Bekijk volle/desktop versie : Studie [B]HBO-Operatieassistent??? waaaarr???[/B]



10-10-2004, 15:37
HBO-Operatieassistent??? waaaarr???

slm allemaal,

ik zit nu nog in havo5

volgend jaar inshallah wil ik de Hbo-operatieassistente opleiding gaan doen.

maar ik kan er zoooooooo WEING over vinden.

Ik heb iets in R'dam gevonden, maar ik zou graag naar A'dam willen/ Maar kna dus nix vinden.


Ken je iemand die ook die opleiding doet, ergens anders dan in R'dam of jijzelf.....

PLEASE LET ME KNOW

thalla
noor

12-10-2004, 16:39



Citaat door noorelhouda1987:
HBO-Operatieassistent??? waaaarr???

slm allemaal,

ik zit nu nog in havo5

volgend jaar inshallah wil ik de Hbo-operatieassistente opleiding gaan doen.

maar ik kan er zoooooooo WEING over vinden.

Ik heb iets in R'dam gevonden, maar ik zou graag naar A'dam willen/ Maar kna dus nix vinden.


Ken je iemand die ook die opleiding doet, ergens anders dan in R'dam of jijzelf.....

PLEASE LET ME KNOW

thalla
noor
Salaam noorelhouda,

Mijn zusje zit in HAVO 4 en wilt ook die opleiding gaan volgen. Zy heeft juist wel veel informatie gekregen. Anyway wat je moet doen is naar Hogeschool Rotterdam gaan daar hebben ze de opleiding operatie assistente.
Ik hoop je geholpen te hebben !!

12-10-2004, 17:56
shokran sgat! echt erg bedankt!

ik zal daar gaan kijken

(K)(K)(K)
thalla

28-09-2005, 18:55
salaam oualaikoem wa RahmatoelAllah , hoe zit het dan met het hoofddoek, je moet m neem ik aan af doen, maar ik heb hier op m.nl ergens gelezen dat je een speciale kapje krijgt die de nek bedekt???


Graaag wil ik er meer over weten

wasalaam

28-09-2005, 19:13


Als je ergens wel bedekt bent dan is dat de operatiekamer. Operatiepak, operatiejas, hoofdkapjes in verschillende soorten en maten, en inderdaad ook hoofdkapjes die je nek bedekken, mondkapjes, handschoenen etc.. Je hoeft je geen zorgen te maken om je hijaab. Ik doe mijn hijaab meestal af als ik naar de ok ga en doe een hoofdkapje van de ok op. Soms doe ik het hoofdkapje over mijn hoofddoek, ook geen probleem,alleen erg warm, vooral als die operatielampen op je hoofd en rug schijnen. Maar Elmohtajiba, maak je daar maar geen zorgen om.

28-09-2005, 19:48
SoebhanaALlah,

Ik had het net opgegeven , omdat iedereen me scheef aankeek wanneer ik zei, dat de nek ook bedekt wordt. Maar waar werk jij dan als OK assistente en hoe heb jij dat zo geregeld dat je ook met hoofddoek mag, want elke ziekenhuis heeft haar eigen regels.

28-09-2005, 20:40
Ik ben geen operatie-assistent maar geneeskunde-student. Ik heb wel ervaring met de operatie-kamer vandaar dat ik reageerde. Maar op zich maakt het niet uit of je er als operatie-assistent bent of als andere discipline. Ik heb ze ook niet gevraagd of ik mijn hoofdoek mocht dragen, ik heb het gewoon gedaan. En als je het tijdens een operatie niet mag dragen is het ook geen probleem want zoals ik al eerder zei die hoofdkapjes bedekken goed. Als je het echt wil moet je er gewoon voor gaan. Succes ermee.

28-09-2005, 20:53
misschien is dit iets voor jou...http://www.gobnet.nl/opleidingen/o054opd.htm

kan je wel tegen bloed? (( eng...!))

29-09-2005, 06:59
Salaam oualaikoem halfagadirian, die site heb ik al doorgenomen. BarakaAllahoe fiek. Alleen staat er niets in over datgene wat ik graag wil weten, maar gair inshaAllah.

En ja ik kan wel tegen bloed (hoop ik )