Bekijk volle/desktop versie : ‘Hiddink neemt zitting in RvC van Ajax en stelt PSV alsnog teleur’



21-05-2011, 04:10
Vrijdag, 20 mei 2011 om 21:10

Guus Hiddink zou als klankbord van de directie bij PSV gaan figureren, al zou hij wel trouw blijven als bondscoach aan de Turkse voetbalbond. De Eindhovenaren zien hun ex-trainer het liefst zitting nemen in de Raad van Commissarissen, maar komen bedrogen uit. De Varssevelder staat namelijk op het punt hetzelfde te doen bij concurrent Ajax, meldt Voetbal International.

Johan Cruijff zetelt binnenkort ook in het toezichthoudende orgaan van de regerend landskampioen. De beslissing van Hiddink om niet de Eindhovense, maar Amsterdamse club van raadgevingen te voorzien is naar verluidt slecht gevallen bij PSV. Algemeen directeur Tiny Sanders zei vrijdag in het Eindhovens Dagblad nog dat beide partijen dichtbij een akkoord waren.

“Guus heeft duidelijk gemaakt en ook laten merken dat zijn hart nog steeds bij PSV ligt”, liet Sanders optekenen. “Hij is nog steeds zeer positief geïnteresseerd in de club. Dit gesprek is ons zo goed bevallen, dat we hebben afgesproken om het vaker te doen. Het is heel erg prettig voor de club dat zo iemand bereid is om regelmatig met ons van gedachten te wisselen.” Ajax is dat laatste ook van mening en lijkt volgens het weekblad dus met Hiddink aan de haal te gaan.

21-05-2011, 06:24


onzin jij bent een joden kontekruiper niet verwacht van een Utrecht fan dat ie joden meer zou gunnen dan PSV
Kijk deze tekst van 6uur vers verssss








Hiddink schept duidelijkheid over Ajax en PSV: 'Daar ligt de grens'
Zaterdag, 21 mei 2011 om 06:00
Guus Hiddink wil niet dat verhalen een eigen leven gaan leiden. De bondscoach van Turkije benadrukt zaterdag desgevraagd in De Telegraaf dat hij niet als adviseur van PSV moet worden gezien. "Dat is veel te kort door de bocht", oordeelt de ex-coach van de Eindhovenaren. "Allereerst ben ik nog bondscoach van Turkije. Ik wil er alleen mee aangeven dat adviseur zijn op het niveau van PSV, Ajax en Chelsea niet even tussen neus en lippen door kan."

"Dat heb ik ook tegen PSV-directeur Tiny Sanders gezegd, toen hij dit met mij besprak", vervolgt Hiddink. "Bellen kan natuurlijk altijd, maar een officiële functie is een ander verhaal. Bovendien was Johan Cruijff hem voor. Hij vroeg me al eerder om samen bij Ajax in de Raad van Commissarissen te gaan zitten. Op zich lijkt me dat een mooie uitdaging, maar vooralsnog hik ik tegen de praktische kant van de zaak aan. Al is zo’n functie misschien minder complex dan de rol van adviseur."
"Aan de andere kant werkt het met Chelsea wel goed. Toen ik daar anderhalf jaar geleden vertrok, heb ik de club geadviseerd vanaf dat moment goed door te selecteren. Daar zijn ze nu druk mee bezig en af en toe word ik tijdens dat proces als klankbord gebruikt. Dat kost me weinig tijd en is dus prima met mijn functie bij Turkije te combineren. Het bijt elkaar totaal niet. Zoals Cruijff voor mij ook de drempel heeft verlaagd, door aan te geven wat er allemaal in praktische zin mogelijk zou kunnen zijn, voor het geval een commissariaat er voor mij niet inzit."

"Omdat ik Johan honderd procent vertrouw, blijven we daarom met elkaar in gesprek", stelt Hiddink. "Niets meer en niets minder. In principe geldt hetzelfde voor PSV, alleen niet als adviseur. Dan krijgt het op voorhand al een officiële titel en dat kan niet. Natuurlijk mogen mensen uit Eindhoven me bellen om bepaalde zaken te toetsen. Geen probleem. Maar daar ligt wel de grens."
"Concreet gesteld, ben ik nog volop bezig om met Turkije het EK in 2012 te halen en het Turkse voetbal verder te professionaliseren. Daarnaast fungeer ik als klankbord bij Chelsea, denk ik mee als Cruijff me daarom vraagt en weten sommige mensen bij PSV me te vinden. Zo is het, en niet anders", aldus Hiddink