Bekijk volle/desktop versie : moeilijke mensen



Pagina's : [1] 2 3

07-05-2011, 18:39
Wie heeft er van dit soort mensen in zijn omgeving? Mensen met een gebruiksaanwijzing, mensen die de sfeer kunnen verpesten, mensen die zo overheersend dat je bijna gedwongen voelt rekening met ze te houden?

Vertel jou ervaring met dit soort mensen, het kan iedereen zijn, je broer, zus, vriendin, schoonzus of zelfs je ouders.

07-05-2011, 18:42


Een tante, zij verwacht dat iedereen alles aanpast voor haar. Zij komt niet in ruimte waar bijv. foto's/schilderijen opgehangen zijn. Dus laatst vroeg ik tegen dr, je bent lang niet meer bij me geweest op de koffie zei ze: ja, klopt jij hebt schilderijen thuis hangen, je weet toch dat ik dan niet in zo een ruimte kom?

Dacht oke......

07-05-2011, 18:47
mijn schoonzus, alleen hebben wij geen gebruiksaanwijzingen meegekregen toen we haar gingen ophalen!

07-05-2011, 18:47

Citaat door Esmiena:
Wie heeft er van dit soort mensen in zijn omgeving? Mensen met een gebruiksaanwijzing, mensen die de sfeer kunnen verpesten, mensen die zo overheersend dat je bijna gedwongen voelt rekening met ze te houden?

Vertel jou ervaring met dit soort mensen, het kan iedereen zijn, je broer, zus, vriendin, schoonzus of zelfs je ouders.




Me stiefOMA en me nicht!! Moet half jaar voor me bruiloft slijmen slijmen, al gaven ze me van de rot opmerkingen.. bleef gewoon lachen, want ze probeerde echt me bruiloft te verpesten! Gelukkige had me moeder de gebruikaanwijzing

07-05-2011, 18:49



Citaat door amahoela:
Een tante, zij verwacht dat iedereen alles aanpast voor haar. Zij komt niet in ruimte waar bijv. foto's/schilderijen opgehangen zijn. Dus laatst vroeg ik tegen dr, je bent lang niet meer bij me geweest op de koffie zei ze: ja, klopt jij hebt schilderijen thuis hangen, je weet toch dat ik dan niet in zo een ruimte kom?

Dacht oke......



Ja wat oke?? als je 't weet, dan haal je 't toch gewoon weg. Zoveel moeite is het niet.

07-05-2011, 18:51

Citaat door Shinny:
Ja wat oke?? als je 't weet, dan haal je 't toch gewoon weg. Zoveel moeite is het niet.



Ik pas mn huis voor niemand aan

07-05-2011, 18:53

Citaat door hogedrukreinige:
niet zo tactvol van haar, maar als dit alles is, dan vind ik dat jij moeilijk doet, want jij wil dat ze naar je toe komt terwijl je weet dat ze niet wil als je beelden hebt, dus jij ben de gene die wil dat zij aan jou aanpast

hogedrukreinige


Het is niet dat ik haar heeeel graag wil zien bij me thuis hoor. Zou het gwn wel leuk vinden als ze langs kwam, maar wil mn huis voor niemand aanpassen.

07-05-2011, 18:57

Citaat door hogedrukreinige:
dus anderen moeten voor jou aanpassen, dan gaat deze topic eigenlijk over jou soort, niet over je tante


hogedrukreinige



Nee zij verwaht dat ik mn huis aanpas! Ik verwacht van niemand dat diegene zich voor mij moet aanpassen.

07-05-2011, 18:59

Citaat door hogedrukreinige:
dus anderen moeten voor jou aanpassen, dan gaat deze topic eigenlijk over jou soort, niet over je tante


hogedrukreinige




scherp.

07-05-2011, 19:40

Citaat door amahoela:
Ik pas mn huis voor niemand aan



Dan blijf je maar zielig eenzaam, als je niet wilt aanpassen.

07-05-2011, 19:43

Citaat door Shinny:
Dan blijf je maar zielig eenzaam, als je niet wilt aanpassen.



Zielig, eenzaam? Heb zat mensen die bij mij over de vloer komen zonder eisten te stellen.

07-05-2011, 19:48

Citaat door amahoela:
Zielig, eenzaam? Heb zat mensen die bij mij over de vloer komen zonder eisten te stellen.



Dan moet je ook niet mekkeren dat ze niet bij jou wilt komen

07-05-2011, 19:49


Heb een levensles geleerd: zodra je je gaat aanpassen aan moeilijke mensen dan vreet dat zoveel energie dat je daar ongelukkig van wordt.

Ik heb een ding voorgenomen: als men niet direct wil vertellen wat er iemand dwars zit dan ga ik ook niet mijn kostbare levensseconden verspillen om uit non-verbalen communicatie of achter-mijn-rug-om-verhalen te achterhalen wat men wil.

07-05-2011, 19:50

Citaat door Shinny:
Dan moet je ook niet mekkeren dat ze niet bij jou wilt komen



Hoe kon ik nou eerst weten waar het aan lag dat ze niet wilde komen. En ik meker niet, ik reageer gewoon.

07-05-2011, 19:59

Citaat door amahoela:
Hoe kon ik nou eerst weten waar het aan lag dat ze niet wilde komen. En ik meker niet, ik reageer gewoon.


Oke dus je voelt je gewoon beledigd door haar opmerking. Dan had je gewoon kunnen zeggen waarom ze dat niet eerder zei, en niet hele tijd zeggen dat je niet gaat aanpassen voor haar. Want zo'n grote aanpassing is het niet.

Pagina's : [1] 2 3