Bekijk volle/desktop versie : problemen met zwanger worden? Lees dit!



Pagina's : [1] 2

13-05-2011, 19:14
Dag dames,
ik doe dit verhaal, om bepaalde vrouwen toch nog hoop te geven. Hoop wanneer je die bijna verloren bent en ten einde raad bent!
Ik heb in onze probleem periode veel gegoogled en als we ten einde raad waren en een succesverhaal vonden waarmee we ons konden identificeren gaf ons dat toch nog een klein beetje hoop. want elhamdoelillah zijn de wonderen de wereld nog niet uit Allah oe akbar! dus ik hoop dat ik met dit verhaal iemand verdriet enigzins kan afnemen en hoop kan geven. want het is vreselijk wanneer je zwanger probeert te worden en dit niet lukt. ik zal dit zo kort mogelijk proberen te doen, maar kan nix beloven.

Dit verhaal gaat niet over mij persoonlijk, maar over iemand die mij zeeeeeer dierbaar is en waarmee ik de hele medische molen heb doorlopen.

Dilemma begon dat de menstruatie niet kwam. het was effe afwachten voor de volgende periode, aangezien die een x kan overslaan... weken... maanden en helaas nog niets... en zwanger was ze ook niet. dus paniek in de tent. hup naar de dokter. na onderzoeken werd pcos vastgesteld. het ziekenhuis had geen vruchtbaarheidskliniek dus moesten we naar n ander ziekenhuis. om toch zwanger te kunnen werd ze aan de clomid gezet, echter sloeg deze niet aan en de bijwerkingen waren te erg voor woorden! zo erg dat ze niet meer normaal kon functioneren. de gyn wilde hiermee doorgaan, maar daar heb ik een stokje voor gestoken, gezien de bijwerking in dit geval extreem waren. haar alternatief was een LEO uitvoeren, maar zelf wilden we aan de hormooninjecties, omdat dit niet zo ingrijpend is als leo. de gyn verdomde dit dus zijn we naar een ander ziekenhuis gegaan die de hormooninjecties wel aanboden. Dus naar ziekenhuis nr 3.
intussen zijn we ruim een (zeer zwaar) jaar verder. na enkele pogingen hormooninjecties een zwangerschap, joepie! maar helaas niet voor lang... het resultaat was helaas een miskraam... hierna herstelde de menstruatie zich ook niet dus moest deze weer opgewekt worden om de cyclus te bepalen om het nogmaals te proberen. uiteindelijk weer zwanger, ons blijdschap was dit keer minder uit angst. en ja hoor 2e miskraam! intussen zijn we al bijna 2jr bezig. probleem is, als je geen eisprong hebt dan kan je niet anders dan gestimuleerd worden, maar als je gestimuleerd wordt heb je een grotere kans op een miskraam! de echte eerlijke dokters erkenning dit, maar veel dokters ontkennen dit om de patiënten geen hoop te laten verliezen aangezien het een zeer emotioneel proces is. na de 2e mk waren we gewoon kapot. en vooral de persoon in kwestie is al zeeeeer emotioneel. wat mij het meeste brak is niet zozeer de mk, maar als ik haar met Allah subhana wa taala hoorde praten... na de 2e mk was ze zodanig van slag dat ik een vrouw uit het buitenland roqia bij haar heb laten verrichten om wat rustiger te worden. maar subhana Allah heeft dit waarschijnlijk tot veeeeeeeel meer geleid!
2e mk heeft een een curettage gehad. veel vrouwen willen liever afwachten en zij in eerste instantie ook, maar curettage is pijnloos en ben je zo vanaf en als de embryo er te lang in blijft is ook niet goed.
maar goed... toen gebeurde er een wonder... ze begon te menstrueren!!! en dat uit zichzelf elhamdoelillah na 2 jaar! uit bloedtest is toen gebleken dat er ook een eisprong heeft plaatsgevonden. nou we konden ons geluk echt niet meer op. in overleg met de gyn besloten we even niet gestimuleerd te worden, maar nog een maandje af te wachten of de menstruatie ook nu zou komen... en ja hoor! mooie eisprong, goede menstruatie en... een zwangerschap!!!! elhamdoelillah!
na dit weekend insaallah 3 maanden insaallah ya Rab kamel 3lina belghir!

dus al die tijd dat wij in de medische molen zaten bleek de oorzaak gewoon STRESS te zijn! en toen kwamen de verhalen van de dames die ook van alles geprobeerd hebben maar ook stress de oorzaak was geweest...

Dus dames die zwanger willen worden, mijn tip is blijf rustig, ga je niet lopen stressen, hoe moeilijk het ook is. ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik heb het ook meegemaakt. je moet het loslaten, ook al is dat bijna onmogelijk. probeer roqia uit te voeren, blijf veel smeken aan Allah subahana wa taala, gebruik de dua die onze profeet Zakaria gebruikte toen hij met zn gezondheid werd getest. geef de hoop nooit op! Toon berouw voor de zondes waarvan je je wel en niet bewust bent, gedenk Allah zoveel als je kan, want het helpt echt!

Ik zeg absoluut niet dat alle vruchtbaarheidsproblemen veroorzaakt worden door stress, maar het kan voor sommigen wel een bron zijn! stress en verdriet worden teveel onderschat.

Ik hoop Insaallah dat Allah subhana wa taala jullie zal zegenen met gezond en gezegend nageslacht. Mogen jullie wensen verhoord worden insaallah en jullie beproevingen worden beeindigd en Allah jullie de sabr zal geven om dit te doorstaan.

14-05-2011, 21:55


Masha Allah, Amien op je dua's. Wie is die vrouw die roqya bij haar verrichtte? Is ze van belgie of nl?

15-05-2011, 20:37
allahoe akbar
zo zie je maar alles is maktab
moge allah alle vrouwen die graag een baby willen verblijen met een wonder

15-05-2011, 22:12
mabrouk meid.

ik zelf heb ook 6jaar over gedaan om zwanger te worden. en hamdoeliha me zoontje is al 4jaar nu.

ik heb ook medicemolen ondergaan en werd er ook niet lkkr van. de vakantie kwam en zei tegen me man dat ik er even geen ziekenhuizen of spuiten wil zien. als het nu niet raak is.en ik moest dus na de iui behandeling 2weken wachten voordat ik kon testen. en was ook nog zwanger van me laaste behandeling dat ik en me man het niet geloofde van de uitslag die we kregen van de labo.

(we waren een keer teleurgestelt was een fout in de uitslag toen in de verleden)


heb ze toen nog een keer opgebeld en de grote prof die heeft het bevestigt.

het is echt waar dat de stress meespeelt in de zwanger worden.

mijn zusje is nu ook zwanger na 2jaar. heb haar ook aangeraden om er niet aan te denken maar is moeilijk vooral als er in je omgeving veel gevraagt na je van waneer komt een babytje.

elhamdoeliha ben nu gelukkig met me zoontje.

ik heb nu ook eindelijk normale sycles wat ik voorheen niet had

15-05-2011, 22:20


Subhanallah...


Ik ben ook nu nog maar 7 maandjes bezig en kan me er soms echt dood aan stressen...

Gair inshallah, moge allah swt alle meiden met een kinderwens verblijden inshallah...

15-05-2011, 22:21
mag ik ook het nummer van de vrouw die rokia doet
ik probeer al jaren zwanger te worden, nu ben ik inmiddels 8 weken zwanger, maar het is met 6 weken gestopt met groeien en inmiddels is ook het hartje gestopt met kloppen, wil het niet weghalen dmv curratage, omdat ik bang ben dat het hartje weer opnieuw gaat kloppen.
ik ben ontroostbaar.... ik ben eindelijk zwanger en moet er nu al afscheid van nemen....

15-05-2011, 22:25

Citaat door lamiesje:
mag ik ook het nummer van de vrouw die rokia doet
ik probeer al jaren zwanger te worden, nu ben ik inmiddels 8 weken zwanger, maar het is met 6 weken gestopt met groeien en inmiddels is ook het hartje gestopt met kloppen, wil het niet weghalen dmv curratage, omdat ik bang ben dat het hartje weer opnieuw gaat kloppen.
ik ben ontroostbaar.... ik ben eindelijk zwanger en moet er nu al afscheid van nemen....



Ach meiss, Gair inshallah..
In'shallah zal allah swt je snel verblijden met een lief klein gezond kindje..

Wens je veel sbar toe..

15-05-2011, 22:31

Citaat door Mimietjeuh:
Masha Allah, Amien op je dua's. Wie is die vrouw die roqya bij haar verrichtte? Is ze van belgie of nl?



hoi
die is uit marokko

15-05-2011, 22:32

Citaat door lamiesje:
mag ik ook het nummer van de vrouw die rokia doet
ik probeer al jaren zwanger te worden, nu ben ik inmiddels 8 weken zwanger, maar het is met 6 weken gestopt met groeien en inmiddels is ook het hartje gestopt met kloppen, wil het niet weghalen dmv curratage, omdat ik bang ben dat het hartje weer opnieuw gaat kloppen.
ik ben ontroostbaar.... ik ben eindelijk zwanger en moet er nu al afscheid van nemen....



hoi meid, ik mail jou straks even

15-05-2011, 22:36

Citaat door lamiesje:
mag ik ook het nummer van de vrouw die rokia doet
ik probeer al jaren zwanger te worden, nu ben ik inmiddels 8 weken zwanger, maar het is met 6 weken gestopt met groeien en inmiddels is ook het hartje gestopt met kloppen, wil het niet weghalen dmv curratage, omdat ik bang ben dat het hartje weer opnieuw gaat kloppen.
ik ben ontroostbaar.... ik ben eindelijk zwanger en moet er nu al afscheid van nemen....



je moet kijken naar t hartje en naar de lengte
als jij al 8 weken bent en de lengte is ook nog van n embryo van 6 weken ben ik bang dat het er niet van zal komen...
wij wilden in eerste instantie ook geen curretage, maar na 10 weken ongeveer toch gedaan. en eigenlijk ook wel blij.
maar word jij gestimuleerd of natuurlijke manier?

15-05-2011, 23:37
Moge Allah degene die zwanger willen worden een gezond kindje(s) schenken..
Ik denk inderdaad dat stress ook meespeelt
Gair InshaAllah!

15-05-2011, 23:48

Citaat door waaromwij:
je moet kijken naar t hartje en naar de lengte
als jij al 8 weken bent en de lengte is ook nog van n embryo van 6 weken ben ik bang dat het er niet van zal komen...
wij wilden in eerste instantie ook geen curretage, maar na 10 weken ongeveer toch gedaan. en eigenlijk ook wel blij.
maar word jij gestimuleerd of natuurlijke manier?


ik ben gestimuleerd, maar had wel goed menstruatie met eisprong. ze hebben alleen me eitjes groter gemaakt dmv hormonen spuiten.
me man heeft zwak zaad

16-05-2011, 00:20



Citaat door miss_rif21:
mabrouk meid.

ik zelf heb ook 6jaar over gedaan om zwanger te worden. en hamdoeliha me zoontje is al 4jaar nu.

ik heb ook medicemolen ondergaan en werd er ook niet lkkr van. de vakantie kwam en zei tegen me man dat ik er even geen ziekenhuizen of spuiten wil zien. als het nu niet raak is.en ik moest dus na de iui behandeling 2weken wachten voordat ik kon testen. en was ook nog zwanger van me laaste behandeling dat ik en me man het niet geloofde van de uitslag die we kregen van de labo.

(we waren een keer teleurgestelt was een fout in de uitslag toen in de verleden)


heb ze toen nog een keer opgebeld en de grote prof die heeft het bevestigt.

het is echt waar dat de stress meespeelt in de zwanger worden.

mijn zusje is nu ook zwanger na 2jaar. heb haar ook aangeraden om er niet aan te denken maar is moeilijk vooral als er in je omgeving veel gevraagt na je van waneer komt een babytje.

elhamdoeliha ben nu gelukkig met me zoontje.

ik heb nu ook eindelijk normale sycles wat ik voorheen niet had


elhamdoelillah is t gelukt. tof van je dat je t hebt neergezet. want veel vrouwen gaan googlen marokkaans en niet en hopelijk vinden ze na veel negatiefs ook wat succesvols net als dit. want de negatieve verhalen worden verteld en de positieve vaak niet. ik weet nog in t geval van het vrouwtje in mijn verhaal, dat ze een positief verhaal las op deze forums en hoopte dat het haar ook zou overkomen en elhamdoelillah is haar tijd nu ook aangebroken. maar het gaf haar toch wel een klein beetje hoop. dus ik hoop dat onze succesverhalen anderen ook hoop geven.

16-05-2011, 00:28

Citaat door lamiesje:
ik ben gestimuleerd, maar had wel goed menstruatie met eisprong. ze hebben alleen me eitjes groter gemaakt dmv hormonen spuiten.
me man heeft zwak zaad
ook


maar ik begrijp dus dat je die menstruatie en eisprong dus hebt zonder hormonen?? word je gestimuleerd omdat je eitjes niet groot genoeg zijn of vanwege het probleem van je man??
het vrouwtje in mijn verhaal had ook iedere keer een miskraam bij 6 weken, dan was er geen hartactie waar te nemen.
als je gestimuleerd wordt heb je gewoon veel groter kans op een miskraam, ook al wordt dat ontkent...
ten eerste moet je weten dat het insaallah goed zal komen, insaallah zal jij je kinderen krijgen. want jij staat er veel beter voor dan vele anderen. die hadden het slechter dan jou en is t goed gekomen.
wat het zaadprobleem van jouw man betreft, heb ik een mooi verhaal voor je... die post ik over een paar minuten effe wat pakken

16-05-2011, 00:34
Allahoe Akbar!Moge Allah haar bevalling voorspoedig laten verlopen en nog meer gezonde kinderen schenken

Ik ben zelf al bijna zeven jaar bezig maar ik wil absoluut niet de medische molen in. Verder ben ik niet gestrest en kan ik hier goed mee omgaan alhamdoellilah.

Pagina's : [1] 2