Bekijk volle/desktop versie : Is het toegestaan om als dochter/zoon je moeder te corrigeren?



10-05-2011, 17:39
Ik zou hier graag een antwoord op willen hebben. Het kan toch niet zo zijn dat je je moeder niet mag of kan corrigren. Iedereen maakt fouten, ook moeders.

Wie heeft hier een islamitish antwoord voor mij met bron aub.

10-05-2011, 18:37


Ja natuurlijk mag dat. Maar op een gepaste manier. Want er zijn hadith die zeggen dat ge niet naar uw ouders (mag) moet luisteren als het tegen de islaam is.

10-05-2011, 18:42
Waarom zou dat niet mogen??

Ik heb vaak gehoord en gelezen dat je je stem niet mag verheffen en geen 'oef' mag zeggen etc.. Maar nooit dat je op gepaste wijze ze niet mag corrigeren.

Als dat zo geweest was, was het wel duidelijk vermeld net zoals dat boven staande duidelijk vermeld is.. Je moeder is immers een van de belangrijkste in je leven dus indien dat zo was was het zeker iets dat bij de basis behoort bij je kennis over het geloof.

Allahu a3lam .

10-05-2011, 20:11
ten eerste is het verbodene voor iedereen kenbaar en voor wie het niet kenbaar is moet het kenbaar worden gemaakt door de kenner ervan.
Dus het corri geren van iets al komt het van je eigen moeder is zeker toegestaan op de correcte en gepaste manier.
Weet wel dat het altijd beter is om iemand die de leiderschap heeft te laten corrigeren want die persoon is het meetste gepast voor een zulke taak. dus in dat geval is dat bv een vader of een opa of etc...
en de alle kennis licht bij onze heer.

10-05-2011, 23:48


Ik plaats hier nog wat incha-Allaah.