Bekijk volle/desktop versie : Liegen voor een goede doel...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

09-05-2011, 20:48
Een collega van de dienst rekrutering vroeg of ik deel wil nemen aan een sollicitatiegesprek. Hij liet mij vorige week het CV van de kandidaat zien. Een Marokkaanse vrouw.
Ik zal mee moeten doen aan een (mondeling) rollenspel, en ik zal dan moeten zeggen of de kandidaat wel of niet goed Arabisch en Berbers spreekt.

Het bedrijf waar ik werk en vooral de dienst waar ze die kandidaat voor nodig hebben, bestaat uit merendeels mannen.
Zonde voor een Moslima om met zulke mannen te belanden in 1 ruimte.

Ik ben nu al aan het denken of ik niet gewoon moet liegen over haar taalvermogen en zeggen dat zij er niets van bakt van Arabisch en/of Berbers.

09-05-2011, 21:18


عن ‏ ‏أسماء بنت يزيد ‏ ‏قالت ‏قال رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏لا يحل الكذب إلا في ثلاث يحدث الرجل امرأته ليرضيها والكذب في الحرب والكذب ليصلح بين الناس

رواه الترمذي


09-05-2011, 21:24
Hou je vast aan de waarheid.

09-05-2011, 21:25

Citaat door Taouzani:

عن ‏ ‏أسماء بنت يزيد ‏ ‏قالت ‏قال رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏لا يحل الكذب إلا في ثلاث يحدث الرجل امرأته ليرضيها والكذب في الحرب والكذب ليصلح بين الناس

رواه الترمذي



Volgens De Hadith zou het wel mogen.

09-05-2011, 21:27



Citaat door Gair_inschaAlah:
Hou je vast aan de waarheid.


Ik hoop dat zij ook gebrekkig Arabisch spreekt (De kans is groot). Zo hoef ik niet te liegen.

09-05-2011, 21:33

Citaat door Aboe_Qaboe:
Ik hoop dat zij ook gebrekkig Arabisch spreekt (De kans is groot). Zo hoef ik niet te liegen.


Ik weet niet of je het recht hebt om met haar zaken te bemoeien. Ze is een volwassen vrouw aghi en maakt haar eigen keuzes.
Je kunt haar misschien nasi7a geven maar doe het niet met leugens. Dus als je deze zuster echt wilt helpen, kan je haar face to face vertellen wat je ervan vindt, of een brief schrijven. Lijkt me veel beter dan te liegen en iemands broodwinning weg te kapen. Zou dat niet op mijn geweten willen hebben.

09-05-2011, 21:44
... je moet je afvragen of jij degene bent die het recht heeft om te oordelen over iemand anders.

Daarnaast is discriminatie naar geslacht in Nederland strafbaar, als je baas er achter komt ben je je baan kwijt.

09-05-2011, 21:56

Citaat door belbeat:
... je moet je afvragen of jij degene bent die het recht heeft om te oordelen over iemand anders.

Daarnaast is discriminatie naar geslacht in Nederland strafbaar, als je baas er achter komt ben je je baan kwijt.


Het gaat niet over oordelen, maar een zuster helpen.

So be it dan. Heb ik tenminste een Moslima ook gered.

09-05-2011, 22:00

Citaat door Gair_inschaAlah:
Ik weet niet of je het recht hebt om met haar zaken te bemoeien. Ze is een volwassen vrouw aghi en maakt haar eigen keuzes.
Je kunt haar misschien nasi7a geven maar doe het niet met leugens. Dus als je deze zuster echt wilt helpen, kan je haar face to face vertellen wat je ervan vindt, of een brief schrijven. Lijkt me veel beter dan te liegen en iemands broodwinning weg te kapen. Zou dat niet op mijn geweten willen hebben.


Genoeg volwassen vrouwen die verkeerde keuzes maken. Gelukkig zijn er broeders zoals ik die het risico nemen om zulke zusters een handje te helpen.

Zo een brief schrijven lijkt mij niet echt professional.

09-05-2011, 22:02

Citaat door Aboe_Qaboe:
Genoeg volwassen vrouwen die verkeerde keuzes doen. Gelukkig zijn er broeders zoals ik die het risico nemen om zulke zusters een handje te helpen.

Zo een brief schrijven lijkt mij niet echt professional.


Ik kan je niet serieus nemen sorry.

09-05-2011, 22:05

Citaat door Aboe_Qaboe:
Genoeg volwassen vrouwen die verkeerde keuzes doen. Gelukkig zijn er broeders zoals ik die het risico nemen om zulke zusters een handje te helpen.

Zo een brief schrijven lijkt mij niet echt professional.

Liegen is ook niet professioneel ookal bedoel je het goed.

09-05-2011, 22:13

Citaat door Aboe_Qaboe:
Volgens De Hadith zou het wel mogen.


welke hadieth is dat dan?

09-05-2011, 22:23


Wees blij dat de gemiddelde Moslim er een wat betere werketiquette op nahoudt.. wat jij hier demonstreert is het jezelf boven de wet plaatsen.

09-05-2011, 22:37
Soebhana Llaah. Jullie vinden een leugen nog erger dan dat jullie zuster tussen de mannen gaat werken...

Waar gaat het heen met deze generatie!

09-05-2011, 22:39

Citaat door Aboe_Qaboe:
Soebhana Llaah. Jullie vinden een leugen nog erger dan dat jullie zuster tussen de mannen gaat werken...

Waar gaat het heen met deze generatie!


De goede kant op...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6