Bekijk volle/desktop versie : Koekjes.........



11-05-2011, 11:03
ik zoek recepten van koekjes waar geen oven aan te pas komt............

11-05-2011, 11:14


please help..........

11-05-2011, 11:29
2 Pakken Oreokoekjes
175 gr Roomkaas
300 gr melkchocolade

Je maalt de oreo's helemaal fijn in je keukenmachine.
Roomkaas derbij gelet jelat.
Maakt er balletjes van, ik stop ze dan in de diepvries voor een halfuurtje of uurtje.
Smelt de chocola au bain marie of magnetron, doop de oreoballetjes erin en laat de chocola stollen.
Gezien de balletjes bevroren zijn is het chocola zo gestold.
Dan kan je ze nog versieren met melkchocola, pure choco of witte.
Persoonlijk vind ik pure choco het mooist.

Oh ja ik bewaar ze daarna altijd in de koelkast voor de zekerheid.

11-05-2011, 11:31
NEEM EEN KIJKJE HIER
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2808430

11-05-2011, 11:32


Marmerkoekjes/snickerkoekjes. Lekker en je hebt geen oven nodig.

11-05-2011, 11:32
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2808430

hier staan er heeeel veel op

11-05-2011, 11:34

Citaat door Roedaina:
Marmerkoekjes/snickerkoekjes. Lekker en je hebt geen oven nodig.



Marmerkoekjes

500 gr ongezouten pinda's, gemalen
200 gr biscuitjes, gemalen
1 blikje gecondenseerde melk (friesch meisje, te koop in de supermarkt en staat bij de koffiemelk of de oosterse producten van conimex)
2 el honing
1 zakje vanillesuiker
2 el nesquick (of cacao)
1 tl kaneel

400 gr bruine chocolade en 100 gr witte chocolade (of andersom)

Meng de gemalen pinda's met de gemalen biscuitjes. Voeg de vanillesuiker, nesquick en kaneel toe. Doe dan het blikje nestle erbij en meng goed. Tenslotte honing toevoegen en goed mengen zodat alles plakkerig is.

Neem een bakplaat en bedek met bakpapier. Druk deze vulling in de bakplaat plat. Ik heb een speciaal klein deegrollertje met een handvat waarmee je makkelijk in een bakvorm kan rollen. Smelt 200 gr bruine chocolade met 1 el olie en giet dit over de vulling. Strijk het glad (even schudden als er strepen in blijven).

Laat dit een uurtje in de koelkast (of tot het hard is). Haal de plak dan met behulp van het bakpapier uit de vorm en doe de koek dan ondersteboven terug in de bakvorm. Trek het bakpapier eraf. Smelt de andere 200 gr bruine chocolade met 1 el olie en giet er weer overheen. Weer gladstrijken.
Smelt dan de witte chocolade met 1 el olie en doe dit in een boterhamzakje (ik gebruik een hennaspuitje waar de naald af is) en knip een klein hoekje af. Spuit witte lijntjes in de lengte op de bruine chocolade (die nog zacht is).

Neem dan een sateprikker en trek in de breedte door de witte lijnen heen. Eerst naar de ene kant en dan naar de andere kant terug (anders krijg je een dezelfde patroon). Laat weer hard worden in de koelkast. Haal uit de vorm, snijd de randjes eraf en snijd dan met een scherp mes in ruitjes.



De foto's staan in de topic waarvan lid al link heeft gegeven.