Bekijk volle/desktop versie : Wanneer worden wij vrouwen nou eens een keer vrij van haat, jaloezie en geroddel



01-01-2003, 13:01
salaam ou alaykoum wrwb


mensen ik irriteer mij altijd aan zaken waar vrouwen zich in overdreven mate mee bezighouden. Haat, jaloezie en geroddel. Men denkt dat ze er wat mee opschieten, maar geloof me je pakt er alleen maar jezelf mee, is het niet hier dan wel op de dag der opstanding.

Het lijkt mij beter dat deze mensen zich gaan bezighouden met onze mooie geloof, doen ze wat nuttigs.

Of ga koran en hadieth leren.

Dit bericht is ook bestemd voor de zogenaamde praktizerende mensen.

Dit wilde ik even kwijt.

01-01-2003, 13:56


salaam ou alaykoum wrwb,

wij vrouwen hebben een scherpe tong, roddelen is iets dat wij heel graag doen zonder dat we het in de gaten hebben. Het gaat onbewust. Sommige onder ons zeggen Allah is groot en vergeeft het ons wel. En blijven maar door roddelen. A3oedoe bilahi min asjataan iraddjiem.

Haat, zit in ons zodra we merken dat er een vrouw beter dan ons gekleed leukere man of wat dan ook groeit onze haat door jaloezie.

Vrouwen voel je niet niet aangevallen hooor. Het is alleen maar de waarheid.

01-01-2003, 13:58

Citaat:
Origineel gepost door AbuUthmaan

Men moet uiteraard wel onderscheid maken tussen de goede, godvrezende vrouwen en de slechte, zedeloze vrouwen. En dat geldt ook voor de man.

dat maakt niets uit.ik merk dat zelfs een "goede godvrezende vrouw" gemakkelijk roddelt.de ene gemakkelijker dan de andere,maar om te zeggen dat enkel slechte vrouwen roddelen is het een beetje te extreem vind ik.een goede vrouw kan net zo gemakkelijk roddelen als een slechte

01-01-2003, 13:58

Citaat:
Origineel gepost door fatousch
salaam ou alaykoum wrwb,

wij vrouwen hebben een scherpe tong, roddelen is iets dat wij heel graag doen zonder dat we het in de gaten hebben. Het gaat onbewust. Sommige onder ons zeggen Allah is groot en vergeeft het ons wel. En blijven maar door roddelen. A3oedoe bilahi min asjataan iraddjiem.

Haat, zit in ons zodra we merken dat er een vrouw beter dan ons gekleed leukere man of wat dan ook groeit onze haat door jaloezie.

Vrouwen voel je niet niet aangevallen hooor. Het is alleen maar de waarheid.
an3aam ja sister djellie je hebt volkomen gelijk, subhannallah dat zit in elke vrouw, voor je het weet heb je geroddeld over iemand met geen bedoelingen of kijk je vreemd naar de kleding van een persoon, an3aam je weet dat het harame is maar shitaan kan het bij je doen zonder dat je er bewust van bent,

echt het is zo moeilijk voor een vrouw om niet iets te doen dat met roddelen of slecht kijken naar een persoon te onderhouden, subhannallah subhannallah

moge allah swt ons van het kwaad houden

khadija

01-01-2003, 14:06


het is tegenwoordig niet normaal hoe de vrouw kan roddelen. De ene na de ander. De vrouw lijkt net een meansteamroddelmachine.

01-01-2003, 14:14
Wa aleikum asalaam waragmatAllahi Ta'ala wabarakatoe,

Allahoema yahdina wa 'rhamna wa gfirlna!

"Het sinistere complot treft slechts hen, die het smeden." (Qoo'ran AlMeleike: 43)

"Allah is barmhartig voor degenen met een goed hart." (Boecharie)


Ata Ibi Abi Rabaah verhaalt (sahih): "Ibn Abaas zei tegen mij: 'Zal ik je een vrouw, die één van de mensen van het Paradijs is, laten zien?' Ik zei: 'Ja.' Hij zei: 'Deze zwarte vrouw kwam bij de Profeet saws en zei: 'Ik krijg epileptische aanvallen en mijn lichaam raakt dan onbedekt; alstublieft roep Allah voor mij aan.' De Profeet saws zei tegen haar: 'Als je wenst, blijft geduldig en je zal het Paradijs binnen gaan; en als je wenst, zal ik Allah aanroepen om je te genezen.' Zij zei: 'Ik zal geduldig blijven, maar ik raak onbedekt, dus alstublieft roep Allah voor mij aan, dat ik niet onbedekt raak.' Dus riep hij Allah voor haar aan. (Boecharie)

As-salaam u'aleikum waragmatAllah

01-01-2003, 14:26

Citaat:
Origineel gepost door AbuUthmaan
Salaam u 'alaikum,

Een godvrezend persoon doet z'n best zondes achterwege te laten. En vervalt ie toch daarin, dan vraagt ie vergeving.
Wa 'aleikum asalaam wt wb wm,

Inderdaad! Is het niet zo dat Allah SwT van degenen houdt die zondes begaan, mits zij TAUWBAH tonen?
Niemand van ons is perfect; naast Rasoel saws is er geen insan-i-kamil, Allah oe Alem. We moeten een slechte daad uitwissen door middel van een goede daad!
Ik zeg niet dat we bewust zondes moeten begaan, maar iets weglaten in Islam is ook een zonde, la illaha illAllah! Dus, ook al doe je niets verkeerd; er zal altijd wel iets zijn dat je weglaat en dat is ook een zonde (als je het mij vraagt). We kunnen nooit bij de top komen; we kunnen Allah SwT teveel noch genoeg dienen/prijzen etc.

"Door Ibrahiem bin Abi Oebaidah is overgeleverd dat hij van de heilige Profeet saws hoorde: "Als een gelovige sterft en zijn rang in het paradijs ziet, hij wenst dat Allah hem weer op de aarde terugbrengt zodat hij 'ALLAHO AKBAR', 'LA ILLAHA ILLALLAH' en 'SUBHANALLAH' kan zeggen."

As-salaam u'aleikum waragmatAllah