Bekijk volle/desktop versie : word er in hotel in marokko om huwelijksakte gevraagd?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

11-05-2011, 14:22
Dames hebben jullie dit meegemaakt. Ik weet dat dit in het noorden van Marokko gebeurd maar gebeurd dit ook in de toeristische plekken zoals agador, marakesch, fes enz..
En zijn er dames die het niet bij hadden toen het werd gevraagd?

11-05-2011, 14:25



Citaat door rachrach:
Dames hebben jullie dit meegemaakt. Ik weet dat dit in het noorden van Marokko gebeurd maar gebeurd dit ook in de toeristische plekken zoals agador, marakesch, fes enz..
En zijn er dames die het niet bij hadden toen het werd gevraagd?


In Marrakech hebben zij ons dit jaar niet erom gevraagd, ook niet in Casa, wel in Oujda. Maar een paar jaar terug vroegen zij er wel om in Marrakech, dus voor de zekerheid misschien, want ze hebben een nummer nodig wat op de trouwakte staat.

als je met kinderen bent dan is de kans kleiner dan wanneer je zonder kinderen een hotelkamer wilt huren.

11-05-2011, 14:26
ligt eraan waar. in nador en elhoceima vragen ze er wel om. in rabat beslist niet, en in casa al helemaal niet, in marrakecht ook niet.

in rachidia ook niet. Maar gek genoeg op de meest FUNBUN locatie of all, Agadir vragen ze dat wel. En toevallig hadden we de akte niet meegenomen, en mochten we het hotel niet in!! En er waren geen andere beschikbare hotels meer in Agadir. Dus zijn we naar een stadje naast Agadir gereden, daar konden we wel terecht.

Het is dus echt afhankelijk van de hoteleigenaar. Neem het zekere voor het onzekere, en neem dat ding gewoon mee.

11-05-2011, 14:26
nee, ben pas terug en ons is in geen hotel ergens om gevraagd.

11-05-2011, 14:30



Citaat door moehakoes_lady:
ligt eraan waar. in nador en elhoceima vragen ze er wel om. in rabat beslist niet, en in casa al helemaal niet, in marrakecht ook niet.

in rachidia ook niet. Maar gek genoeg op de meest FUNBUN locatie of all, Agadir vragen ze dat wel. En toevallig hadden we de akte niet meegenomen, en mochten we het hotel niet in!! En er waren geen andere beschikbare hotels meer in Agadir. Dus zijn we naar een stadje naast Agadir gereden, daar konden we wel terecht.

Het is dus echt afhankelijk van de hoteleigenaar. Neem het zekere voor het onzekere, en neem dat ding gewoon mee.



ja want dat was dus mijn vraag, je word echt niet toegelaten als je het bent vergeten.. aan de ene kant vind ik het natuurlijk wel goed dat er naar gevraagd maar wist niet dat ze in zulke steden er moeilijk om zouden doen

11-05-2011, 14:31

Citaat door moehakoes_lady:
ligt eraan waar. in nador en elhoceima vragen ze er wel om. in rabat beslist niet, en in casa al helemaal niet, in marrakecht ook niet.

in rachidia ook niet. Maar gek genoeg op de meest FUNBUN locatie of all, Agadir vragen ze dat wel. En toevallig hadden we de akte niet meegenomen, en mochten we het hotel niet in!! En er waren geen andere beschikbare hotels meer in Agadir. Dus zijn we naar een stadje naast Agadir gereden, daar konden we wel terecht.

Het is dus echt afhankelijk van de hoteleigenaar. Neem het zekere voor het onzekere, en neem dat ding gewoon mee.




dit is niet waar.

wij moesten onze huwelijks akte tonen voordat we een kamer kregen

11-05-2011, 14:32

Citaat door friesmeisje:
nee, ben pas terug en ons is in geen hotel ergens om gevraagd.



ben jij Nederlands, of heb je een Marokkaanse achtergrond?

11-05-2011, 14:32

Citaat door missmagrebia1:
dit is niet waar.

wij moesten onze huwelijks akte tonen voordat we een kamer kregen


ik denk dat het echt afhankelijk is van diegene die je treft.. sommige vinden geld belangrijker dus zij zullen het niet vragen en anderen vinden geloof belangrijker

11-05-2011, 14:34
In Marrakesch werd het ons wel gevraagd.

Ik was toen hoogzwanger en wij hadden echt geen huwelijksakte bij ons.
Toen zij mijn man allah i7diek, toen keek hij ons een tijdje aan en zei hij oke.(hangt echt van de persoon af,aan de balie)

11-05-2011, 14:34

Citaat door missmagrebia1:
dit is niet waar.

wij moesten onze huwelijks akte tonen voordat we een kamer kregen



goed lezen meis. bij mij was dat geen probleem. onderin zeg ik dat het allemaal afhankelijk is van de hoteleigenaar

11-05-2011, 14:34

Citaat door moehakoes_lady:
ligt eraan waar. in nador en elhoceima vragen ze er wel om. in rabat beslist niet, en in casa al helemaal niet, in marrakecht ook niet.

in rachidia ook niet. Maar gek genoeg op de meest FUNBUN locatie of all, Agadir vragen ze dat wel. En toevallig hadden we de akte niet meegenomen, en mochten we het hotel niet in!! En er waren geen andere beschikbare hotels meer in Agadir. Dus zijn we naar een stadje naast Agadir gereden, daar konden we wel terecht.

Het is dus echt afhankelijk van de hoteleigenaar. Neem het zekere voor het onzekere, en neem dat ding gewoon mee.




nou beslist niet is een groot woord dit jaar nog in rabat om gevraagd bij inchecken in marrakesh ook in houceima en nador geen flauw idee nooit geweest in hotels daar

heeft niks te maken met eigenaar van hotel, wettelijk verplicht om ernaar te vragen alleen soms lappen ze die regel aan hun laars....

11-05-2011, 14:36

Citaat door moehakoes_lady:
ben jij Nederlands, of heb je een Marokkaanse achtergrond?



ben een Marokkaanse.
hoezo?

11-05-2011, 14:43



Citaat door friesmeisje:
ben een Marokkaanse.
hoezo?



omdat ze bij buitenladers (lees blanken) er niet om vragen die mogen er lekker op los piep pap poppen maar bij ons is dat een ander verhaal ze3ma

11-05-2011, 14:45

Citaat door nisrineke2:
omdat ze bij buitenladers (lees blanken) er niet om vragen die mogen er lekker op los piep pap poppen maar bij ons is dat een ander verhaal ze3ma



ik was er gewoon met mijn echtgenoot en ons is nergens om gevraagd.
ken genoeg marokkaanse getrouwde stellen die weleens een hotel nemen als ze de grote steden in marokko bezoeken en tot nu toe is maar bij 1 stel om een soort van huwelijksbewijs gevraagd... zij oogt veel jonger dan ze werkelijk is. dus de hoteleigenaar dacht vast dat het een oude vies mannetje is met een meisje van 16 terwijl ze toch al eind 20 is.

11-05-2011, 14:46
Niet in Marrakesh, maar wel daar buiten. Bijv. oerika of andere dorpjes als je met je man een huisje wilt huren. Maar je moet het sowieso bij je hebben. Ze kunnen je ook zomaar aanhouden en naar vragen. Wat mij betreft mag dit lekker zo blijven.

Pagina's : [1] 2 3 4 5