Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met iemand die je niet kent.



Pagina's : [1] 2

21-05-2011, 23:46
In hoeverre denk je dat zo'n huwelijk zal slagen???

21-05-2011, 23:57


het kan slagen en ook weer niet. soms trouw je met iemand waarvan je denkt ik ken hem goed, maar zodra je onder 1 dak met hem leeft is het een heel ander persoon.

22-05-2011, 08:40
geloof mij dat het zal slagen !
Allah swt heeft niet zomaar relatie voor het huwelijk verboden.
Je gaat persoon beter leren kennen als je getrouwd bent
en je zal Allah zijn zegeningen hebben als het hallal is

22-05-2011, 08:58

Citaat door cassandra20:
In hoeverre denk je dat zo'n huwelijk zal slagen???




Trouwen en getrouwd blijven zijn beiden keuzes. Slagen heb je daardoor zelf voor een groot deel in de hand en het 'niet kennen' speelt daarbij maar een kleine rol.

22-05-2011, 10:48


Maakt denk ik niet veel uit, het is gewoon 1 grote gokspel, want iemand kennen dat doe je pas als je samenleeft en alles samen deelt, dan pas weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. Neemt niet weg dat je je gezonde verstand moet gebruiken bij je keuze voor een levenspartner, maar daarna is het hopen op goed geluk(mektab).

22-05-2011, 11:07
Trouwen met iemand die je niet kent zal be3da op zn minst wat langer in stand blijven dan een gemiddelde huwelijk van tegenwoordig .

Ze moeten dan ''elkaar eerst leren kennen ''en dat kan een paar jaartjs duren

22-05-2011, 11:24

Citaat door Th9inset:
Trouwen met iemand die je niet kent zal be3da op zn minst wat langer in stand blijven dan een gemiddelde huwelijk van tegenwoordig .

Ze moeten dan ''elkaar eerst leren kennen ''en dat kan een paar jaartjs duren




22-05-2011, 11:54

Citaat door Woestijnroos:


Iniyeyi...
Ma ghari rhe9 ni ghari rhe9...

22-05-2011, 11:57

Citaat door Th9inset:
Iniyeyi...
Ma ghari rhe9 ni ghari rhe9...




Yieh a watjsma, ghaam erhaq. Tenzij je wel over gezonde mensenkennis hebt en na 1 blik wel ziet dat het nooit wat gaat worden

22-05-2011, 12:06

Citaat door Woestijnroos:
Yieh a watjsma, ghaam erhaq. Tenzij je wel over gezonde mensenkennis hebt en na 1 blik wel ziet dat het nooit wat gaat worden


Niemand kan zoveel gezond verstand hebben

Geloof me dr lopen mensen rond waarvan je gaat denken dat komt of uit een klooster of is geboren en opgevoed tussen 4 muren in de moskee.
Maar in werklijkheid heeft hij/zij meer op haar stokje dan de meest gezochte crimineel in de wereld.

22-05-2011, 12:13

Citaat door Th9inset:
Niemand kan zoveel gezond verstand hebben

Geloof me dr lopen mensen rond waarvan je gaat denken dat komt of uit een klooster of is geboren en opgevoed tussen 4 muren in de moskee.
Maar in werklijkheid heeft hij/zij meer op haar stokje dan de meest gezochte crimineel in de wereld.




Ik blijf liever naief. Waarom moest je me dit nou vertellen

Ghair insha allah. Ik geloof dat zonden op een mens terug te vinden zijn, dmv het gedrag ed. Er is toch ook een hadieth die hierover gaat? Iets van als een moslim geliefd is bij Allah, dan zal Allah hem geliefd laten zijn onder de mensen. En als hij niet geliefd is (dwz door zonden), dan zal dit ook weer een effect hebben op hoe de mensen hem/haar zien. (mijn woorden hoor, maar volgens mij was dit ongeveer de boodschap).

22-05-2011, 12:26
Geloof me dr lopen mensen rond waarvan je gaat denken dat komt of uit een klooster of is geboren en opgevoed tussen 4 muren in de moskee.
Maar in werklijkheid heeft hij/zij meer op haar stokje dan de meest gezochte crimineel in de wereld.


hahahaha helemaal mee eens

22-05-2011, 12:36



Citaat door cassandra20:
In hoeverre denk je dat zo'n huwelijk zal slagen???


80% ( als je hem leuk vind )

22-05-2011, 12:37

Citaat door Woestijnroos:
Trouwen en getrouwd blijven zijn beiden keuzes. Slagen heb je daardoor zelf voor een groot deel in de hand en het 'niet kennen' speelt daarbij maar een kleine rol.

wat als hij leelijk is?

22-05-2011, 12:53

Citaat door Ahmedino:
wat als hij leelijk is?




Uiterlijk wordt vaak overschat. Maar stel dat ik hem echt, echt, echt afgrijselijk zou vinden, dan stopt het daar denk ik wel voor mij.

Pagina's : [1] 2