Bekijk volle/desktop versie : hoe maak jij je ramadan tafel



Pagina's : [1] 2

10-10-2004, 07:59
salaam lieve keukenprinsesjes

ik had een vraagje mischien hebben jullie dat ook ik weet nooit wat ik op tafel moet zeggen en elke dag ben ik bezig om na tedenken wat ik vandaag ga maken en eerlijk gezegd wil ik er niet te veel mee bezig zijn met het voorbereiden van eten dan dus ga ik nu van alles invriezen maar tips en echte aanraders voor eten of andere dingen zijn heel welkom mischien dat we elkaar kunnen helpen om elke dag voedzame gerechten op tafel te zetten mischien ook als de ramadan inshallah begonnen is is het wel leuk om neer te zetten wat we bv die dag hebben gegeten brengen we elkaar op ideeen
ik ga vandaag naar brussel al wat inkopen doen
want vorig jaar heb ik heel veel in de keuken gestaan vond ik echt leuk hoor dat s het niet maar dat is niet de intentie van ramadan te veel eten op tafel is niet goed is mij vertelt je moet sober eten natuurlijk wel lekkere dingen en van alles wat zoals groente koolhydraten etc maar ja dat weten jullie natuurlijk al hoop dat we elkaar kunnen helpen in iedergeval mij dit is pas mijn vierde ramadan volgens mij heb ik het nooit vertelt maar ben niet marokaans ik ben wel getrouwd met een marokaan we zijn al 6 jaar samen ik ben zelf half indisch portugees en half frans een hele mix heb wel marokaanse trekjes overgenomen van mijn man hihhih kan al goed arabische praten in tussentijd
oja ik heb alvast die loempias en die broodjes met gehakt ingevroren je weet wel van kp


meiden alvast shukran ik hoop dat we hier contact kunnen houden zou ik erg fijn vinden boussa

10-10-2004, 11:02


salaam laydq
het is altijd weer een probleem he dat eten maar dat heb ik altijd niet aleen in de ramadan
meestal begin ik met soep en of loempias of kleine turkse worsjes of gehakt mengsel die doe ik dan in die blaaderdeeg waar je appelflappen mee doet maaken kan er ook kaas in doen
en om een uur of 8 eeten we pas iets zwaars alleen als er vizite komt zet ik het wel meteen op tafel en lekker milksjake van advocado daar is mijn mannetje gek op
in de ramadan eeten we vaak bij elkaar heb veel vrienden die ook getrouwt zijn dus de een keer daar de andere keer daar dan hun bij mij dan naar mijn ouder hun bij mij dan naar mijn zus of broer zo gaat de ramadan heel snel
en is echt gezellig
en vindt het leuk om tehooren dat je zo goed marokkaans kan echt knap hoor meid
ik ben zelf ook een half bloedjes mijn moeder is nederlanse ze praat vloeient arabies
al haar kinderen zijn met marokaane getrouwt elhamdoeillah
jou man mag best trots op je zijn dat je zo veel leert ook kwa eeten voor hem
ja ik zie ook veel nederlanse vrouwen die zich niet willen aan passen en is moeilijk voor hun kinderen om tussen 2 cultuuren televen want voor de marokaane zijn hun maar nederlanders en voor de nederlanders zijn hun weer marokaane maar als ze de taal goed beheerse kunnen ze niks zeggen
nog een gezegende ramadan
ma3a salama
ahlam22

10-10-2004, 11:42
salaam ahlam
leuk om te lezen je reactie shukran bsseff je ben t ook een halfbloedje dat wist ik niet wel een vraagje soms ben ik bang dat mijn zoon later en evt toekomstige kinderen inchallah problemen krijgt met zowel marokaase gemeenschap als nederlandse ik hoop echt van niet en zie het zelf als een verrijking om met twee nationaliteiten op te groeien hoe heb jij dat ervaren als ik mag vragen
en ja mijn man is trots op mij ben ik echt heel blij om dat hij het niet als normaal vind dat ik zowel de taal leer is ook voor mijn zoon dat ik hem ook wat mee kan geven want dat vind ik wel belangrijk nederlands leert hij zo en zo en ik ben echt geintereseerd in mijn manscultuur het is nu ook mijn cultuur geworden ik hou ervan maar soms ook moelijk sommige dingen botsen wel eens maar gelukkig dringt mijn man mij niets op en laten we elkaar in elkaars waarden en zien we elkaar als gelijk dat vind ik wel mooi
oja ik ga ook veel eten bij vrienden en soms ook alleen bij mijn vriendinnen en familie mijn schoonmoeder praat vloeiend nederlands dat schilt
jij ook eeb gezegende ramadan
boussa ladyq

10-10-2004, 11:57
Dit is mijn eerste ramadan met mijn man en ik denk dat mijn tafel er gewoon zal uitzien zoals bij mijn ouders thuis.

Een glas warme melk, dadels, chebakia, amandelkoekjes in honing, en een tas harira. Een gekookt eitje af en toe lust ik ook wel. En dan hapjes van KP met de koffie of thee.

Na het Taraweehgebed pas een avondmaal insha'Allah, zoals we gewoon altijd eten. Maar dat zal ik dan overdag al voorbereid hebben.

Ik denk da'k ook vaak bij mijn ouders ga eten, een dagje bij mijn schoonouders en dan een dagje bij mijn ouders.

P.S.: En ik ben een volbloed Mocromeid, zoals ze zeggen .

10-10-2004, 14:24


oja ahlam die milkschake van advocade is super lekker ik maak hem ook wel eens met oranjebloesemwater er ook een scheutje bij me en meisje nog bedankt he

10-10-2004, 15:01
salaam ladyq

Alles goed?
zou ik van jou het recept van die milkshake mogen want ik heb ook altijd het probleem wat zet ik op tafel in de ramadan.
Ik ben er nu al onwijze mee bezig.

choukran en boussa

10-10-2004, 15:49
ladyq ik vind het heel knap van jou dat je ons gewoonte leert.
nou verteel ik jou wat ik allemaal op tafel zet harira,dadels,vijg,lmsemen,klein harcha,milkshake avocade,soms kleine visbestila, thee,koffie, eiren,vers sinaasappelsap,
koekjes,en elke dag afwisselen broodjes,crossant,gevulde bladerdeeg, loempia's, en van alles en nog wat. ik staat de heel dag in de keuken.


een prettige ramandan

11-10-2004, 09:48
hij het er bij ons uit ziet ik mijn man en twee kindere vasten dus dat is standaard een soeppan op tafel met hariera, pot thee /koffie gekookte eieren ,dadels ,broodjes gevuld met kaas ,salami , om de dag iets anders gevulde lemsemen ,pizza,pannekoeken, ik ben vast nog wel iets vergeten maar het is altijd harstikke gezellig en vooral als ik hulp krijgt van de jongens maar na het eten is die hulp ver te zoeken want dan zijn ze zogenaamd moe

11-10-2004, 10:41
ik doe in mijn milkschake 1 liter melk 1 avocado en een banaan hoeft niet perse een banaan ik vindt dat wel lekker je kan ook de avocado weg laaten en 2 banaanen in doen
dan 3 eetlepels suiker en mixsen maar
wel mixsen voor je hem op tafel zet anders komt er een laag schuim op je kan wel alles een uur van te vooren in de mixser doen maar nog niet mixsen
groetjes ahlam22

11-10-2004, 11:12
ahlem weet je wat super lekker is door die milkshake oranjebloesemwater je weet wel die voor in de koekjes ongeveer 3 eetlepels moet je effe kijken en dan 3 eetlepels vanilieijs en nu op naar maatje groter hihihi

11-10-2004, 11:36
goede morgen damens als ik even mag toevoegen aan jullie milkeshake is dat je in plaats van melk ook sinaasappelssap kan gebruiken met avocado 2 banaan, half appel, 2 eetlepels suiker wie het lekker vind. het is echt verukkelijk en nog gezond,je kan het in de koelkast doen voor dat je het wilt drinken nog een keer mixen dan klaar

11-10-2004, 11:36
salam alaykum dit is ook mijn eerste ramadam met mijn man dus voor de ramadam is het op tafel harira en msmmen hatita en pannekoeken ofzo maar ik ben niet zon grote eter en mijn man ook niet na twee tassen soep zitten we vol ook al ben ik nu zwanger ik eet echt niet veel en ben ook niet dik en verder zet ik op tafel dadels chebbikia en worteldrank oh is echt lekker maar nog eens te goei navragen hoe je het moet maken inscha allah ik ben ook niet de perefcte keukenprinses maar mijn is een alles eter hij is namelijk belg maar moslim en ik ben mar'okaanse dus hij eet alles wat ik op tafel zet en klaagt nooit alhamdulah maar ik vind dat ik meer dingens moet leren en inscha allah met de recepten die ik hier heb gezein daar zal het zeker mee lukken inscha allah grtjes selefiezuster

11-10-2004, 12:18


seliefizuster hoe ver ben je nu ik ben ook zwanger ik moet nog 8 weeken
inschallah lukt het me om tevasten heb veel las van maag zuur maar ga het zeker probeeren en met allah zijn hulp zal het me lukken en zo niet haal ik het gewoon weer in heb geen moeite met inhaalen heb afgelopen jaar zo veel azjer gevast dus zal me wel lukken en sterkte met je zwanger schap en een fijne ramadan

en ladyq zal het is probeeren met die oranjebloesemwater in marokko doen ze ook wel amandele in en ijs is heerlijk doe ik ook wel eens
xxxxxxxxxxxxx
ahlam22

11-10-2004, 12:53
Bij mij op tafel staat,harira,gekookte eiren,advocado shake,dadels ,vijgen,koekjes.
msmen en of harsa of turkse pizzas,of loemipas afwisselend.

ik doe advocado shake zo.
in de mixer de advocado fijn snijden dan 4 eetlepes suiker erbij en klein beetje melk dat mixen dan krijg je dikke pap maar dan is hij wel mooi glad gemixt en dan pas de rest van de melk er bij ongveer 750 ml.

alvast ramdan moubarak allemaal

11-10-2004, 13:03

Citaat door ahlam22:
seliefizuster hoe ver ben je nu ik ben ook zwanger ik moet nog 8 weeken
inschallah lukt het me om tevasten heb veel las van maag zuur maar ga het zeker probeeren en met allah zijn hulp zal het me lukken en zo niet haal ik het gewoon weer in heb geen moeite met inhaalen heb afgelopen jaar zo veel azjer gevast dus zal me wel lukken en sterkte met je zwanger schap en een fijne ramadan

en ladyq zal het is probeeren met die oranjebloesemwater in marokko doen ze ook wel amandele in en ijs is heerlijk doe ik ook wel eens
xxxxxxxxxxxxx
ahlam22
ohh mascha allah en weet je wat het is ik moet het steeds weten want ik ben zo een niewsgierige,ik ben vier maand dus voor mij is het nog een eindje maar voor je het weet is het zo ver soebhanallah en ben net af van mijn misselijkheid alhamdulah nu kan ik er effe van genieten , is dit jou eerste? ik ga ook inscah allah de ramadam mee doen maar natuurlijk als je echt niet kan allah wil het niet moeilijk maken voor ons dus dan doe je het erna trg inscaha llah

Pagina's : [1] 2