Bekijk volle/desktop versie : wie is bevallen met/zonder ruggenprik?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

12-05-2011, 23:03
Titel is duidelijk, wie heeft de ruggenprik niet genomen en hoe ervaarde je dat? zou je dat volgende keer wel doen of juist niet?

En als je toch wel een ruggenprik hebt genomen, wat waren de complicaties?

Hoor het graag

12-05-2011, 23:06


Ik heb geen ruggenprik gehad el7amdoulilah..

ik had achteraf wel moeten krijgen zei de gynocoloog, omdat mijn zoontje een sterrekijkertje was.. hij keek naar boven waardoor de weeeen veel heftiger waren!

een bevalling van 10 uur gehad zonder ruggenprik maar wel een middeltje in mn been gespoten gekregen waardoor ik wat langere pauzes tussen mn weeen kreeg..

12-05-2011, 23:13

Citaat door vrouwtjevanap:
Ik heb geen ruggenprik gehad el7amdoulilah..

ik had achteraf wel moeten krijgen zei de gynocoloog, omdat mijn zoontje een sterrekijkertje was.. hij keek naar boven waardoor de weeeen veel heftiger waren!

een bevalling van 10 uur gehad zonder ruggenprik maar wel een middeltje in mn been gespoten gekregen waardoor ik wat langere pauzes tussen mn weeen kreeg..



Elhamdoulilah

sterrekijker? Nooit van gehoord, weer wat geleerd

Ow dan weet ik dat die optie van injectie in je been er ook is, shokran, wist ik ook niet

zou je als je terugkijkt op wat je nu weet en ervaren hebt, wel een ruggenprik hebben genomen?

12-05-2011, 23:20

Citaat door zonnnetje:
Elhamdoulilah

sterrekijker? Nooit van gehoord, weer wat geleerd

Ow dan weet ik dat die optie van injectie in je been er ook is, shokran, wist ik ook niet

zou je als je terugkijkt op wat je nu weet en ervaren hebt, wel een ruggenprik hebben genomen?
Uhmm jaaa de weeen waren wel heel heftig maar k zie het zo.. Ik heb het overleeefd, maar k ben wel heeeeeel bang voor de volgende keer als k terug aan de bevalling denk krijg ik kippevel.. En ik ben nu 4 maanden verder, ik herinner me de pijn nog zoo goed.. maar dat kwam natuurlijk omdat mn zoontje naar boven keek..

Ik zou het de volgende keer gewooon aankijken ik weet nu tenminste dat k veel kan hebben. Dus zal niet zo snel naar een ruggeprik vragen

12-05-2011, 23:26


Bij allebei me zwangerschappen, geen pijnbestrijding.

12-05-2011, 23:34
Heb ook dat middeltje in me been gehad, weet niet eens meer hoe het heet en wist niet eens dat het bestond... Maar wel fijn. Haalde de scherpe kantjes echt wel van de pijn af, hoor. Geen ruggenprik genomen omdat ik het eng vind en de risico's die het met zich meedraagt.

12-05-2011, 23:37

Citaat door Sentoper:
Heb ook dat middeltje in me been gehad, weet niet eens meer hoe het heet en wist niet eens dat het bestond... Maar wel fijn. Haalde de scherpe kantjes echt wel van de pijn af, hoor. Geen ruggenprik genomen omdat ik het eng vind en de risico's die het met zich meedraagt.


werd jij er ook zo slaperig van.. Tussen de weeen in dutte ik echt weg.. totdat er weer een wee aan kwam..

12-05-2011, 23:38
Ik zit te ook te denken aan een ruggeprik... Dus up

12-05-2011, 23:45

Citaat door vrouwtjevanap:
werd jij er ook zo slaperig van.. Tussen de weeen in dutte ik echt weg.. totdat er weer een wee aan kwam..


Hahaha, oh kwam het daardoor? :/ D8 door de heftigheid van de weeën en pijn dat ik tussendoor gewoon helemaal weg was.

12-05-2011, 23:46

Citaat door Samira_C:
Bij allebei me zwangerschappen, geen pijnbestrijding.


Bikkelll! MashaAllah.

13-05-2011, 00:00
Selaam 3aleykoem dames,

Ik heb zelf een ruggeprik genomen ik kon de pijn niet meer verdragen.
Subhan'Allah ik riep zelfs Ow Allah help me ik viel ook bijna flauw.
de weeen werden alleen maar erger.

dus besloot ik de ruggeprik te nemen
ik kreeg een hele erge wee tijdens de ruggeprik en zei tegen de verpleegster raak me niet aan ik krijg een hele erge wee toen ik eenmaal de ruggeprik kreeg was het eigenlijk laat. ik had al 8 cm ontsluiting en en kreeg pers drang binnen 4 minuten kon ik eindelijk mijn prinsesje in me armen sluiten Al7hamdoulillah.

Maar als ik nu terug denk ( 8 maanden later ) krijg de rillingen door mijn lichaam.
maar wij vrouwen zijn eenmaal geschapen om kinderen te baren Al7hamdoulillah Ya rabby dat wij zoiets moois mogen mee maken.

Op naar mijn tweede Insha"Allah

Umm Djumaanah

13-05-2011, 00:26
Geen ruggenprik elhamdolilah. Ik zou het de volgende keer insha allah op de zelfde manier willen doen.

13-05-2011, 07:02


Ik heb geen ruggenprik gehad en mocht er een volgende keer komen, wil wederrom geen ruggenprik.

13-05-2011, 08:07
Ik heb geen ruggenprik gehad maar wel die prik in mijn been die de scherpe kantjes er vanaf haalde een soort van.. Mijn zoontje was net als vrouwtjevanap's zoontje een sterrenkijkertje alleen mijn bevalling duurde nog langer 16 uur en uiteindelijk heb ik al die super heftige weeen voor niks gehad want kreeg uiteindelijk een keizersnee!!! Heb echt het hele ziekenhuis bij elkaar gegild!! Hoop dat de volgende gewoon lekker naar beneden kijkt!!ik heb trouwens wel ruggenprik gehad haha deuhhh moet wel met keizersnee

13-05-2011, 08:27
Aan de eerste bevalling had ik niet zulke goede herinneringen over gehouden. Dus bij de tweede zwangerschap had ik om een ruggeprik gevraagd. Maar tijdens de bevalling ging het heel snel, tegen de tijd dat ik in het ziekenhuis was, had ik al 9 cm ontsluiting en 20 min. later mocht ik gaan persen.

Het is op zich goed te doen zonder ruggeprik. Als je maar weet dat het pijn doet en hoe je daar mee om moet gaan. Als je je gaat verzetten en in paniek raakt, dan is het echt drama. En als het lang duurt en de ontsluiting niet opschiet, dan zou ik ook voor een ruggeprik gaan.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6