Bekijk volle/desktop versie : Haastbelasting vliegt uit de bocht bij 130 km/uur



12-05-2011, 17:37
Haastbelasting vliegt uit de bocht bij 130 km/uur

Foutmarge flitspalen bij 130 km/uur afgeschaft... Voortaan boetes voor iedere te hard gereden kilometer

Het paradepaardje van de VVD, de verhoging van de maximumsnelheid naar 130 kilometer per uur, klonk velen als muziek in de oren. Nu het plan van minister Schultz (Infrastructuur, VVD) duidelijker wordt, blijkt dat men te vroeg heeft gejuicht. Bij het overtreden van de maximumsnelheid krijgt de automobilist namelijk bij de eerste kilometer al een boete, terwijl de boete bij 120 km/ uur pas gaat gelden vanaf een overtreding van vier km/ uur.

Bij het overtreden van de maximumsnelheid wordt normaal gesproken rekening gehouden met een foutmarge van flitspalen van 3 procent. Ook krijgen automobilisten 3 kilometer cadeau. Bij een maximumsnelheid van 130 km/uur zou dit beteken dat er pas bij een snelheid van 139 een boete gegeven zou worden.

VVD'er Charlie Aptroot reageert geërgerd op het bericht: 'Wij vinden het een belachelijk voorstel. Je moet één consequent beleid hebben.' Toch kiest Schultz er nu voor om de kilometer-boete in te voeren. Per te hard gereden kilometer is de automobilist straks 4,50 euro kwijt.

De Pers: Met 130 per uur achteruit

12-05-2011, 17:37



12-05-2011, 17:57
ik vroeg me af hoeveel sneller je bent in practijk met 130 km inclusief files etc.
misshien minuten over een traject van 80 km? als er geen files zijn enzo.
achterlijkheid en stemvolk denk wow 130 km per uur wat geweldig.

12-05-2011, 18:10
Op de Afsluitdijk heb je nog geeneens een minuut tijdwinst.
Triest dat onze poldertiek zich weer druk maakt om dit soort futiliteiten!
Te hard is te hard, dat gejank van types als Aptroot is zielig, laat hij zich druk maken om échte problemen.

12-05-2011, 18:14


Ik wil 139

12-05-2011, 18:21

Citaat door hork3:
Op de Afsluitdijk heb je nog geeneens een minuut tijdwinst.
Triest dat onze poldertiek zich weer druk maakt om dit soort futiliteiten!
Te hard is te hard, dat gejank van types als Aptroot is zielig, laat hij zich druk maken om échte problemen.
Misschien dan toch maar eens verdiepen in foutenleer alvorens mensen veronderstellen dat flitspalen en kilometertellers een absolute nauwkeurigheid hebben...