Bekijk volle/desktop versie : Aankomen tijdens zwangerschap!



Pagina's : [1] 2

16-05-2011, 19:20
Dames,

Hoeveel zijn jullie in totaal aangekomen aan het einde van jullie zwangerschap?

Ik hoor soms dat sommige vrouwen onwijs veel aankomen. Waar ligt dat precies aan?

16-05-2011, 19:28


grotere eetlust? 'vieze goesting'?

16-05-2011, 19:34
is bij iedereen anders denk ik

16-05-2011, 19:52
14 kilo alle zwangerschappen. Waar het aan ligt allahu A3lam want mijn vroedvrouw zei dat het allemaal in mijn buik zat, want ze kon het niet aan mij zien.

placenta,
baby
vruchtwater
extra bloed die je lichaam heeft aangemaakt
en de borsten
zijn allemaal dingen die meespelen

16-05-2011, 20:08



Citaat door Norain:
14 kilo alle zwangerschappen. Waar het aan ligt allahu A3lam want mijn vroedvrouw zei dat het allemaal in mijn buik zat, want ze kon het niet aan mij zien.

placenta,
baby
vruchtwater
extra bloed die je lichaam heeft aangemaakt
en de borsten
zijn allemaal dingen die meespelen




Juist dat zijn de dingen waar het zeker aan kan liggen, andere vrouwen die meer dan 20 kilo aankomen, die hebben een vast een hele grote eetlust of houden veel vocht vast.

Kreeg je het erna makkelijk af?

16-05-2011, 20:28

Citaat door Inayaa:
Juist dat zijn de dingen waar het zeker aan kan liggen, andere vrouwen die meer dan 20 kilo aankomen, die hebben een vast een hele grote eetlust of houden veel vocht vast.

Kreeg je het erna makkelijk af?


ja , alhamdulillah, ik gaf ook borstvoeding , dus na een paar weken was niet te zien dat ik zwanger was geweest, op een klein buikje na dan.. Dus het zat echt allemaal in mijn buik.

16-05-2011, 22:12
InshaAllah zal het snel gaan, die zwangershapkilo`s

16-05-2011, 22:46

Citaat door Norain:
ja , alhamdulillah, ik gaf ook borstvoeding , dus na een paar weken was niet te zien dat ik zwanger was geweest, op een klein buikje na dan.. Dus het zat echt allemaal in mijn buik.



Ja een klein buikje houd men vaak over na een zwangerschap, maar die kun je weer flink strak trainen als dat lukt.

x

17-05-2011, 09:11
Dag dames,

Nu jullie het over aankomen hebben in de zwangerschap klets ik graag mee.

Gisteren had ik mijn controle bij de vk, tot mijn schrik, in 1 maand 2kg aangekomen en ik zit nog maar net in het begin!! Goed die 2 kg was met schoenen en kleren aan en aan het eind van de dag (avond) dus na het eten, al met al ga ik ervan uit dat ik 1 kg ben aangekomen, pfffffffff en dan moet ik nog zes maanden. Als ik slank was geweest ok, ben ook niet megadik ofzo, maar dit baart mij wel zorgen, ik wil gwn mooi zwanger zijn en niet dik zwanger....

Vanaf vandaag geef ik niet makkelijk meer toe aan lekkernijen, maar ga ik gezond eten en bewust eten om het aankomen een beetje in de hand te houden.


17-05-2011, 09:24

Citaat door ghzala_djelkoem:
Dag dames,

Nu jullie het over aankomen hebben in de zwangerschap klets ik graag mee.

Gisteren had ik mijn controle bij de vk, tot mijn schrik, in 1 maand 2kg aangekomen en ik zit nog maar net in het begin!! Goed die 2 kg was met schoenen en kleren aan en aan het eind van de dag (avond) dus na het eten, al met al ga ik ervan uit dat ik 1 kg ben aangekomen, pfffffffff en dan moet ik nog zes maanden. Als ik slank was geweest ok, ben ook niet megadik ofzo, maar dit baart mij wel zorgen, ik wil gwn mooi zwanger zijn en niet dik zwanger....

Vanaf vandaag geef ik niet makkelijk meer toe aan lekkernijen, maar ga ik gezond eten en bewust eten om het aankomen een beetje in de hand te houden.



Je zit op 1/3de van jouw zwangerschap, dus 1 kilo tot nu toe is echt niet veel. Ik ken vrouwen die de eerste maanden al 4/5 kilo bijkomen.

17-05-2011, 09:31

Citaat door sweet_ilham:
Je zit op 1/3de van jouw zwangerschap, dus 1 kilo tot nu toe is echt niet veel. Ik ken vrouwen die de eerste maanden al 4/5 kilo bijkomen.



nee darling, ik bedoel in 1 maand 1kg bijgekomen, daarvoor ben ik zeker 3kg aangekomen. Ik ben maar 1.70m en weeg nu al 76,5 en ben nog maar 3mnd zwanger, heb nog 6 maanden te gaan......

17-05-2011, 11:36
In totaal was ik 12 kg aangekomen.

Nog geen maand na de bevalling was alles er weer af.
Heb er zelfs geen buikje aan overgehouden, walhamdoellillah.

17-05-2011, 11:59


Bij mij was 13 kilo al na 2 weken weg. Ik maakte me nergens druk om at gewoon alles. Geniet gewoon van je zwangerschap na de bevalling gaat al het vocht/baby/placenta toch uit je lichaam. Maar ik geef ook borstvoeding dan wordt er nog meer uit je gezogen. Bij mn eerste kindje was ik haast niks bijgekomen. Belangrijk is ook na de bevalling veel water te drinken om al het vocht weg te krijgen.

17-05-2011, 14:05
ik was 10 dagen over tijd en de laatste dagen voelde ik me ook echt dik en opgezwollen (was ook met de hittegolf, vocht vasthouden etc) Ik was 15 kilo in totaal aangekomen. Meteen na mijn bevalling ging ik wegen en was er 9 kilo af! de overige 6 was ik in een paar weken ook kwijt.

Ik denk dat het ook te maken heeft met aanleg en de trek die je hebt. Sommige vrouwen eten alleen snacks, fastfood etc tijdens hun zwangerschap, die komen dan ook wel meer dan 20 kilo aan. Als je een gezonde trekt houdt tijdens je zwangerschap zal het allemaal wel mee vallen.

17-05-2011, 14:07
O ja, ik heb helaas geen borstvoeding kunnen geven. Als je BV geeft gaat het helemaal vlot.

Pagina's : [1] 2