Bekijk volle/desktop versie : een bedrijf opzetten met een goed intentie



11-10-2004, 00:43
Salaam broeders en zusters,

Deze personen van Marokko.nl hebben serieus gereageerd:

Kamillia83 vrouw
Marocbrains man
Sall vrouw
Barsweety vrouw
Rebel_1963 vrouw
Moestvanhem vrouw

Ik ben erg blij dat er serieus gereageerd is op mijn topic alleen jammer dat er weinig broeders geïnteresseerd zijn. De reden dat ik dit erachter heb gezet (je kan er ook geld mee verdienen) was om meer broeder te trekken.

Maar gair inschallah.

Waar gaat het over? Nou ik loop al lange tijd met het idee om iets op te zetten voor kleine kinderen in Marokko.

Ik ben onlangs een bedrijf tegen gekomen die mij erg aan het denken heeft gezet.
Het is een bedrijf dat geld verdiend met het verkopen van ansichtkaarten.
Om hun kaarten te verkopen hebben ze een goed verhaal.
Ze doneren 60 procent aan een doel.
En ze betalen gewoon hun medewerkers.

Ik zelf heb er niet echt verstand van om een bedrijf op te zetten en kan het niet alleen en heb daarom om jullie hulp gevraagd.

Ik wil inschallah een liefdadigheid instelling opzetten en niet zomaar iets.
Naar het voorbeeld van het rode kruis bijvoorbeeld.
Die hun medewerkers betalen.

Het is eigelijk heel simpel je hebt geen startkapitaal nodig.
Alleen een goed intentie!
Wat nodig is, is een bedrijf opzetten dat ansichtkaarten verkoopt en daarom de juiste vergunning aanvraagt.
Dit kost gewoon enig schrijfwerk en uitzoeken. Briefen schrijven, bedrijven benaderen die dit soort werk ook doen en om advies vragen.

Ik ken een stichting die speciaal dit soort inescatieven steunt.

Zoals ik al zei loop ik al heel me leven eigelijk om een weeshuis voor kinderen te bouwen in Marokko.

Ik wil inschallah een bedrijf opzetten die geld gaat collecteren door heel Nederland.
Wat ik eigelijk wil doen is om studenten door het hele land sturen om ansichtkaarten te verkopen.

Van elk verkocht ansichtkaart dat ze verkopen krijgen ze 1.60 en een set kaarten kost 5 euro.

Om geld in Nederland te mogen collecteren heb je een vergunning nodig! Dus de studenten worden op pad getuurd met een pas met hun naam op!

Het belangrijkste is het volgende:

Het opgehaalde geld gaat, een groot percentage (komt in de statuten te staan) gaat naar een onafhankelijke stichting (islamic relief, rode kruis bijvoorbeeld) samen met hen worden vooraf afspraken gemaakt. Dat zij met het geld een wees huis gaan bouwen in Marokko.

Verder komt er een raad van toezicht die dit allemaal gaat coördineren zij hebben toezicht op het gehele gebeuren.

Dus samengevat: Bedrijf verkoopt kaarten
Onafhankelijke organisatie, krijgt geld van bedrijf
Raad van toezicht houd toezicht


Wat zijn de voordelen :

Wij moslims leren oraginseren, bedrijf opzetten, ervaring opdoen, een voorbeeld functie voor de rest van de moslims.

We creëren werk voor ons in plaat dat we in een supermarkt gaat werken.

Werk creëren voor de moslims die nergens worden aangenomen

Wij doen het voor Allah dus een groot beloning

Kinderen worden gelukkig

Kortom het kan iets worden om waar je met trots op terug kan kijken
Denk aan islamic relief, die zijn ook zo begonnen.

Nadelen :

Geen!!!!

Dit is een idee van mij alleen, en ik alleen kan het niet.

Iedereen is welkom jong, oud, Nederlander, Marokkaan, moslim,

Je kan plaats nemen in het bedrijf ( de overige percentage kan je houden of zelf doneren )
Je kan plaats nemen in de raad van toezicht, je hebt dan niet te maken met het bedrijf
Of beide

Inschallah is er na het lezen van dit stuk nog meer interesse.
Mochten jullie nog meer mensen kennen aub doorvertellen, dit kan alleen doorgaan als er genoeg mensen zijn.

Mochten er genoeg mensen zijn dan kunne we aan de slag gaan.
Wat we op school hebben geleerd passen we toe! Alleen nu voor ons eigen doel!!

Mocht je interesse hebben voor verdere gesprekken/ info wil je dan aub je mail adres doorgeven.

Ik heb als bijlagen een gesprek geplaatst wat door dat bedrijf word gehouden waar ik het over had.
================================================== =================
Bijlagen:

Goede middag mevrouw, sorry dat ik u kom storen.
Mijn naam is Akil, wij zijn bezig met een actie voor A.L.S. centrum Nederland.

Kent u die? (nee)

A.L.S. is een dodelijke zeldzame spierziekte, het kan iedereen overkomen tussen de 20 en 60 jaar.
Hiervoor is nog geen medicijn beschikbaar.

In samenwerking me de academische zieken huizen AMC UMC is het A.L.S. centrum opgericht waar ze onderzoek doen op het gebied van onderzoek en diagnostiek naar deze ziekte
Hier voor is heel veel geld nodig

Wij proberen deze actie ondersteunen doormiddel van 5 leuke ansichtkaarten te verkomen.

(alstublieft u mag ze even bekijken)

het is een set prijs van 5 euro daarbij krijgt u ook de brief bij met informatie op.
Verder zit er ook een telefoonnummer en een website op, waar u terecht kunt voor verdere informatie kunt vinden over deze actie of ziekte.

Ik hoop ook dat u mee zal doen aan deze actie.
================================================== =================

(Let niet op mijn spel fouten)

mijn naam is akil en woon in rotterdam
email: akil_el@hotmail.com

28-10-2004, 04:16


het lijkt m handiger om voor dit soort activiteiten en stichting op te richten.
voordelen? je kunt fondsen aanvragen subsidies krijgen.

als je een onderneming ostart zit je met digen als bijv belasting e.d tegen de tijd dat je dat gehad heb heb je geen geld voer om iets te bouwen. met een stichting kun je ook vragen om donaties etc. denk er maar overna

29-10-2004, 21:59

Citaat door Janine:
het lijkt m handiger om voor dit soort activiteiten en stichting op te richten.
voordelen? je kunt fondsen aanvragen subsidies krijgen.

als je een onderneming ostart zit je met digen als bijv belasting e.d tegen de tijd dat je dat gehad heb heb je geen geld voer om iets te bouwen. met een stichting kun je ook vragen om donaties etc. denk er maar overna
Helemaal mee eens!

Een stichting is een betere vehikel om de door jou geambieerde activiteiten te ontplooien. Extra voordeel is bovendien nog dat in het ideale geval dat er degelijke winsten worden behaald de stichting makkelijk omgezet kan worden in een BV.

Overigens wil ik je er op wijzen dat het in uitzonderingsgevallen wel degelijk mogelijk is dat een stichting belastingplichtig wordt. Eén voorwaarde daarvoor is dat zij in concurrentie treedt met belastingplichtigen (als ik het goed heb: art. 4 Wet VPB).

Groet,

S.

30-10-2004, 17:01
kijk ook op http://www.bizz.nl en / of op zibb.nl op die sites kun je veel info vinden

06-11-2004, 14:19


salaam

ik wil graag zeggen dat het een moooi idee van jou is om zo een verbetering te scheppen in ons land van herkomst.
en daar bij zou ik graag willen hellpen als het mogelijk zou zijn/
stuur me een pm en dan hoor ik meer van jou.

18-12-2004, 01:26
Hi,

Euphony verkoopt niets maar helpt haar klanten besparen ! Wil je de diensten van Euphony ook aanbevelen en daarmee geld verdienen? Als je enthousiast bent en doelgericht wil werken, kan je een hoge inkomen opbouwen.

Wil je meer info ivm verdiensten,neem contact met ons aub.

Mvg
ErdaL
email: erdalg@pandora.be

20-05-2005, 18:41
als je hulp nodig hebt, hoor ik het wel .. alleen heb ik nu zelf een aantal projecten lopen, dus kan niet heel intensief mee doen.

09-06-2005, 11:50
Het is mooi dat iemand aan de minder bedeelden denkt. Ik hoop dat je alle steun van Allah zult krijgen. Laat me ff weten via een pm wat ik kan betekenen.