Bekijk volle/desktop versie : 'Qatar raakt WK 2022 mogelijk kwijt'



20-05-2011, 18:01
Qatar raakt WK 2022 mogelijk kwijt'

(Novum) - Het WK in 2022 vindt mogelijk niet in Qatar plaats. Er komt een onderzoek naar corruptie rond de stemprocedure bij de toewijzing van het WK. FIFA-voorzitter Sepp Blatter sluit niet uit dat de toewijzing aan Qatar teruggedraaid wordt. Dat meldt de Britse krant The Independent vrijdag.

Twee officials van de FIFA zouden bij de stemprocedure van de WK's van 2018 en 2022 smeergeld hebben aangenomen. Issa Hayatou en Jacques Anouma boden volgens de Sunday Times hun stem bij Qatar aan in ruil voor ongeveer twee miljoen euro.

Als Qatar het WK verliest, zou het voor het eerst zijn dat een land een WK-organisatie verliest. De toewijzing van het toernooi moet dan weer geheel opnieuw worden gestart.

De 75-jarige Blatter voert op dit moment campagne om op 1 juni te worden herkozen als preses van de FIFA. Zijn enige uitdager is Mohamed bin Hammam uit Qatar. De Engelse voetbalbond FA liet donderdag weten niet te stemmen bij de presidentsverkiezingen, vanwege de corruptie die zich zou afspelen bij de wereldvoetbalbond.
BRON: http://nieuws.nl.msn.com/home/qatar-raakt-wk-2022-mogelijk-kwijt


corruptie bestaat al lang in de fifa, ik vraag me ook af waarom zij geen actie hebben ondernomen toen het wk naar Zuid Afrika ging, want ze hadden beelden ervan dat de stemmen verkocht waren tegen 1 miljoen dollar!

20-05-2011, 18:02


Vieze blatter is weer bezig

20-05-2011, 18:10
Zijn enige uitdager is die man uit Qatar vandaar dat hij wraak wil nemen!!! Een Jood blijft een jood!!

20-05-2011, 18:12
Beter, ik wil geen WK in de winter.

20-05-2011, 18:45


Hypocrieten.... jullie zouden voor 100euro je stem inruilen, laatstaan voor 2 miljoen euro

Maar neemt niet weg dat FIFA corrupt is

20-05-2011, 18:51
Mooi toch, dan geen wk in dat kutland..

20-05-2011, 19:48

Citaat door 33875:
Mooi toch, dan geen wk in dat kutland..

lol is nog niet zeker he, laat me raden, ze zullen mister de 'judge' vast wel omkopen

20-05-2011, 20:17
Een toneelstukje natuurlijk, want FIFA gaat zelf die onderzoek uit voeren. Nou, dan weet je al genoeg. Of hij chanteert Bin Hammam (die uit Qatar komt), of die 2 hebben het allang op een akkoordje gegooid samen.

Ik zeg je nu over 2 maanden komen de resultaten van het onderzoek, waarin men zegt dat alle stemprocedures keurig zijn verlopen.

20-05-2011, 20:27
Mag in Nederland komen, zou zalig zijn.