Bekijk volle/desktop versie : Je daden in de islaam.



Pagina's : [1] 2

10-05-2011, 17:57
Salaam alikom,neem de tijd, en lees......


Abdullah ibn `Abbas verhaalt dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) de verklaring van zijn Gezegende en verhevene Heer aanhaalde:"Voorwaar, Allah heeft het goede en het kwade beschreven en hun gradatie duidelijk uiteengezet. Hij die zich voorneemt een goede daad te verrichten en deze nog niet uitgevoerd heeft, wordt voor de volle maat daarvan beloond en indien hij dan deze daad uitvoert
beloont Allah hem tien tot zevenhonderdvoudig of zelfs nog vele malen meer. Als hij naar een slechte daad neigt, maar deze niet uitvoert word hij door Allah voor de volle maat van een goede daad beloond. Als hij naar een slechte daad neigt, en deze uitvoert, word hem door Allah alleen maar één slechte daad aangerekend."

10-05-2011, 18:03


Onbelangrijk? Ok.

10-05-2011, 18:17
Baraak Allahoe feeki. Is zeker niet onbelangrijk! Ben blij om dit te lezen.

10-05-2011, 18:19

Citaat door BeMySelf:
Baraak Allahoe feeki. Is zeker niet onbelangrijk! Ben blij om dit te lezen.


Alsjeblieft zuster,

Citaat door REGYTTT_2:
shorkan


You welcome bruur

10-05-2011, 18:42



Citaat door REGYTTT_2:
zusje



Yeah yeah Yeah

hey, heb jij meer van zulke hadiths

10-05-2011, 18:44
Djazak Allahoe gairen voor het plaatsen Dame 020

10-05-2011, 18:46

Citaat door Faisal18:
Djazak Allahoe gairen voor het plaatsen Dame 020


You welcome
weet je nu wel hoe je emoticons doet!

10-05-2011, 18:48
pff zo pas maar beneden heb je ook een tekstvlak waar je kan reageren of is dat voor alleen tekst en deze met extra's

10-05-2011, 18:49

Citaat door REGYTTT_2:
welke wil je hebben zusje ?



Welke jij wil , denya henya, ik houd van hadiths bruur, u know.

10-05-2011, 18:50

Citaat door Faisal18:
pff zo pas maar beneden heb je ook een tekstvlak waar je kan reageren of is dat voor alleen tekst en deze met extra's



Hahah,ja zoiets, geweldig je kan het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

10-05-2011, 18:57

Citaat door REGYTTT_2:
oke dan komt eraan zusje



Ooh, shokrane voor het plaatsen, erg mooi om te lezen, weet je welke ik mooi vind? lees hem

In een hadieth qudsi (betekent letterlijk heilige hadieth) zei de Profeet (Salla Allahu 'Alayhi Wassalam) dat Allah zei:

Ikzelf, de mensheid, en de djinn, bevinden ons in een enorme serieuze staat. Ik schiep hen, dan aanbidden zij andere goden die zij voor zichzelf maken. Ik zegen hen met Mijn geschenken, dan danken zij iemand anders voor hetgeen Ik hen heb gestuurd. Mijn Genade daalt op hen neer terwijl hun slechte daden naar Mij opstijgen. Ik uit mijn Liefde voor hen met Mijn Geschenken, ook al heb Ik hen niet nodig. Terwijl zij zichzelf aan Mij onttrekken met hun zonden en zij Mijn Hulp dringend nodig hebben. Eenieder die zich tot Mij wendt, Ik accepteer hem zonder te letten op hoe ver hij is; en eenieder die zich van Mij afkeert, ik benader hem en spreek hem aan. Eenieder die een zonde nalaat voor Mij, Ik beloon hem met vele geschenken en eenieder die tracht Mij tevreden te stellen, Ik tracht hem tevreden te stellen. Eenieder die Mijn Wil en Macht erkent in alles wat hij doet, Ik laat het ijzer voor hem buigen. Mijn dierbare mensen zijn degenen die met Mij zijn. Eenieder die Mij dankt, Ik schenk hem meer zegeningen. Eenieder die Mij gehoorzaamt, Ik verhef hem en liefkoos hem meer. Eenieder die Mij ongehoorzaam is, Ik houd de deuren van Mijn Genade voor hem open; als hij zich tot Mij keert, schenk Ik hem Mijn Liefde, aangezien Ik van degenen houd die berouw tonen en zichzelf voor Mij reinigen. Als hij geen berouw toont, bejegen Ik hem nog steeds door hem in een moeilijkheid te plaatsen om hem te reinigen. Eenieder die Mij de voorkeur boven anderen geeft, Ik geef aan hem de voorkeur boven anderen. Ik beloon elke goede daad tien keer of zevenhonderd keer tot ontelbare keren. Ik tel elke slechte daad als een enkele, tenzij de persoon berouw toont en Mijn Vergiffenis vraagt; in dat geval vergeef Ik zelfs die éne. Ik neem elke kleine goede daad in aanmerking en Ik vergeef zelfs de grote zonden. Mijn Genade overtreft Mijn Woede. Mijn Tolerantie overtreft Mijn Berisping. Mijn Vergiffenis overtreft Mijn Bestraffing, aangezien Ik Genadevoller met Mijn Dienaren ben dan een moeder met haar kind.

(Uit Madaridj As-Salihien door Ibn Al-Qayyim Al-Djawziyyah)

10-05-2011, 19:02

Citaat door REGYTTT_2:
klopt zusje, mashallah


Wordt dit onze topic ?

10-05-2011, 19:11



Citaat door REGYTTT_2:
jaah zusje, onze hadith topic



Oke bruur, geweldig

De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd:

“Allah de Verhevene zegt: “Ik ben tegenover iedere dienaar zoals hij denkt dat Ik ben. Ik ben met hem waar hij Mij ook gedenkt. Bij Allah, Allah is meer verheugd met het berouw van Zijn dienaar dan wie ook van jullie zou zijn nadat hij zijn verloren rijdier in de woestijn terugvindt. Wie Mij een handbreedte nadert, nader Ik een armlengte; en wie Mij een armlengte nadert, nader ik de ruimte tussen twee uitgestrekte armen. Als een dienaar van Mij, Mij lopend nadert, ren Ik hem tegemoet.” (bronvermelding)

(Abu Hurayrah)

10-05-2011, 19:18
die jouwe is ook mooi

de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem):

“Elk been van de mens moet elke dag dat de zon opkomt liefdadigheid verrichten. Het brengen van rechtvaardigheid tussen twee mensen is liefdadigheid. Een man helpen met zijn rijdier, hem erop helpen of zijn bagage er op laden is liefdadigheid. Een goed woord is liefdadigheid. Elke stap die je neemt (naar de moskee) om het gebed te verrichten is liefdadigheid. En iets schadelijks van de weg verwijderen is liefdadigheid.”

10-05-2011, 19:20
“Kijk uit voor jaloezie, want jaloezie verteert iemands goede daden, zoals vuur hout verteert.”
Deze hadith is overgeleverd door Abu Huraira

Pagina's : [1] 2