Bekijk volle/desktop versie : Versiering voor de man



08-05-2011, 18:11
Selem alaykoum zusters[/SIZE]

[SIZE="3"]Versiering voor de man[/SIZE]



[SIZE="2"]Vandaag de dag, versieren veel vrouwen zichzelf niet voor hun mannen. Maar, wanneer er zich een gelegenheid voordoet, zitten zij voor de spiegel om hun haar in orde te maken, hun beste kleding te dragen en zichzelf mooier te maken. Maar wanneer het voor hun mannen is, lijken zij zichzelf te negeren; zij verwelkomen hun mannen in hun kook kleding, die ruiken naar knoflook en uien. Daarom, ligt de rol van een vrouw in het versieren van zichzelf voor andere vrouwen bij feestjes en ceremonies, of voor haar man?



De wijze vrouw is degene die weet hoe ze het hart van haar man moet winnen, wat betekent dat ze altijd een nieuwe vrouw in zijn leven moet zijn. Een lief woord is een sieraad, een tedere glimlach is een schoonheid, een goede geur en mooie kleding zijn een plezier, en schoon zijn is zuiverheid en aanbidding, want jullie zijn de houri (nimfen) in deze wereld, en de meesteressen van de paleizen in de Tuinen van het Paradijs, Insha Allah.



Lieve vrouw, je moet van de Qur’an de moraal en de principes van de Houris leren en elke inspanning doen om het hart van jouw man te winnen.



Bron: “Winning the heart of your husband.”

Ibraahim Ibn Saaleh al-Mahmud

Vertaald uit het Engels door Amal

Moge Allah mij vergeven voor het maken van eventuele vertaalfouten, ameen

09-05-2011, 22:06


zuster je hebt wel gelijk in je tekst maar er zijn ook mannen die dat niet waarderen, zij moeten toch ook mooie woorden zeggen aan hun vrouwen en niet alleen de vrouw die al die dingen moet doen. Je hebt veel 7adith die dit verteld, maar toch vrouw moet altijd blijven lachen terwijl de man haar geen aandacht geeft dat vind ik niet kunnen.

09-05-2011, 22:13

Citaat door Mamaat:
zuster je hebt wel gelijk in je tekst maar er zijn ook mannen die dat niet waarderen, zij moeten toch ook mooie woorden zeggen aan hun vrouwen en niet alleen de vrouw die al die dingen moet doen. Je hebt veel 7adith die dit verteld, maar toch vrouw moet altijd blijven lachen terwijl de man haar geen aandacht geeft dat vind ik niet kunnen.


nee inderdaad zuster daar heb je gelijk in er zijn inderdaad mannen die dat niet waarderen.
maar vergeet niet dat ook hun verantwoording moeten afleggen tegenover
allah subhana wa ta ala,waarom ze hun vrouw niet op een goede manier behandelt hebben.




Tien adviezen aan de moslimman

Kleed je mooi aan voor je vrouw, zorg dat je er goed verzorgd uitziet en ruik lekker. Wanneer was de laatste keer dat wij mannen een mooie pyjama kochten? Zoals een man wilt dat zijn vrouw er goed voor hem uitziet zo wilt de vrouw dat haar man er leuk uitziet voor haar. De profeet begon eerst met miswak als hij naar huis terugkeerde en hield altijd van lekkere geuren


Kies schattige namen voor je vrouw. De profeet had koosnaampjes voor zijn vrouwen, waar zijn vrouwen van hielden. Roep jouw vrouw met de meest beminde namen en vermijd namen die haar pijn doen.


Behandel haar niet als een vlieg. We denken nooit aan vliegen in onze dagelijkse leven totdat het ons "ergert". Gelijkelijk, een vrouw doet heel de dag iets goeds - wat de man niet opvalt - totdat ze hem "ergert". Behandel haar niet zo, erken al de goede dingen die ze doet en blijf dat herinneren. Als je iets slechts ziet in je vrouw, probeer het te verzwijgen en geef er geen commentaar op! Dit is een manier die de profeet hanteerde wanneer hij iets ongepast zag bij zijn vrouwen (moge Allah tevreden over hen zijn). Het is een manier die weinig moslimmannen hebben weten te overwinnen van zichzelf.


Lach naar je vrouw wanneer je haar ziet en omhels haar vaak. Een glimlach is een liefdadigheid (sadaqa), en je vrouw is niet uitgezonderd van de moslimgemeenschap. De profeet kuste zijn vrouw eerst voordat hij naar het gebed ging, ook al vastte hij.


Dank haar voor alles wat zij doet voor jou. En dank haar nogmaals! Neem bijvoorbeeld het eten die zij klaarmaakt, de huis die ze schoon maakt en vele andere taken die zij vervult. En de commentaar die zij hierop krijgt is dat er meer zout in de soep moet. Laat dit niet gebeuren maar bedank haar juist!


Vraag haar voor jou te noteren wat de laatste tien dingen zijn die jij gedaan hebt voor haar om haar gelukkig te maken, en herhaal deze nogmaals. Het is moeilijk om te bedenken wat jouw vrouw gelukkig maakt. Je hoeft niet een raadspelletje te spelen, vraag het haar gewoon en probeer het vaak te herhalen in jouw leven.


Wees niet kleinzielig met haar verlangens en begeerten. Maak het haar aangenaam. Soms kijken de mannen neer op de wensen van hun vrouwen. De profeet heeft ons een voorbeeld gegeven tijdens een voorval met Safiyyah (moge Allah tevreden over haar zijn), zij moest huilen zoals ze zei, de profeet had haar op een langzame kameel gezet. Hij droogde haar tranen, maakte het haar aangenaam en bracht haar de kameel.


Wees humoristisch en speel spelletjes met je vrouw.


Kijk hoe de profeet wedstrijdjes deed met zijn vrouw Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) in de woestijn. Wanneer was de laatste keer dat wij dit hebben gedaan.


Blijf altijd aan de woorden van de profeet denken: de beste van jullie zijn degene die goed zijn voor hun echtgenoten. En ik ben goed voor mijn echtgenoten. Probeer de beste te zijn!

Ter afsluiting: vergeet nooit om een smeekbede aan Allah de Verhevene te vragen om jouw huwelijk succesvol te maken.

09-05-2011, 22:13
Zet er ook een stukje bij over de wijze man die zijn ogen neerslaat en niet bij de eerste en beste stuk vlees zijn hoofd omdraait en wat roept. Volgens mij staan ze daar quitte in. Jammer dat er weinig geleerden zijn die hier niks over zeggen. Het lijkt net alsof alles de schuld is van vrouwen.

Maar verder heb je gelijk.

09-05-2011, 22:30



Citaat door Fortisi:
Zet er ook een stukje bij over de wijze man die zijn ogen neerslaat en niet bij de eerste en beste stuk vlees zijn hoofd omdraait en wat roept. Volgens mij staan ze daar quitte in. Jammer dat er weinig geleerden zijn die hier niks over zeggen. Het lijkt net alsof alles de schuld is van vrouwen.

Maar verder heb je gelijk.



daar heb je gelijk in zuster,

daar zouden ze ook meer over moeten zeggen.

ik heb hier een prachtig filmpje zeker de moeite om te bekijken

http://www.youtube.com/watch?v=POoet9sAdag