Bekijk volle/desktop versie : Alleen Marokkaanse koekjes Recepten !!



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13

22-10-2008, 23:46
salam me moeder is bevallen en ze heeft niemand die koekjes vcoor der kan maken ze heeft heel veel boekjes met recepten maar ik kan niet heel goed arabisch begrijpen(wel lezen)
haar zus gaat ook donderdag bevallen met operatie(maar dat doet er nu niet gtoe)ik bn zelf nog maar 12 maar bn heel goed in de keuken dus k wil vragen of jullie wat makkelijke recpten hierop kunnen zetten
alvast thnxx(K)

22-10-2008, 23:48


trouwens deze topoc is gwn the bommmmmmmm

01-03-2009, 21:37
Hmmm lekkere recepten allemaal kga gebruik van maken,, Chokran

26-03-2009, 20:39
assalem aleikoem,hier een makkelyk lekker recept.dit heb je nodig:200gramcake uit de winkel,2eetl.room,kom cocos,abrikozenjam,cocos voor versiering.verkruimel de cake in keukenmachine,voeg room, cocos.en jam ,goed mengen toe mmaak bolletjes en haal ze door de cocos,doe ze in een papiertje.voor versiering kun je een pinda midden in stoppen.moeite waard om te proberen heel makkelyk.waleikoem salem

19-08-2009, 19:50


salaam,
kan iemand mij het recept geven van een soort koek .. het lijkt op cornetto mini en gevuld met iets kweet niet wat het is amandelen ofzo kweet het egt niet
laat me aub iets weten als je het recept kent
danku

18-09-2009, 09:46
Notificatie.

11-12-2009, 14:33
dadelkoekjes








DEEG
250 gram boter
200 suiker
2 marokkaanse theeglazen olie
2 eidooiers
1/2 bakpoeder
VULLING
500 dadelpasta
200 gram gebakken amandellen in stukjes of poeder
1/2 theelpl kaneel
1/2 eetlpel mazhar
en meel tot je de tot je gewenste hoeveelheid hebt en soeple deeg,
de pasta met alle ingredienten mengen en op zij zetten dan doe de pasta ook mengen met alle ingredienten ,
dan maak je de amandelkoekjes naar keuze of zoals ik ze heb gemaakt en bakt ze op 150a160 graden en rol ze in suiker poeder en klaar zijn ze besha we raha

11-12-2009, 14:35
mazaina cocoskoekjes

--------------------------------------------------------------------------------


ingredienten.
4 eiren
1 glas suiker, theeglas
1glas olie
1 glas gesmolten boter
2 vanillesuiker
2 bakpoeder
1en halve koffie beker met mazaina meel
bloem ik koop die van de lidl ,ongeveer 800 graam kan mider of meer zijn ik doe alles op gevoel maar beetje bij beetje bloem toevoegen tot zachte deeg hebt.
voor de garniring .
cocos 400 gram
2 potjes abrikozen jam opgewarmt en gepureert met een mixer en aan toe voegen 2 grote eetlepels mazahaar .
je voegt alle ingrredieten tot een zachet deeg daar maak je een ronde bal of zo staafje van doe het op een bak plaat laat het 10a 15 bakken tot ze gaar zijn haal ze eruit laat ze even afkollen en intussentijd warm je de jam op in een magnetron of in een pannetje als het warm is en zacht dan pureer je het met de blender of mixer en doe je mazhaar bij en doe de koekjes 1 voor 1 in de jam laat het in de jam intrekken ongveer 30 seconden haal ze uit rol ze dan in de cocos en besha we raha

11-12-2009, 17:22
upaa

11-12-2009, 19:37

Citaat door kebdania2811:
mazaina cocoskoekjes

--------------------------------------------------------------------------------


ingredienten.
4 eiren
1 glas suiker, theeglas
1glas olie
1 glas gesmolten boter
2 vanillesuiker
2 bakpoeder
1en halve koffie beker met mazaina meel
bloem ik koop die van de lidl ,ongeveer 800 graam kan mider of meer zijn ik doe alles op gevoel maar beetje bij beetje bloem toevoegen tot zachte deeg hebt.
voor de garniring .
cocos 400 gram
2 potjes abrikozen jam opgewarmt en gepureert met een mixer en aan toe voegen 2 grote eetlepels mazahaar .
je voegt alle ingrredieten tot een zachet deeg daar maak je een ronde bal of zo staafje van doe het op een bak plaat laat het 10a 15 bakken tot ze gaar zijn haal ze eruit laat ze even afkollen en intussentijd warm je de jam op in een magnetron of in een pannetje als het warm is en zacht dan pureer je het met de blender of mixer en doe je mazhaar bij en doe de koekjes 1 voor 1 in de jam laat het in de jam intrekken ongveer 30 seconden haal ze uit rol ze dan in de cocos en besha we raha


Ey deze zijn lekker, ik ga ze weer eens gauw maken.

29-12-2009, 18:05
Ik heb wil graag ook een bijdrage bijleveren hier is het dan:

Citroenduo's

Lekker zacht cakegebak met daarbovenop een heerlijke frisse citroenflanlaag....

Dit heb je nodig:

Voor de cakelaag:
125 gram roomboter;
40 gram poedersuiker;
150 gram bloem.

Voor de citroenflanlaag:
3 eieren;
35 gram bloem;
130 gram suiker;
2 koffielepels geraspte citroenschil;
125 ml citroensap.

Zo maak je het:

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Beleg een vierkante bakvorm met bakpapier.

Mix de zachte roomboter in een kom met het poedersuiker tot een gladde creme.
Werk er de bloem doorheen.
Schep dat beslag in de bakvorm.
Bak de cakelaag ongeveer 15 minuten in de oven lichtbruin.

Mix in een kom de eieren, de suiker, de bloem, de geraspte citroenschil en het citroensap tot een samenhangende massa.
Schep de citroenmassa op de nog hete cakelaag in de bakvorm en bak het geheel nog ongeveer 20 minuten.
Het gebak is klaar als het stevig aanvoelt.

Haal uit de oven en laat afkoelen op een rooster.
Snijd, als het gebak helemaal is afgekoeld, in blokjes en bestrooi die dik met poedersuiker.

30-12-2009, 19:31
heey zusters/broeders


ik wou ff vragen of jullie misschien weten waar je die spuitzakjes kunt halen? waar je gewoon slagroom ensoo ik kan doen,ik hoor graag jullie antwoord,,

30-12-2009, 20:47


een slagroomspuit kun je gewoon bij blokker halen.

09-01-2010, 19:07
http://biz.marokko.nl/index.php?nav=bedrijf&bid=942
&type=fotos#id=9503

Ik maak koekjes en salades etc.......
hier zijn mijn foto' alles wil jij iets vargen mag dat voor mij.

10-01-2010, 14:08
Dank je wel!!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13