Bekijk volle/desktop versie : Ik hou van Allah sub7ana wata3ala



08-05-2011, 20:05
Altijd als het even niet meezit en ik om raad vraag, komt er een oplossing.... sub7an'Allah.

Indien ik me afwendt van mijn geloof of even minder tijd eraan besteed lijkt alles ineens mis te gaan....

08-05-2011, 20:16



Mash'Allah

het gedenken aan Allah is het beste wat een dienaar kan doen zonder enige moeite,

Onze Profeet heeft gezegd;

"Het verschil van een die zijn Heer wel en gedenkt en die zijn Heer niet gedenkt, is als het verschil tussen een levende en een dode."



"O, gij die gelooft, blijft standvastig wanneer gij een leger (van ongelovigen) ontmoet en gedenkt Allah vaak, opdat gij moogt slagen" (Surah al-Anfaal : Ayah 45)

08-05-2011, 20:18
Oui, ik heb dat gevoel ook

Hou zoveel van Allah swt

En volgens my zal me liefde alleen maar meer groeien

08-05-2011, 20:33
Masha'allah, elgair insha'allah voor alle Moslims.
Moge jullie insha'allah welslagen in dit leven die zo van korte duur is.. Dit alles is slechts een beproeving, blijf daar bewust van zijn en laat je niet beïnvloeden door de onessentiele zaken om je heen. Het is namelijk slechts een illusie, de defintie van het enige ware 'geluk' is de Islam. Dat is het fundament in dit leven! Indien men de Islam in zijn hart toelaat, zal die persoon de gelukkigste persoon op aarde kunnen zijn...

Wat ik zelf heb ervaren, indien ik me afkeer van mijn geloof, leef ik in een duisternis. Alles lijkt mis te gaan en voel me op zo een moment zeer ongelukkig. Op zo een moment denk ik bij mezelf, waar komt al deze ongeluk en verdriet vandaan?! Probeer het dan te analyseren maar snap er dan werkelijk niets van... Totdat ik inzag dat het allemaal gebeurde nadat ik mijn geloof had verwaardeloosd.

Daarentegen als ik Allah sun7ana wata3ala gedenk en de Islam weer in mijn hart toelaat, lijkt het leven mij toe te lachen en verdwijnt de donkere wolk om me heen die plaats maakt voor een prachtige zonneschijn... masha'Allah.