas tegen zichzelf handelt?" "
(Koran, Soerrah Al baqarah vers 130) - Bron: Al – Islaam.com.

Of jij hem kunt veranderen, is een moeilijke zaak. Ieder persoon die wil veranderen, moet dat eerst zelf willen. Als de intentie om te veranderen aanwezig is en de persoon snakt naar verandering, dan alleen zal hij kunnen vernaderen. En uiteraard met de hulp van Allah. Jij zult hem niet kunnen veranderen en of leiden. Je kunt hem ook niet verbeteren. Jouw taak is om hem te motiveren en te inspireren het goede te doen. En dat kun je doen door met hem te praten en het juiste voorbeeld te geven (zelf het gebed verrichten, de Koran lezen en begrijpen, naar lezingen te gaan etc..). Weet dat alleen Allah mensen kan veranderen.

Het is verstandig om je problemen bespreekbaar te maken. Bespreek ze in ieder geval met iemand die je vertrouwt en kennis van de Islam heeft.
{mosgoogle left}
En Allah weet het best
.

22-05-2011, 00:46


Ameen op de duaas in de fatwa

echter is dit wel het vreemdste bericht sinds tijden. je kan nu ook pré-huwelijk mishandeld worden.

22-05-2011, 00:57

Citaat door mokerrdammer:
Mijn aanstaande mishandelt mij!
Vraag

Ik ga insha Allah dit jaar (in juli) trouwen. Mijn aanstaande is een slechte man. Niemand weet dit, en omdat ik me schaam en alles al geregeld is, praat ik met niemand hierover. Zijn hart is rot, hij wordt heel snel boos en soms om de kleinste dingen, hij mishandelt mij en laatst had hij me gewurgd, totdat ik echt zwart voor me ogen zag. Ik ben bang dat hij me vermoord als ik later met hem in één huis woon. Wat moet ik doen? Ik zeg hem vaak dat hij moet bidden, maar hij wil niet. Als hij boos is zegt hij zelfs dat hij kafir is. Kan ik hem veranderen?

Antwoord

Moge Allah je helpen en moge Allah deze man naar het rechte pad leiden. Ameen.
In jouw geval is er sprake van mishandeling en de Islam laat dit niet toe. Onze geliefde Profeet Mohammed (صلى الله عليه وسلم) heeft gezegd: "De beste onder jullie is degene die de vrouwen goed behandelt." (Tirmidi). Dit is een duidelijk bewijs dat het slaan van vrouwen in de Islam niet de normaalste zaak van de wereld is. In tegendeel, iedere echtgenoot moet zijn vrouw goed behandelen en haar accepteren zoals ze is.

Wat betreft het gebed dat deze man achterwege laat, is een grote zonde. Djabir Ibn Abdiellah heeft gezegd dat de Profeet (صلى الله عليه وسلم) heeft gezegd: "Het verschil tussen een moslim en een ongelovige is nalaten van het gebed."
(Overgeleverd door Moesliem "Kietaab al Ieemaan).

Overgeleverd door Baridah ibn 'Hosayb (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) dat hij de Profeet (صلى الله عليه وسلم) hoorde zeggen: "De belofte tussen ons en hen is het gebed, wie het achterwege laat treed in ongeloof." Ahmed, Tirmiedhie, Abou Daawoed, Nawa'ie en Ibn Madjah.

Verschillende consequenties treden op voor degene die het gebed achterwege laat. Hieronder de consequentie voor degenen die willen trouwen:

“Zijn zeggenschap: Hij mag over geen enkele zaak beoordelen waarbij de zeggingschap in de Islam als voorwaarde moet zijn. Zoals het huwelijk, ouderschap, etc. Tevens mag een persoon die het gebed niet verricht de moslims niet huwen. Een van de eisen die een hoeder/voogd (waali) dient te bevatten is de Islam. Allah zegt (interpretatie van de vers): " En wie zal zich van het geloof van Abraham afwenden, behalve hij, die dwaas tegen zichzelf handelt?" "
(Koran, Soerrah Al baqarah vers 130) - Bron: Al – Islaam.com.

Of jij hem kunt veranderen, is een moeilijke zaak. Ieder persoon die wil veranderen, moet dat eerst zelf willen. Als de intentie om te veranderen aanwezig is en de persoon snakt naar verandering, dan alleen zal hij kunnen vernaderen. En uiteraard met de hulp van Allah. Jij zult hem niet kunnen veranderen en of leiden. Je kunt hem ook niet verbeteren. Jouw taak is om hem te motiveren en te inspireren het goede te doen. En dat kun je doen door met hem te praten en het juiste voorbeeld te geven (zelf het gebed verrichten, de Koran lezen en begrijpen, naar lezingen te gaan etc..). Weet dat alleen Allah mensen kan veranderen.

Het is verstandig om je problemen bespreekbaar te maken. Bespreek ze in ieder geval met iemand die je vertrouwt en kennis van de Islam heeft.
{mosgoogle left}
En Allah weet het best


Maak je geen illusies, ga er niet vanuit dat hij gaat veranderen. Hij wurgt je , ik weet niet op welke teken je precies wacht om in te zien dat je jezelf in groot gevaar brengt. Een bruiloft afblazen is echt geen schande, wees dankbaar dat je nu al een keus kan maken voordat je met deze persoon getrouwd bent en onder 1 dak woont.

22-05-2011, 01:00
Blaas t af, doe je dat niet dan lig jij in je kist.

22-05-2011, 01:08


Je verteld er niemand over omdat je je schaamt, alsof het jouw schuld is dat je dit overkomen is, echt typische symptoom van een mishandelde vrouw. Lieve meid, als je het niemand wil vertellen prima, blaas het huwelijk/bruiloft af onder het mom dat je van gedachten veranderd bent. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hier ooit iets goeds uit gaat voortkomen als je dit doorzet. Het is geen schande om van gedachten te veranderen, het is een blijk juist dat je slim bent en op tijd de dans ontspringt. Kies voor jezelf en laat je niets opdringen.

22-05-2011, 01:11
OMG, zo erg! Ik zal me zo erg schamen als ik hem was. Ik zal er echt heel erg goed over na denken. Maar eigenlijk hoeft dat niet, want hij wurgt je. Dat is te erg voor woorden. Ik ben bang dat als je het huwelijk afblaast dat hij helemaal over je heen gaat tergen. Je dingen gaat aan doen omdat hij zo snel op zijn teentjes getrapt is. Geloof me ik dacht vroeger van als mijn man mij later een klap of wat dan ook geeft/aandoet. Dat hij dan gwn ruimte nodig heeft&vooral dat het misschien aan mij kan liggen. Maar ik ben gaan inzien dat hij totaal niet het recht heeft om jou überhaupt te slaan. Ik dacht geduld hebben is een schone zaak, maar niet als het helemaal verkeerd loopt. Zoals ze in die Fatwa ook zeiden van jij kan hem niet veranderen, is waar. Want wat heb je eraan als je jouw aanstaande probeert te helpen om op het goede pad te geraken, terwijl je weet dat hij het niet wilt. Dan kan je jezelf al voorschrijven dat het geen kant van slagen kent. Dit is slechts een kant van hoe ik het zie&hoe ik het zou doen. Doe wat jij wilt, maar kijk dan wel goed uit. Jouw keuzes kunnen misschien wel voorstelbare gevolgen achter zich aan hebben. Jouw bruiloft kun je anytime afzeggen. Wat is nou belangrijker: Jou veiligheid&geluk of de schande die jij denkt dat je gaat verrichten door dit stop te zetten? Denk er goed over nou. En heb standvast.

Moge Allaah Azzal Wadjaal jullie beiden helpen.

22-05-2011, 01:27
en ik de ennige die ziet dat het een man is?

22-05-2011, 01:36

Citaat door Mimiedias12:
en ik de ennige die ziet dat het een man is?


Volgens mij plaatst hij die vraag ter info, heeft hij vast ergens anders gelezen en hier geplaatst.

22-05-2011, 01:50

Citaat door mokerrdammer:
dommevrouwen


nie lief

22-05-2011, 02:15
Me nicht werd toen ze verloofd was gwn midden op straat geslagen door haar verloofde

Ze had er direct een einde aan gemaakt.

22-05-2011, 08:56
Niet alleen bid hij niet, ook heeft hij nog eens losse handjes. En dat allemaal voor het huwelijk!

Hoe hopeloos moet je zijn om met zo een gedrocht te willen trouwen.

22-05-2011, 09:16

Citaat door mokerrdammer:
dommevrouwen




Je kan het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze jou voor een vrouw aanzien

22-05-2011, 09:56



Citaat door Mimiedias12:
en ik de ennige die ziet dat het een man is?



Dat dacht ik dus ook

22-05-2011, 10:59

Citaat door mocro_riffia:
Me nicht werd toen ze verloofd was gwn midden op straat geslagen door haar verloofde

Ze had er direct een einde aan gemaakt.



zo erg wat had ze gedaan ???

22-05-2011, 11:07

Citaat door Karimzied:
Goedzo , na het programma van gister is slaan toegestaan




Bedoel je die homo's of die verwijfde journalist?

ooit was ik trots op het marokkaans zijn.

Pagina's : [1] 2