Bekijk volle/desktop versie : Ramadan 2011 ♥‿♥

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

20-05-2011, 19:26
Ramadaan.

20-05-2011, 20:55

Up!

20-05-2011, 23:02
-Gered worden van het vuur-[/FONT]

Citaat:
[FONT="Trebuchet MS"]De profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd:
"Allah laat in de Ramadan mensen uit het vuur ontsnappen. En dat elke nacht."

[Overlevering: Al-Buchaarie]

20-05-2011, 23:03
-Geen leugens spreken-[/FONT]

Citaat:
[FONT="Trebuchet MS"]De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd:
“Eenieder die niet stopt met het spreken van leugens en hiernaar handelt, Allah heeft het opgeven van zijn voedsel en drinken van hem niet nodig.”

[Overlevering: AL-Buchaarie]

20-05-2011, 23:04

-Zonden worden vergeven- [/FONT]

Citaat:
[FONT="Trebuchet MS"]De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd:
“Eenieder die de Ramadan uit geloof en met de hoop op beloning van Allah vast, van hem zullen al zijn voorgaande zonden vergeven worden.”

[Overlevering: Al-Buchaarie]

20-05-2011, 23:07
-De beloning voor het vasten-[/FONT]

Citaat:
[FONT="Trebuchet MS"]Overgeleverd door Aboe Hurairah: De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd:
"Allah de Vehevene Machtige Heer heeft gezegd: Alle werken van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem (zelf), behalve het vasten, dit (werk) is voor Mij en Ik zal ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer één van jullie een dag aan het vasten is, laat hij dan alle losse praat vermijden en geen rumoer maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten."

Bij Hem in wiens hand het leven van Mohammed is, de adem van degene die aan het vasten is, is voor Allah beter dan de geur van muskus. Iemand die vast, ervaart twee vreugden: hij is vol vreugde wanneer hij zijn vasten verbreekt en hij is vol vreugde met zijn vasten wanneer hij zijn Heer ontmoet."

[Overlevering: Bucharie & Muslim]

20-05-2011, 23:11
-Wat verboden is in de Ramadan-[/FONT]

Citaat:
[FONT="Trebuchet MS"]Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden zijn met hem) overleverde dat er een man bij de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) kwam en zei:
“O Boodschapper van Allah! Ik ben verloren.”
Hij (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) vroeg hem: “Wat heeft jou geruïneerd?”
Hij antwoordde: “Ik heb in de Ramadan (d.w.z. overdag) gemeenschap met mijn vrouw gehad.”
Toen vroeg hij (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) hem: “Kun je een slaaf vrijkopen?”
Hij zei: “Nee.”
Hij (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) vroeg: “Kun je twee maanden achtereen vasten?”
Hij (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) vroeg: “Kun je zestig armen van voedsel voorzien?”
Toen ging hij zitten. Ondertussen werd er een mand met dadels bij de Profeet gebracht. Hij (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) zei: “Geef dit als sadaqah (liefdadigheid).”
De man zei: “Moet ik het aan iemand geven die armer is dan ons? Er is tussen de twee heuvels van Medina geen armere familie dan de mijne.”
Daarop lachte de Profeet (vrede zij met hem) tot zijn hoektanden zichtbaar werden en hij zei: “Ga heen en voed je familie ermee.”

[Overlevering: Al-Buchaarie & Muslim]

20-05-2011, 23:18

Dit jaar Ramadan in Marokko insh'Allah, heb er echt zin in!
Oepaa voor jou meid!

21-05-2011, 21:33
Thank you lady's!

21-05-2011, 22:06
Upaaa!

Is bijna al, tijd gaat echt snel Soubhanallah!

21-05-2011, 22:12
Mascha allah!

21-05-2011, 22:15
Itlaaa33.

21-05-2011, 22:29

Salaam 'alaikoum everybody!

Wat zijn jullie van plan te doen tijdens Ramadan 2011 Insha'Allah!

Bedoel dan wil je wat verbeteren aan je imaan, qoran uitlezen, paar soerats leren etc.. ?

xx

22-05-2011, 15:15
@Miss-Miriam; vééél moet bij mij veranderen.

22-05-2011, 15:18

Citaat door Miss-Miriam:
Salaam 'alaikoum everybody!

Wat zijn jullie van plan te doen tijdens Ramadan 2011 Insha'Allah!

Bedoel dan wil je wat verbeteren aan je imaan, qoran uitlezen, paar soerats leren etc.. ?

xx

Oualeikoum salaam ought,

Ja, inschAllaah, ik zal de Hijaab gaan dragen. Jij?

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14