Bekijk volle/desktop versie : Imago VS in moslimlanden verslechterd



Pagina's : [1] 2

18-05-2011, 10:00
ANP − 18/05/11, 04:54

Het imago van de Verenigde Staten in moslimlanden is het afgelopen jaar verslechterd, blijkt uit een peiling die het Pew Research Center gisteren bekendmaakte. Alleen in Indonesië denkt een meerderheid positief over de VS, hoewel de steun lager uitvalt dan vorig jaar.

De VS kunnen ook weinig goed meer doen onder inwoners van Amerikaanse bondgenoten als Jordanië en Turkije. Het percentage Jordaniërs dat de VS gunstig is gestemd, daalde met 8 procentpunt tot slechts 13 procent dit jaar. In Turkije is nog 10 procent positief over de VS, wat vorig jaar nog 17 procent was.

Omwentelingen
Obama zelf blijft eveneens impopulair in de meeste moslimlanden. Veel ondervraagden zijn het oneens met de manier waarop hij omgaat met de politieke omwentelingen in de Arabische landen. Nog 12 procent van de Turken zegt vertrouwen te hebben in Obama, een halvering vergeleken met vorig jaar. Onder Pakistani groeide de steun voor Obama juist van 8 naar 10 procent.

Obama houdt over twee dagen een toespraak over de revoluties in de Arabische wereld.

Voor dood Bin Laden
Pew ondervroeg duizend mensen in zowel Egypte, Indonesië, Israël, Jordanië, Libanon, de Palestijnse gebieden en Turkije. In Pakistan werden 2000 mensen ondervraagd in maart en april. De ondervraging was dus nog voordat Amerikaanse commando's al-Qaeda-leider Osama bin Laden doodschoten

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/2433068/2011/05/18/Imago-VS-in-moslimlanden-verslechterd.dhtml

18-05-2011, 10:02


Het is eenzaam aan de top blijkt maar weer.

18-05-2011, 10:22

Citaat door Petrus:
Het is eenzaam aan de top blijkt maar weer.



De problemen in de Islamitische wereld in een notendop; het imago van Obama.

Wat ben jij goed zeg!

18-05-2011, 10:58
Uh volledig terecht natuurlijk.

18-05-2011, 11:02



Citaat door Fhamator:
De problemen in de Islamitische wereld in een notendop; het imago van Obama.

Wat ben jij goed zeg!

Dat zegt-ie toch helemaal niet, ei? Jij verzint altijd iets waar je heel boos om wordt, dan plak je dat op een willekeurige voorbijganger en dan word je heel boos op die voorbijganger

18-05-2011, 11:03
Zal altijd zo blijven, mocht China over 50 jaar wereldmacht numero 1 zijn dan zal een groot deel van de wereld China gaan haten.

Hoge bomen, veel wind etc.

18-05-2011, 11:06
En andersom?

18-05-2011, 11:12

Citaat door Moonboi:
Zal altijd zo blijven, mocht China over 50 jaar wereldmacht numero 1 zijn dan zal een groot deel van de wereld China gaan haten.

Hoge bomen, veel wind etc.


M.a.w. ze haten de VS omdat ze een grootmacht zijn en niet omdat ze de halve wereld verzieken. Lekker de ellende ontkennen zoals gewoonlijk.

Vooral die oogkleppen ophouden, stel je voor dat je de echte wereld gaat zien.

18-05-2011, 11:15

Citaat door Paxes:
M.a.w. ze haten de VS omdat ze een grootmacht zijn en niet omdat ze de halve wereld verzieken. Lekker de ellende ontkennen zoals gewoonlijk.

Vooral die oogkleppen ophouden, stel je voor dat je de echte wereld gaat zien.


Jij bent wel de laatste die over oogkleppen mag beginnen vriend.

18-05-2011, 11:17

Citaat door Moonboi:
Jij bent wel de laatste die over oogkleppen mag beginnen vriend.


Waar heb ik blijk gegeven van oogkleppen knul?

18-05-2011, 11:19

Citaat door Paxes:
Waar heb ik blijk gegeven van oogkleppen knul?


Dat weet je zelf wel....

18-05-2011, 11:21

Citaat door Moonboi:
Dat weet je zelf best....


Nou ik ga er nu vandoor. Veel succes met het vinden van bewijs voor je leugen!

Ik zie hem later hopelijk wel tegemoet (not :hihi.

18-05-2011, 11:21



Citaat door Paxes:
Nou ik ga er nu vandoor. Veel succes met het vinden van bewijs voor je leugen!

Ik zie hem later hopelijk wel tegemoet (not :hihi.


Ok man.

18-05-2011, 11:28

Citaat door led_zeppelin:
Dat zegt-ie toch helemaal niet, ei? Jij verzint altijd iets waar je heel boos om wordt, dan plak je dat op een willekeurige voorbijganger en dan word je heel boos op die voorbijganger



En waarom denk je dat een smiley je frustraties verbergt?

18-05-2011, 11:32
fhamator rocks er weer doorheen... lol

Pagina's : [1] 2