Bekijk volle/desktop versie : solliciteren en werken, rare mensen!



14-05-2011, 16:34
Hoi allemaal, ik zit in een lastig parket, insch'Allah kunnen jullie me helpen. Ik ben weggegaan bij mijn oude werkgever vanwege vernieuwde werkomstandigheden. Ik heb gesolliciteerd bij twee andere bedrijven, ik ben ook aangenomen bij beide. Nu komt het aan op informatie verstrekken, beide bedrijven hebben mij toegezegd mij te bellen om contract etc. te komen afhandelen. Ik had 1 dag niks van ze gehoord, dus ik heb beide bedrijven gebeld. Een bedrijf zei: ik stuur je vandaag een e-mail, de ander zei: ik ga het regelen binnen een half uur bel ik he terug. Jullie raden het al, van beide weer geen reactie!!! Inmiddels is er een dag voorbij. Zal ik nog een keer bellen? Of niks meer van me laten horen???

14-05-2011, 16:40


Ik zou ze nogmaals benaderen en dan tegen beiden zeggen dat je wilt weten wat het gaat worden omdat je ook nog andere sollicitaties open hebt staan en dat je anders daar mee verder gaat.

14-05-2011, 16:41
Oja en bij een bedrijf, de vrouw de me interviewde zei: oh het zou beter zijn geweest dat je gelijk aan kinderen was begonnen. Ik was verbaasd maar goed, ik zei gewoon dat ik graag wil wachten omdat ik pas 1,5 jaar getrouwd ben en ik nog niet aan kinderen wil beginnen :S

14-05-2011, 16:42

Citaat:
Ik zou ze nogmaals benaderen en dan tegen beiden zeggen dat je wilt weten wat het gaat worden omdat je ook nog andere sollicitaties open hebt staan en dat je anders daar mee verder gaat.
Hmmm is dat niet soort van wanhopig zijn?? Ik wil ook bellen, maar ik twijfel dus...

14-05-2011, 16:42


Ik zou duidelijkheid eisen. Dat is toch normaal en niet teveel gevraagd lijkt me? Kijk een man daar ga je niet achteraan hobbelen 3ala hopeloos. Maar van een werkgever mag je best eisen dat je serieus behandeld wordt.

14-05-2011, 16:45

Citaat door LamiaNoor:
Oja en bij een bedrijf, de vrouw de me interviewde zei: oh het zou beter zijn geweest dat je gelijk aan kinderen was begonnen. Ik was verbaasd maar goed, ik zei gewoon dat ik graag wil wachten omdat ik pas 1,5 jaar getrouwd ben en ik nog niet aan kinderen wil beginnen :S


Met andere woorden; ze zit niet te erop te wachten dat je zwanger wordt. Dat vind ik wel een afknapper. Want ondanks dat je rechten hebt kan een werkgever heel vervelend worden rondom het rekeningen houden met zwangerschap, zwangerschapsverlof, bevalling, ouderschapsverlof en kolven. Dat ze er nu al over begint vind ik a heel brutaal en b een slecht teken.

14-05-2011, 16:49

Citaat door LamiaNoor:
Hmmm is dat niet soort van wanhopig zijn?? Ik wil ook bellen, maar ik twijfel dus...



Wanhopig.. nee tuurlijk niet. Jij moet toch verder met je leven. En zie het maar zo wellicht is het voor hun ook een extra motivatie om jou toch aan te nemen omdat je wel steeds moeite doet. Als jij niks meer laat horen dan denken zij ook misschien van nou die heeft misschien geen interesse meer en dan gaan hun weer opnieuw zoeken.

14-05-2011, 16:49
City_Sister je hebt eht gelijk, maar ik heb het werk (m.a.w.. het geld) hard nodig en beide bedrijven lijken me wle leuk eenmaal begonnen denk ik. Maar idd het kwam bij mij ook over van: oh liever niet zwanger raken a.u.b.

Maar in het algemeen, het maakt me kwaad als ik er aan denk dat ze je van alles toezeggen en dan niks wordt ondernomen. Maar je hebt gelijk, ik ga ze weer bellen en zeggen dat ik duidleijkheid nodig heb.

14-05-2011, 16:51
GeenLeven: Je hebt helemaal gelijk, maar omdat ik dus al een keer gebeld heb twijfel ik... Maar jullie hebben allemaal gelijk, ik ga gewoon nog een keer bellen!!! Dan vinden ze me maar wanhopig haha

14-05-2011, 17:04

Citaat door LamiaNoor:
City_Sister je hebt eht gelijk, maar ik heb het werk (m.a.w.. het geld) hard nodig en beide bedrijven lijken me wle leuk eenmaal begonnen denk ik. Maar idd het kwam bij mij ook over van: oh liever niet zwanger raken a.u.b.
Nou aangezien je de keuze hebt uit 2 kun je er bij je keuze wel rekening mee houden. En ze kunnen drama doen hoor. Ik ken die verhalen wel van vriendinnen. Geen rekening houden met dat je zwanger bent, ben je ziek zwak en misselijk wordt er op je neergekeken, commentaar als 'daar kan ik je niet voor ziek melden', commentaar als je ouderschapsverlof wilt opnemen, gezeur als je eerder weg moet/ thuis wilt blijven als je kindje ziek is, gezeur rondom kolven ('de fles is toch ook goed?' :moe Dat soort dingen.


Citaat:

Maar in het algemeen, het maakt me kwaad als ik er aan denk dat ze je van alles toezeggen en dan niks wordt ondernomen. Maar je hebt gelijk, ik ga ze weer bellen en zeggen dat ik duidleijkheid nodig heb.


Laat maar merken dat je gewoon duidelijkheid wilt en dat je het niet pikt dat ze hun afspraken niet nakomen. Anders beginnen ze nu al over je heen te lopen. En sommige bedrijven zijn gewoon zo slecht georganiseerd dat je continue overal achteraan moet. Ik heb ook 2 keer gesolliciteerd bij een bedrijf en allebei de keren waren ze mn brief kwijt geraakt.

15-05-2011, 14:06
Hoi allemaal, ik ben later die avond gebeld door het bedrijf met die mevrouw die zei dat ze het jammer vond dat ik niet aan kinderen ben begonnen haha. Ik heb er zin in, insh'Allah geen problemen als ik over 3a 4 maanden verklaar dat ik kinderen wil hahaha....

15-05-2011, 20:45

Citaat door LamiaNoor:
Hoi allemaal, ik ben later die avond gebeld door het bedrijf met die mevrouw die zei dat ze het jammer vond dat ik niet aan kinderen ben begonnen haha. Ik heb er zin in, insh'Allah geen problemen als ik over 3a 4 maanden verklaar dat ik kinderen wil hahaha....



kifas ik begrijp het niet jij belt om te vragen of je aangenomen word en zei praat over kinderen ben je nu wel of niet aangenomen?

15-05-2011, 20:47



Citaat door LamiaNoor:
Hoi allemaal, ik ben later die avond gebeld door het bedrijf met die mevrouw die zei dat ze het jammer vond dat ik niet aan kinderen ben begonnen haha. Ik heb er zin in, insh'Allah geen problemen als ik over 3a 4 maanden verklaar dat ik kinderen wil hahaha....





Ewa zie je, je hebt zitten stressen om niks.