Bekijk volle/desktop versie : hoe krijg je meer melk ?



Pagina's : [1] 2

16-05-2011, 11:43
ik heb een prematuur babytje in het zieken huis en moet kolven.
ik kolf 2 borsten tegelijk, maar heb zo weinig melk steeds
hoe krijg je meer melk?
ik drink al galatogil maar zie geen verbetering in mijn melk.
ik kolf ong 6 keer per dag per keer heb ik van twee borsten max 60 ml soms zelf minder .

veel liefs,

moorse meisje

17-05-2011, 15:03


Salaam meid,

Insha allaah zal je kindje ged groeien en moge Allaah swt over haar waken...
6 x kolven is te weinig om je moedermelk op gang te brengen...
een kindje zou normaal n het begin ook 8 keer bij je drinken om de productie goed op gang te brengen...
Kolf je ook snachts...
bv 5 uur sochtends, 8 uur, 11 uur, 14.00 uur, 17.00 uur, 19.30 uur, 21.30 en om 00.00 uur.
veel water drinken en goed eten.

Buidel je je ook met je kindje in het ziekenhuis. huid op huid zorg ook voor een betere productie...
krijgt ze alleen meder melk of ook sonde voeding?

Insha aaallaah gaat het gauw beter!

Groetjes,

MiKa

17-05-2011, 15:41
Als je het goed op gang wilt hebben zul je echt veel vaker moeten kolven als 6 keer op een dag. Ik zou iedere 2 uur kolven, s nachts 3 keer en dat 3 dagen volhouden en dan komt inshallah je productie echt goed op gang. Als het eenmaal goed op gang is, dan kun je iedere 3 uur gaan kolven, en dan s nachts een keer of 2-3.
Vraag anders even in het ziekenhuis of je hulp kan krijgen van een lactatiekundige.

17-05-2011, 16:47
Het is erg belangerijk om ook goed te eten.Echt warme maaltijden met vis en groeten.Couscous enz. en niet een paar happen maar gewoon een goed gevulde bord.

Succes!

17-05-2011, 17:15


inshaAllah zal je kindje goed groeien.
Je zou meer gaan kolven zoals andere dames zeiden,maar ook als je in het ziekenhuis bent dat je kindje ook laten zuigen,want een kind zuigt meer dan een kolfaparaat.

Wat ook goed is voor meer melk, veel vis eten, veel thee drinken, beschuit met muisjes heb ik pas gehoord dat het ook onwijs goed is voor de melk.
Veel blijven drinken,zoals water en melk.

InshaAllah zal allah swt je helpen.

17-05-2011, 17:41

Citaat door MiKa_TaBeRsHeNt:
Salaam meid,

Insha allaah zal je kindje ged groeien en moge Allaah swt over haar waken...
6 x kolven is te weinig om je moedermelk op gang te brengen...
een kindje zou normaal n het begin ook 8 keer bij je drinken om de productie goed op gang te brengen...
Kolf je ook snachts...
bv 5 uur sochtends, 8 uur, 11 uur, 14.00 uur, 17.00 uur, 19.30 uur, 21.30 en om 00.00 uur.
veel water drinken en goed eten.

Buidel je je ook met je kindje in het ziekenhuis. huid op huid zorg ook voor een betere productie...
krijgt ze alleen meder melk of ook sonde voeding?

Insha aaallaah gaat het gauw beter!

Groetjes,

MiKa



ik mocht van de dokter niet snachts ook kolven want moet voldoende rusten, want eerst deed ik dat wel snachts.

neej ze krijgt alleen mijn melk
ik mag haar nog niet vasthouden

insah allah amin dankje

17-05-2011, 17:45

Citaat door hayat_hamou:
inshaAllah zal je kindje goed groeien.
Je zou meer gaan kolven zoals andere dames zeiden,maar ook als je in het ziekenhuis bent dat je kindje ook laten zuigen,want een kind zuigt meer dan een kolfaparaat.

Wat ook goed is voor meer melk, veel vis eten, veel thee drinken, beschuit met muisjes heb ik pas gehoord dat het ook onwijs goed is voor de melk.
Veel blijven drinken,zoals water en melk.

InshaAllah zal allah swt je helpen.



insah allah amin

jah ik ga proberen meer te kolven dan elk twee uur want nu doe ik elk drie uur.
ze mag helaas nog net aan de borst :
ik moet proberen genoeg te eten en drinken dat lukt me nog niet echt

17-05-2011, 18:17
Moorse ja echt je moet het proberen, het is erg belangrijk.
Ook al kan je het niet dan denk je aan je kleintje dan moet het lukken.
Op dit moment heeft zij het hard nodig.

Bij mij helpt thee heel erg goed, zowel marokkaanse thee en nederlandse.

Hoe lang moet je kindje nog in het ziekenhuis blijven?

17-05-2011, 18:19
Venkelthee wil ook weleens helpen.

17-05-2011, 19:19
tijdens het kolven naar je kindje kijken brengt het ook goed op gng., veel drinken, en goed eten.

17-05-2011, 20:47
Assalaamu alaykoem,

Ik merk bij mezelf dat karnemelk helpt..bi idhnillaah. In de avond drink ik een paar glazen achter elkaar voor ik naar bed ga..Merk dat echt dat ik dan meer melk heb rond Fadjr..

Wa assalaam

17-05-2011, 20:53
Ik eet vis en dadels veel.

18-05-2011, 11:35



Citaat door hayat_hamou:
Moorse ja echt je moet het proberen, het is erg belangrijk.
Ook al kan je het niet dan denk je aan je kleintje dan moet het lukken.
Op dit moment heeft zij het hard nodig.

Bij mij helpt thee heel erg goed, zowel marokkaanse thee en nederlandse.

Hoe lang moet je kindje nog in het ziekenhuis blijven?


ik werk dat maakt het moeilijk voor mij om echt veel te kolven volgende week heb ik een weekje rust insah allah hoop dat het beter zal gaan


Citaat door Bi-Idhnillaah:
Venkelthee wil ook weleens helpen.


nooit gedronken ik ga het eens proberen.
ik slik wel vitamines +dha van omnibionta

Citaat door hebgeduld:
tijdens het kolven naar je kindje kijken brengt het ook goed op gng., veel drinken, en goed eten.


jah ik heb een kot filempje van haar waar ik na kijk het maakt me blij en verdrietig te gelijk om haar zo te zien met allemaal kabels enzo


Citaat door A.C.:
Assalaamu alaykoem,

Ik merk bij mezelf dat karnemelk helpt..bi idhnillaah. In de avond drink ik een paar glazen achter elkaar voor ik naar bed ga..Merk dat echt dat ik dan meer melk heb rond Fadjr..

Wa assalaam


ik lust graag karnemelk ik ga proberen het meer te drinken


Citaat door City_Sister:
Ik eet vis en dadels veel.

jahme schoonmoeder zei ook dat ik veel dadels moet eten maar lust er niet te veel van


dames bedankt voor jullie reacties insah allah zal er gauw meer melk komen

veel liefs,

moorse meisje

18-05-2011, 11:54
7arira zou ook goed zijn voor de melkproductie

19-05-2011, 11:04
Hallo meid,

Hoe gaat het nu met je...
Ben je al weer aan het werk? Is je verlof al vooorbij...
Je weet dta je recht hebt op een kwart van je werkuren per dag om te kolven/voeden van je kindje... dit is bij de wet geregeld...


Rust heb je heel goed nodig!.. probeer ander maar 1x per nacht op te staan bv om 23.00 al naar bed en dna om 5uur eruit ff 10 min kolven en dna heb je nog ongeveer 3 uurtjes om te gaan slapen.....
In het weekend kan je wel naar je kindje... akn je je kolfappaaraat niet daar natoe meenemen en dan kolven.,.. wta ook kan helpen is luitersn naar je kindje... neem me je tel. haar geluid op als ze bv aan het huilen is en speel het af al je aan het kolven bent.....
Ik wens je heel veel sterkte!

Groetjes,

MikA

Pagina's : [1] 2