Bekijk volle/desktop versie : margane....tanger/rabat...



10-10-2004, 21:04
margane...

wie is er in tanger of rabat naar de margane geweest...

nou ik ben in de margane van tanger en rabat geweest en wat mij is opgevallen dat de mensen daar heel veel bier/wijn enzo inkopen......(en vooral in rabat)het lijkt wel de gewoonste zaak van de wereld ...terwijl dat helemaal niet zo is... zijn dat nou moslims.....ik vond dat echt heel erg om te zien....daar gaat het nog veel erger aan toe dan hier in nederland.....ik kan dat echt niet begrijpen.....

wat vinden jullie van de margane in marokko....het is trouwens wel heel erg groot is van alles te koop....maar is best prijzig ....

thallaw

10-10-2004, 21:08


wij waren daar vorig jaar (Rabat)en we gingen worst kopen. Maar aangezien ik altijd lees wat er in zit dacht ik kom ik check ff voor de zekerheid. Was het gewoon haloef tussen de halalworst

en ja de alcohol afdeling helemaal achteraan is heel erg druk daar.....

10-10-2004, 21:10
wat ik wel grappig vond is dat er echt in elk pad een personeelslid stond en niet aan het vakkenvullen maar gewoon staan

10-10-2004, 21:43
yesssssss, ik heb het ook gezien, gewoon schrikwekkend...

sommige boys komen daar alleen speciaal voor de HEINEKEN bier en dan een winkelwagen vol!!!!!!

echt errug

11-10-2004, 00:07


nogal ja maar idd er wonen genoeg joden/christenen daar

11-10-2004, 00:21

Citaat door al_tetouania:
margane...

wie is er in tanger of rabat naar de margane geweest...

nou ik ben in de margane van tanger en rabat geweest en wat mij is opgevallen dat de mensen daar heel veel bier/wijn enzo inkopen......(en vooral in rabat)het lijkt wel de gewoonste zaak van de wereld ...terwijl dat helemaal niet zo is... zijn dat nou moslims.....ik vond dat echt heel erg om te zien....daar gaat het nog veel erger aan toe dan hier in nederland.....ik kan dat echt niet begrijpen.....

wat vinden jullie van de margane in marokko....het is trouwens wel heel erg groot is van alles te koop....maar is best prijzig ....

thallaw
Niemand dwingt je om het wijn te kopen of vlees dat niet halal is...

Men vergeet dat men ook aan de toeristen denkt...een land denkt meestal aan zijn winst , hoeveel inkomsten zal ik krijgen deze zomer van de toeristen....als men zo'n dingens niet zou verkopen dan zullen ze ook niets verdienen in Marokko...dan zou marokko niet meer zo aantrekkelijk zijn voor buitenlanders en dan bedoel ik niet -moslims....zuiderse landen verdienen meestal hun geld aan toerisme vooral in de zomerperiode...swieja djell economie a oeghtie

Nog iets...wie zegt dat alle marokkanen in marokko moslims zijn ???...het is niet omdat je een marokkaan bent automatisch een moslim bent...het zullen de ongelovige zijn die het kopen en ja daar heb je er ook veel...wrm denk je anders dat er zoveel discotheken zijn, alcoholische dranken worden verkocht...? komt niet zomaar é....

11-10-2004, 00:25

Citaat door The Gunslinger:
Zat moslims die ook drinken.
ja ook waar

11-10-2004, 00:27
Ik vond margane wel cool, lekker dingen daar man, hmmmmmmmmm!!
Maar je moet inderdaad wel goed opletten wat je koopt.



jasmina

11-10-2004, 00:31
jah erg man ik heb er eigelijk een kleine anekdote over we waren daar voor een eerste kaar in tanger, toen de winkel nog pas open was. Samen met men broer enzo

zien we ineens de alcohol afdeling staan en idd heel druk!! we gaan zo kijken komt er 1 of ander wijf af met ja kan ik jullie helpe (kd8 gatverdomme gaat ze ons helpe met alcohol uit te zoeke) mijn broer antwooord heel droogjes nee hoor toch bedankt maar ik was gewoon aan het kijken hoeveel haram er hier staat

echt lache man da mens wordt helemaan rood

11-10-2004, 15:17
ewa ze willen geld verdienen, dat gaat tegenwoordig alleen nog maar op de haraammanier

11-10-2004, 15:28
ja ik ben er ook dit jaar geweest in tanger
en ja het is zkers groot en ik heb ook wel gezien dat ze bier verkopen
maja mischien zijn het geen moslims zoals hier al eerder is gezegd

11-10-2004, 21:26
dus.... het is jullie ook opgevallen ..het zijn gewone mensen ...die dagelijks die aankopen doen...zonder schaamte zonder nix....het lijkt wel de normaalste zaak van de wereld......en de voorraad daar is groter dan in een supermarkt hier in nederland...

je moet eens hier in nl zien...hier is toch wel een hele kleine groep die z`on aankope gewoon in een supermarkt doen.....ik heb daar echt geen begrip voor...

nou in marokko zijn er toch geen christenen...ik neem aan dat iedereen moslim is daaro...maar ja..zij leven dan misschien niet als een moslim dat kan natuurlijk ook...

maar ja...iedereen moet het zelf mara weten

thallaw

11-10-2004, 21:32



Citaat door Hanaetje:
Niemand dwingt je om het wijn te kopen of vlees dat niet halal is...

Men vergeet dat men ook aan de toeristen denkt...een land denkt meestal aan zijn winst , hoeveel inkomsten zal ik krijgen deze zomer van de toeristen....als men zo'n dingens niet zou verkopen dan zullen ze ook niets verdienen in Marokko...dan zou marokko niet meer zo aantrekkelijk zijn voor buitenlanders en dan bedoel ik niet -moslims....zuiderse landen verdienen meestal hun geld aan toerisme vooral in de zomerperiode...swieja djell economie a oeghtie

Nog iets...wie zegt dat alle marokkanen in marokko moslims zijn ???...het is niet omdat je een marokkaan bent automatisch een moslim bent...het zullen de ongelovige zijn die het kopen en ja daar heb je er ook veel...wrm denk je anders dat er zoveel discotheken zijn, alcoholische dranken worden verkocht...? komt niet zomaar é....
ja maar denk jij nou echt dat daar in de marjane zoveel toeristen komen...nou ik d8t het niet..ik heb daar echt alleen maar van die marokkaanse koppen gezien hoor....ik denk dat de inwoners zelf veel gebruik maken van discotheken enzo