Bekijk volle/desktop versie : PVV levert idealen in voor deelname Limburgse coalitie



06-05-2011, 18:23
PVV levert idealen in voor deelname Limburgse coalitie

Onder druk van Geert Wilders mogen er toch nieuwe moskeeën in Limburg worden gebouwd

De PVV heeft een flink aantal speerpunten moeten laten varen om deel te kunnen maken van de Limburgse coalitie. Onder druk van Geert Wilders, die de PVV graag in Limburg in de coalitie zag, heeft de partij bijvoorbeeld afscheid genomen van een groot deel van de veiligheidsparagraaf van het partijprogramma, zo schrijft de krant de Limburger.

Ook wilde de PVV voorheen dat er een verbod op de bouw van nieuwe moskeeën zou komen. Dit standpunt is niet terug te vinden in het akkoord met CDA en VVD.

De partij wilde ook dat gedeputeerden niet langer een eigen auto met chauffeur krijgen, maar deze wens wordt slechts deels ingewilligd: Alleen PVV-gedeputeerden reizen straks met eigen auto, of het openbaar vervoer.

Verder wilde de partij dat er een eind gemaakt zou worden aan het project Maastricht Culturele Hoofdstad, maar ook daar zijn de andere partijen niet akkoord mee gegaan.

Volgens bronnen is de PVV erg toegeeflijk geweest omdat partijleider Geert Wilders de grote wens had in Limburg mee te regeren. Ook het CDA zou vanuit Den Haag onder druk gezet zijn om een coalitie te vormen met de PVV en de VVD, aldus de krant de Limburger.

De Limburger: PVV buigt diep voor rol in Limburgse coalitie

06-05-2011, 19:25


Ik ga plat, auwww mijn buik

06-05-2011, 19:31

Citaat door Paxes:
Ik ga plat, auwww mijn buik





Citaat:
Alleen PVV-gedeputeerden reizen straks met eigen auto, of het openbaar vervoer.

06-05-2011, 19:32

Citaat door Paxes:
Ik ga plat, auwww mijn buik


lol

06-05-2011, 19:40



Citaat door Crash:


Wat een misgunnende paupers zijn Henk en Ingrid zeg. Ik zie het helemaal voor me: "WAAROM HEEFT HAI UN SJAUFUR EN IK NIET?!! ALLEMAL VAN ONZE BELASTINGCENTEN HÈ, GEERT DOE WADT!!!11!~!!@"

06-05-2011, 19:57

Citaat door Paxes:
Wat een misgunnende paupers zijn Henk en Ingrid zeg. Ik zie het helemaal voor me: "WAAROM HEEFT HAI UN SJAUFUR EN IK NIET?!! ALLEMAL VAN ONZE BELASTINGCENTEN HÈ, GEERT DOE WADT!!!11!~!!@"


Alsof ze zoveel belasting afdragen met alle zwarte klusjes en hennepteelt...