Bekijk volle/desktop versie : Wie kan me helpenn



11-05-2011, 01:24
Welke belg kan me helpen met paar kleine vragen te beantwoorden please. Moet 2 interviews afleggen, dat strakies ingeleverd moet worden. Ben de pineut

Naam:
Functie:
1. Wat vindt u het opvallendste cultuurverschil tussen België en Nederland?
2. Waar is het makkelijker om een eerste contact te leggen met uw collega’s?
3. Zijn er verschillen in de manieren van omgaan onderling? (voorzichtig/direct/etc.)
4. Heeft u verschillen in gastvrijheid ervaren en waaruit blijkt dat?
5. Deed u in België andere dingen in uw vrije tijd dan nu? ( Deze vraag kun je er ook buiten laten)
6. Waar is het moeilijker om aan werk te komen?
7. Zijn bepaalde opleidingen in België erg in trek?
8. Hoe liggen de verhoudingen op de werkvloer tussen de werkgever en de werknemer?

Moge degenen die me helpen beloofd worden insha Allah

11-05-2011, 09:47


Naam: Airbus
Functie: Interne analyse en communicatie

1. Wat vindt u het opvallendste cultuurverschil tussen België en Nederland?

"Belgen" zijn bourgondiser

2. Waar is het makkelijker om een eerste contact te leggen met uw collega’s?

Een contact buiten het werk gebeurt in een lokale kroeg bij een pintje.

3. Zijn er verschillen in de manieren van omgaan onderling? (voorzichtig/direct/etc.)

Verschillen tussen Belgen in omgaan bedoel je? De contacten met de Frans sprekenden gaan iets minder los of vlot

4. Heeft u verschillen in gastvrijheid ervaren en waaruit blijkt dat?

Nederlanders zijn denk ik sneller gastvrij, Bij belgen is er denk ik geen verschil tussen vlamingen en Belgen

5. Deed u in België andere dingen in uw vrije tijd dan nu? ( Deze vraag kun je er ook buiten laten)

Neen
6. Waar is het moeilijker om aan werk te komen?

Waar is de vraag het is opleiding. Streken met lage opleidingsgraad (Brussel) hebben hoge werkloosheid

7. Zijn bepaalde opleidingen in België erg in trek?

Toegepaste economie, marketing, sociologie?

8. Hoe liggen de verhoudingen op de werkvloer tussen de werkgever en de werknemer

Hangt er ook vanaf soms staan de werkgevers echt op een afstand te bewaren (meestal de kleine bedrijfen) in de overheid of grote bedrijven is er minder een belemmering om persoonlijk met je baas om te gaan.
Ik spreek mijn baas bv met jij/je aan en niet met u.