Bekijk volle/desktop versie : Nederlanders tegen dubbele nationaliteit



Pagina's : [1] 2

07-05-2011, 14:26


bron



Meer dan de helft van de volwassen Nederlanders is tegen een dubbele nationaliteit. Drie op de vijf mensen van achttien jaar en ouder vindt dat als iemand het Nederlandse paspoort krijgt, het eigen paspoort moet worden afgestaan. Een kwart van de bevolking vindt dat mensen meerdere paspoorten mogen hebben.
Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Als het over ministers gaat, vindt 70 procent dat zij geen dubbele nationaliteit mogen hebben, tegen 18 procent die dat geen probleem vindt. Vooral lager opgeleiden en 45-plussers zijn tegenstander van een dubbele nationaliteit. Niet-westerse allochtonen zijn vaak (in 60 procent van de gevallen) voorstander van meerder paspoorten.

In de leeftijdsgroepen tot 45 jaar vindt grofweg de helft dat bij het verkrijgen van een Nederlands paspoort afstand gedaan moet worden van de andere nationaliteit. Bij de oudere leeftijdsgroepen ligt dit tussen de 65 en 70 procent.

In Nederland woonden vorig jaar 1,1 miljoen mensen die naast de Nederlandse nationaliteit nog minstens één andere nationaliteit bezaten

07-05-2011, 14:28


Ja, die klote Duitsers hier in Limburg.
Met hun Duitse paspoort.
Inleveren die hap.

07-05-2011, 14:47
Ik snap niet wat het voordeel is van het inleveren van 1 van de nationaliteiten.

Wanneer ik mijn Marokkaanse paspoort zou inleveren;

1) zal ik toch niet als Nederlander worden gezien.

2) Ook zal ik niet als een Nederlander behandeld worden.

3) Daarbij mag ik ook niet mijn eigen tradities, cultuur en geloof blijven uitoefenen.

Wat is dan het nut van een Nederlandse paspoort?

Of willen ze dat we de Nederlandse Nationaliteit opgeven, zodat naast de bovenstaande punten ook een punt 4 zal bijkomen, namelijk;

4) Omdat we dan geen Nederlandse paspoort meer hebben, zullen ze uiteindelijk allerlei smoesjes verzinnen om ons naar Marokko te willen sturen.

07-05-2011, 15:37
Als ze mij elk maand 2000 euro betalen ga ik terug naar Turkije.

07-05-2011, 15:39



Citaat door Zulfikar:
Als ze mij elk maand 2000 euro betalen ga ik terug naar Turkije.


07-05-2011, 15:48
het zou enorm vervelend wezen voor al die kaakoppen in canada, v.s. australië en waar al niet meer.

07-05-2011, 15:49

Citaat door egri:
Je bent niet mans genoeg om in je eigen levensonderhoud te kunnen voorzien?

is men in nederland niet mans genoeg om iemand twee papoorten ta laten behouden?

07-05-2011, 16:01

Citaat door egri:
Waarom wil jij perse Nederlands paspoort eigenlijk?


heb ik al pipo.
ik wil nederlandse nationaliteit omdat ik dan eventueel kan stemmen, niet meer naar het gemeentehuis hoef voor een verlenging van verblijfsvergunning en als ik een huis wil kopen dat ook zonder enoig probleem kan doen.
kort gezegd; gewoon de rechten hebben die een ieder ander mens heeft die zijn leven leeft in nederland.

07-05-2011, 16:03

Citaat door blurp:
is men in nederland niet mans genoeg om iemand twee papoorten ta laten behouden?



Ik denk eerder dat ze in marokko niet mans genoeg zijn..gezien dat de nl marokkanen in het leger moeten daar.

07-05-2011, 16:06

Citaat door Drachtig:
Ik denk eerder dat ze in marokko niet mans genoeg zijn..gezien dat de nl marokkanen in het leger moeten daar.

in het leger word je ook pas een man

07-05-2011, 16:07

Citaat door blurp:
in het leger word je ook pas een man

Ook als je een vrouw bent?

07-05-2011, 16:12

Citaat door egri:
O, is dat zo klukkuk
Je leeft heel graag in Nederland dan, kan me best voorstellen tussen al die fijne mensen hier


waar ik ben is mijn thuis. op sommige plaatsen ben je liever dan op andere, gelukkig is de wereld niet zwart wit.

07-05-2011, 16:17


Ik zie het probleem niet zo.

07-05-2011, 19:12

Citaat door egri:
Ben iig blij om te horen dat Nederland een van je favoriete landen is en van de meesten blijkbaar met meerdere paspoorten. Koste wat kost willen ze het Nederlandse behouden.

je hebt mij niet horen zeggen (of van mij gelezen) dat nederland één van mijn favoriete landen is hoor. en wat scheelt jou dat wat ik vind van nederland? nederland is een vrij land waar iedereen zijn mening mag verkondigen toch? wees blij dat die vrijheid voor iedereen geld en niet alleen voor de democratische meerderheid

07-05-2011, 19:19
Ik wil ook twee nationaliteiten...

Pagina's : [1] 2