Bekijk volle/desktop versie : Abidal, man van staal..



20-05-2011, 00:31

Citaat:
Eric Abidal kreeg eind maart te horen dat hij een tumor op zijn lever had en een zware operatie volgde. De verdediger van Barcelona keerde veertig dagen na de ingreep alweer terug op het veld. De Fransman is een ander mens geworden.

'Ik dacht dat ik nooit meer zou spelen', bekent Abidal aan AS. 'Dat was maar voor een korte periode, maar als ze een tumor bij je ontdekken dan denk je gelijk aan het slechtste. Het eerste wat ik vroeg aan de doktoren was of ik ooit nog kon voetballen, maar dat is dus allemaal goed gekomen. Ik bekijk het leven nu anders. Veel dingen waarvan je dacht dat ze belangrijk waren, zijn dat opeens niet meer.'

'Daarom heb ik ook al mijn auto's die ik had verkocht. Als je op iets stuit zoals ik gedaan heb dan besef je dat al die auto's nergens voor dienen', meent de Barça-speler. 'De opbrengst gaat naar de strijd tegen ziektes waar ik zelf mee in contact ben gekomen. Misschien ben ik wel een voorbeeld, maar dat zijn heel veel mensen. De wedstrijd die ik nu heb gewonnen was heel zwaar, maar ik heb niets speciaals gedaan. Ik heb gezorgd dat ik mentaal sterk was en dat ik ging vechten. Dat is altijd al mijn mentaliteit geweest. Ik weet nu zeker dat ik altijd zal blijven vechten.'

Of Abidal een andere belangrijke wedstrijd, de Champions League-finale tegen Manchester United, gaat spelen is nog onbekend. 'Daar houd ik me nu nog niet teveel mee bezig', aldus Abidal, die inmiddels al wel weer in enkele wedstrijden in actie kwam. 'De finale komt steeds dichterbij en ik weet niet of ik speel. Het belangrijkste is dat onze ploeg wint. Die mentaliteit heb ik altijd gehad en ik ben niet van plan die te veranderen.'

20-05-2011, 01:15


Gruwelijke speler, echt respect voor hem

20-05-2011, 01:21
zo zie je maar pas als iemand iets ernstig heeft meegemaakt zijn de onbelangerijke dingens in het leven van geen waarde meer en denkt men 'meer' aan allah swt.. laat dit een les zijn voor iedereen.

(niet dat abidal slechte moslim is ofzo allah ou ahlam)

20-05-2011, 01:28
Beste verdediger dit jaar..

20-05-2011, 01:32



Citaat door argaz:
Beste verdediger dit jaar..


iwa safi niet overdrijven nu

20-05-2011, 01:49

Citaat door mmokrooo:
iwa safi niet overdrijven nu


Serieus, het is een beest en komt er voetballend altijd uit..
Hij heeft me echt verrast.
Tot aan het nieuws over zijn tumor vond ik hem de beste verdediger dit jaar. Over het hele seizoen gezien, natuurlijk Vidic en die Braziliaan van Milan.

20-05-2011, 02:48
Echte soldaat daar in de achterhoede denk dat hij nog wel 2/3 jaar bij barca op topniveau door kan gaan

20-05-2011, 11:37

Citaat door Oussoud.L.atlas:
zo zie je maar pas als iemand iets ernstig heeft meegemaakt zijn de onbelangerijke dingens in het leven van geen waarde meer en denkt men 'meer' aan allah swt.. laat dit een les zijn voor iedereen.

(niet dat abidal slechte moslim is ofzo allah ou ahlam)


De verleiding die hij moet weerstaan is miljoen keer groter dan waar jij mee wordt geconfronteerd.
Wat btreft die 'onbelangrijke dingen', God heeft ons verder ook niet verboden om te genieten van het leven toch?

20-05-2011, 14:56
die middelste kind is wel erg blank

20-05-2011, 15:46

Citaat door Sorayatjuhh:
die middelste kind is wel erg blank


marokkaanse genen

20-05-2011, 17:34

Citaat door Clichy_sousbois:
normaal hij heeft marokkaanse vrouw gehad heb je zn reportage gezien, hij is met haar gescheiden


Welke reportage? Volgens mij zijn ze niet gescheiden hoor..

20-05-2011, 18:57
hij is met algerijnse schone getrouwd en hij is ook moslim

20-05-2011, 18:59



Citaat door mmokrooo:
iwa safi niet overdrijven nu

ahhahaha ofniet