Bekijk volle/desktop versie : Vluchtelingen verdrinken in Middellandse Zee



06-05-2011, 10:21
MOTRIL - Op de Middellandse Zee ten zuiden van Spanje heeft zich donderdag een schipbreuk voorgedaan waarbij 25 mensen vrijwel zeker om het leven zijn gekomen.
Het ging om vluchtelingen die uit Marokko in een bootje onderweg waren naar Spanje, toen het vaartuig omsloeg. Dat meldden media in Spanje vrijdag.

Het ongeval gebeurde op open zee, ongeveer 40 kilometer ten zuiden van de havenplaats Adra in de provincie Almería.

De Spaanse autoriteiten begonnen een reddingsoperatie, nadat Marokko hen had geïnformeerd over de komst van het schip met vluchtelingen. Die zouden vooral afkomstig zijn uit landen ten zuiden van de Saharawoestijn.

Reddingswerkers hebben dertig overlevenden overgebracht naar ziekenhuizen in de stad Motril. Zij verklaarden dat er onder anderen twee baby's zijn verdronken, toen de boot omsloeg.

© ANP

Bron.

06-05-2011, 11:01


Vreselijk, ik zag woensdag nog op het nieuws dat ze de grenscontroles in Europa minder moeilijk zouden houden.

06-05-2011, 11:49

Citaat door Aquafruit:
Vreselijk, ik zag woensdag nog op het nieuws dat ze de grenscontroles in Europa minder moeilijk zouden houden.

Indd echt zielig en er zaten ook twee baby's bij.

06-05-2011, 11:52

Citaat:
De Spaanse autoriteiten begonnen een reddingsoperatie, nadat Marokko hen had geïnformeerd over de komst van het schip met vluchtelingen. Die zouden vooral afkomstig zijn uit landen ten zuiden van de Saharawoestijn.
Dit vind ik een heel raar stuk test

06-05-2011, 11:54


mensen wagen hun leven om hier te komen. dat tuig dat hier de boel terroriseert zou met hun moeten ruilen!

06-05-2011, 12:09

Citaat door -Miss_Teek-:
mensen wagen hun leven om hier te komen. dat tuig dat hier de boel terroriseert zou met hun moeten ruilen!



Inderdaad.

06-05-2011, 12:18
Ook hier had ik staan.

Dat gun je niemand.

Die reactie wordt gewoon verwijderd, waarom?

06-05-2011, 12:21

Citaat door Simcha:
Ook hier had ik staan.

Dat gun je niemand.

Die reactie wordt gewoon verwijderd, waarom?



Ja sorry, vond dat een beetje klefgedoe.


Nee grapje, heb er niks mee te maken.

06-05-2011, 12:40
Het beloofde land....kippenvel...moge hun ziel rusten in vrede