Bekijk volle/desktop versie : Naar Saoudie-Arabie emigreren.



Pagina's : [1] 2 3 4

18-05-2011, 11:08
Dan heb ik het over dat iemand je hand komt vragen.
En dat hij jou meeneemt naar Saoud om daar voorgoed je leven op te bouwen met hem, inclusief je aankomende kids.

Studie achterlatend/je ouders/vrienden
En alles daarom heen. Maar je komt wel 2x in het jaar naar Nederland voor je familie.

Zou je voor dat leventje kiezen? Doelgericht om samen islamitisch te leven. En strijdend voor een plekje in het paradijs?

Serieuze reactie's please.

18-05-2011, 11:09



Citaat door Blondje19:
Dan heb ik het over dat iemand je hand komt vragen.
En dat hij jou meeneemt naar Saoud om daar voorgoed je leven op te bouwen met hem, inclusief je aankomende kids.

Studie achterlatend/je ouders/vrienden
En alles daarom heen. Maar je komt wel 2x in het jaar naar Nederland voor je familie.

Zou je voor dat leventje kiezen? Doelgericht om samen islamitisch te leven. En strijdend voor een plekje in het paradijs?

Serieuze reactie's please.



Nooit... Stelletje huichelaarssssss daaro...

18-05-2011, 11:14

Citaat door Blondje19:
Dan heb ik het over dat iemand je hand komt vragen.
En dat hij jou meeneemt naar Saoud om daar voorgoed je leven op te bouwen met hem, inclusief je aankomende kids.

Studie achterlatend/je ouders/vrienden
En alles daarom heen. Maar je komt wel 2x in het jaar naar Nederland voor je familie.

Zou je voor dat leventje kiezen? Doelgericht om samen islamitisch te leven. En strijdend voor een plekje in het paradijs?

Serieuze reactie's please.



Omwille van Allah swt, ZEKER.... Maar niet als je daardoor je famillie weinig ziet en zowat vergeet... Compromie met je gevoel maken denk ik dan.. Ik zou het wel doen als ik mijn ouders daardoor niet in de steek laat voor mijn gevoel

18-05-2011, 11:15
Een echte moslim zou het doen, maar echte moslims bestaan bijna niet meer.

We gaan zelfs steeds meer seculariseren dankzij verkkerde landen zoals amerika.

Helaas....

18-05-2011, 11:18


naar saudi arabie verhuizen is een droom wollah. doe het zuster. als ik, me niet vergis is hidjra verplicht voor elke moslim als je ziet dat je dan je geloof beter kunt praktiseren

18-05-2011, 11:25
Was dat maar mogelijk. Inshaa'-Allah is het mogelijk voor iedereen die dit wil.

18-05-2011, 11:28

Citaat door ewa147:
naar saudi arabie verhuizen is een droom wollah. doe het zuster. als ik, me niet vergis is hidjra verplicht voor elke moslim als je ziet dat je dan je geloof beter kunt praktiseren




Na'am, het geeft me de mogelijkheid mijn geloof beter te praktiseren. Ik vind het hier maar chaotisch. Ik draag ook sindskort de hijaab en de voorgeschreven kleding.. Mr ik wilde altijd wel eerst me opleiding afronden. Ik ben al zover gekomen.

Ik heb een maand bedenktijd. Dit word nog es moeilijk.

18-05-2011, 11:37
doen!! mijn god als ik de kans zou krijgen;.

18-05-2011, 11:51
Het idee alleen al: een van de rechtvaardigste landen ter wereld verlaten om in die hypocriete corrupte wereld te gaan leven. Ik zou me medeplichtig gaan voelen aan alles wat daar niet klopt.

18-05-2011, 11:58
Ik zou het wel willen

18-05-2011, 11:59
Ik zou nooit van mijn leven in Saoedie-Arabie gaan wonen als vrouw. Je kan en mag daar echt veel minder dan in Nederland.

18-05-2011, 12:01
Nou sorry, maar je bent echt niet zeker van een plekje in het paradijs als je daar woont. Aan je iman werken kan overal.

18-05-2011, 12:30



Citaat door qwerty23:
Nou sorry, maar je bent echt niet zeker van een plekje in het paradijs als je daar woont. Aan je iman werken kan overal.


Inderdaad.....

Het feit dat Mekka op Saudisch grondgebied ligt betekend niet dat zij uitverkoren volk zijn... In Ghana kun je net zo goed een goede moslim zijn...

18-05-2011, 12:32
Ik zou het wel gaan doen.
(ook al ben ik een familie mens.

18-05-2011, 12:32

Citaat door SafSaf9:
Inderdaad.....

Het feit dat Mekka op Saudisch grondgebied ligt betekend niet dat zij uitverkoren volk zijn... In Ghana kun je net zo goed een goede moslim zijn...



Het gaat om hoe je bent en wat je doet. Als jij daar bent maar bijv niet bid gaan je echt niet het paradijs in omdat je daar woont(voor zover mijn kennis is dan). Het gaat om je handeling je nis je akhlaq etc.

Pagina's : [1] 2 3 4