Bekijk volle/desktop versie : ~~_-_-_-_-_-_Bang Om Lief Te Hebben_-_-_-_-_~~



05-05-2011, 09:30

[CENTER]~~Bang Om Lief Te Hebben~~

[/SIZE][/FONT]
[/CENTER]
[FONT="Book Antiqua"][SIZE="2"]

Een traan, omdat ik niet weet wat te doen.
Een glimlach, om het binnenste te verbergen.
Een bloeddruppel, om de pijn te verzachten.
Een litteken, die het verhaal vertelt.
Een wond, om te pijn te tonen die ik voel.
Een kus, om mijn dierbare erna achter te laten.
Een hart, nooit liefde gekend.
Bang om lief te hebben.
Bang voor een gebroken hart.
Vertrouwen die is verdwenen.
De tranen banen een weg langs mijn wangen,
de bloeddruppels die vloeien. De litteken
die word verzacht. De wond die open word gemaakt.
Het hart die stil staat.





‘’Het was een meisje die lef had. Een meisje die altijd het rechte pad volgde. Een meisje die altijd voor haar familie en vrienden klaarstond. Het verhaal van haar dood zullen wij nooit weten, maar één ding weet ik en dat is dat ze geen goed leven had en dat ze nu rust heeft. Het verhaal achter haar tranen betekende veel, maar die hadden wij nooit begrepen. Het doet mij pijn om dit allemaal te zeggen, omdat ze nog zo jong was. Moge Allah haar een plek in het paradijs geven!’’

Ik keek naar mensen die hun tranen wegveegde. Ik liep naar een zwarte auto en keek mij geliefde glimlachend aan. Het was jammer om haar te hebben verliezen. Ze was een meisje met een gouden hart.

Ik stapte de auto in en keek naar een boek die ik had gevonden bij het lichaam van Dounia. Een verschrikkelijke dood. Er stond mijn naam op. Ik pakte het boek zachtjes en deed hem open op de eerste bladzijde. ‘’Voor jou, mijn lieve vriendin. Yasmina BenTarik, ik zal je nooit vergeten.’’ Las ik op. ‘’Het verhaal achter mijn dood.’’
Ik sloeg snel de tweede bladzijde en begon te lezen. Haar verhaal. Het verhaal achter haar tranen, haar glimlach.

05-05-2011, 09:33


Inhoudsopgave

05-05-2011, 10:20

Hoofdstuk 1: Tears
1.0

[/SIZE]

[SIZE="2"]Het was begin winter. Niemand was buiten, ik daar integendeel zat op een bankje voor mij uit te staren. Ik had het niet koud, terwijl ik ook geen jas droeg. Ik stond op een gegeven moment zuchtend op. Ik moest naar huis.

Met een angstig gevoel ging ik naar binnen. Ik rook de sterke geur van alcohol door het hele huis. Mijn benen begonnen te trillen. Vader had weer gedronken. Hij zou ermee ophouden! Waarom deed hij dat dan toch niet eens een keer. Waarom loog hij mij telkens voor. Verdomme! Ik deed rustig mijn schoenen uit en liep naar de woonkamer waar ik hem aantrof. Ik zag minstens acht flessen die helemaal leeg waren. Mijn vader lag op de bank te slapen. Ik keek hem boos aan en liep toen door naar mijn kamer. Met die man valt echt niet te praten.

Ik ging op mijn bed liggen en fantaseerde over mijn moeder. Was zij hier nog maar. Als ze er was dan zou pa niet drinken, noch mij slaan. Ik voelde mijn hart pijn doen. Het was pijnlijk als je vader je mishandeld. Niet om de klappen, nee. Het gaat erom dat hij het doet. Dat hij jou pijn wil doen. Een vader hoort je toch te beschermen tegen het kwade en niet zelf het kwade te worden.

Mijn gedachtes werden verstoord door mijn kamerdeur die ruw werd opengemaakt. Ik keek naar de deuropening en zag mijn vader. ‘’Mag ik geld Dounia. Ik wil even wat halen.’’ Het klonk geen eens als een vraag, maar meer als een bedreiging. ‘’Pap ik heb geen geld!’’ Ik was boos om het feit dat ik alles moest betalen in dit huis terwijl hij niets doet. Als ik geld had dan pakte hij die van mij af, goedschiks of kwaadschiks. Hij pakte het af en als ik geen geld had sloeg hij mij bont en blauw.

Hij liep kwaad naar mijn tas en pakte mijn portemonnee. Hij haalde er een briefje van vijftig uit. ‘’Nee pap leg dat terug, die heb ik nodig voor de boodschappen!’’
‘’Vieze, vuile leugenaar. Je had toch geen geld!’’

Hij kwam half rennend naar mij toe en pakte mij bij mijn haren. Hij trok mij mee en ik gilde het van de pijn. Ik werd in een kamertje geduwd en kreeg nog een paar flinke klappen en toen deed hij de deur op slot. ‘’Dit doe ik met vuile leugenaars!’’ riep hij nog naar me toe. Ik voelde een paar tranen langs mijn wang glijden en ik veegde ze ruw af. Ik keek de kamer rond. Het was donker en griezelig. Mijn vader sloot mij hier wel vaker op. Hij kwam dan pas in de middag mij weer eruit halen en dan kreeg hij spijt en zei dan sorry. Ik vergaf het telkens maar opnieuw, slechts omdat hij mijn vader was.

Het was nu ongeveer twee jaar geleden dat mijn moeder is gestorven en ik ben nu al inmiddels achttien. De eerste jaar ging het nog goed met mijn vader, maar algauw begon hij te drinken om zijn pijn te verzachten. Om niet meer aan haar te denken.

De deur werd na een tijdje opengemaakt en ik keek naar mijn broer die mij glimlachend aankeek. ‘’Gaat het zus?’’ Ik keek hem glimlachend aan en knikte. Ik kon even niets uitbrengen en stond langzaam op. Ik liep naar de keuken en dronk een glas water.

‘’Waarom slaat hij jou telkens voor niets? Kom het door moeder? Dounia waarom pik je dit steeds. Kom bij mij wonen dan ben je van alles verlost. Je pijn, alles!’’ Zijn woorden klonken mooi, maar ik kon het niet. Als ik weg was wie moest er dan voor mijn vader zorgen? Hij zou het niet redden zonder mij, financieel en geestelijk.

‘’Hij slaat mij slechts omdat hij alcohol nodig heeft en ik hem geen geld wil geven. Ik kan niet bij hem weg, wat moet hij zonder mij? Hij heeft niemand meer. Hij is oud en kan nu bijna nauwelijks op zijn eigen benen staan.’’ Mijn broer keek mij hoofdschuddend aan.
‘’Hij word nog je dood.’’ Ik glimlachte naar mijn broer en gaf hem een kettinkje. ‘’Voor je kindje’’ zei ik glimlachend. Hij knikte en gaf mij een kus op mijn voorhoofd.
‘’Waar is die oude nu eigenlijk naar toe?’’
‘’Alcohol kopen denk ik.’’
‘’Ga je mee een luchtje scheppen, zusje?’’ Ik glimlachte en keek naar het raam. Ik zag buiten geen enkele mens, noch auto voorbij rijden.
Ik gaf hem een hand en wij liepen naar buiten. Zus en broer. Hij was de enige die werkelijk om mij gaf.

Het was buiten best wel frisjes. Doordat ik kapotte schoenen had voelde ik telkens water mijn schoen betreden. Ik vond het een onprettige gevoel, maar ik klaagde niet. ‘’Zullen wij gaan shoppen?’’ Ik knikte nee. Ik wilde niet dat hij geld aan mij besteed. ‘’Kom op. Je hebt nieuwe schoenen nodig en kleren. Want zus, sorry maar je ziet er niet uit.’’
‘’Maar…’’
‘’Geen gemaar. Lopen’’ Hij sleepte mij mee naar zijn auto en duwde mij der in. Hij kwam ook in de auto en zo reden wij naar de stad toe. Yassin, mijn broer zette een leuke muziekje op en begon mee te zingen. Ik moest om hem lachen, want hij kon totaal niet zingen. Ik hoorde het liedje Christina Aguilera- Something’s got a hold on me. Ik begin mee te zingen. Ik hield zoveel van haar liedjes. Yassin was stil en luisterde naar mij en het liedje. Nadat het liedje voorbij was zette hij de radio uit.

‘’Wow! Ik wist niet dat mijn zusje zo goed kon zingen. Misschien word je later wel beroemd’’ Hij glimlachte en ging parkeren.

Na een tijdje te hebben geshopt, gepraat en gelachen bracht hij mij weer naar huis. Voordat ik de auto wilde uitstappen hield hij mij tegen. ‘’Dounia denk er eens over na. Zo kan het niet verder. Je toekomst zal niets goeds brengen als je alleen bij die ouwe blijft. Denk na over mijn voorstel en dan hoor ik het wel.’’ Hij liet mij los en ik stapte uit. Ik zei niets en zag hoe zijn auto wegreed en na een tijdje uit het zicht was.

Ik deed de deur open en de geur van alcohol drong opnieuw in mijn neusgaten. Ik vond het vies ruiken en moesten er bijna van kokhalzen. Ik liep op mijn tenen naar de woonkamer en zag jammer genoeg mijn vader daar met een fles alcohol in zijn handen. Hij kreeg mij in het vizier en kwam naar mij toe.

‘’Waar was je! Vieze xxxx dat je bent. Kom hier! Ik leer het je meteen af!’’ Aan de manier hoe hij liep zag ik dat hij dronken was. Hij viel letterlijk bijna over zijn eigen voeten. Ik keek toe hij langzaam en klunzig naar mij toe liep. Ik rende niet weg, nee. Ik zou dan hardere klappen ontvangen als ik hem moeite liet doen om mij te pakken.

Hij pakte mij ruw bij de haren en trok mij mee naar de keuken. ‘’Weetje wat ik doe met hoeren?!’’ Hij trok een mes uit de keukenla en keek er glimlachend naar terwijl ik verbaasd naar hem toekeek. Mijn benen trilde van angst. Het mes was groot en scherp, één beweging en ik zou er geweest zijn.

05-05-2011, 11:39
oh nee,is dit waargebeurd?????

ga snel verder,je eerste fan xx

05-05-2011, 11:51



Citaat door zokor10:
oh nee,is dit waargebeurd?????

ga snel verder,je eerste fan xx


Ja meid, het is jammer genoeg gebeurd. Het is een dierbare van mij overkomen en ik wil meisjes waarschuwen voor de gevaren van liefde en vrienden

05-05-2011, 11:52
Vervolgje komt er straks aan dames, ik ga nu even werken.

05-05-2011, 13:43
[QUOTE=schrijfster_n;96530527]Ja meid, het is jammer genoeg gebeurd. Het is een dierbare van mij overkomen en ik wil meisjes waarschuwen voor de gevaren van liefde en vrienden[/QUO

Wollah echt heel erg!!

05-05-2011, 13:43
woo wmooi ga verder

05-05-2011, 22:17

1.0,1[/SIZE][/FONT]



[FONT="Book Antiqua"][SIZE="2"]Mijn benen trilde van angst. Het mes was groot en scherp, één beweging en ik zou er geweest zijn.

Mijn hart klopte sneller dan normaal, mijn handen begonnen te zweten. De tranen vloeide langzaam, maar toch pijnlijk over mijn wangen. Ik zei niets. Ik huilde in stilte. Ik was nu oog in oog met de man die ik mijn vader noemde. Een man die geen respect meer had voor zijn kind, noch met zichzelf. Hij verwaarloosde mij en dronk om zijn pijn te verzachten. Hoe zat het dan met mijn verdriet, dacht hij daar dan nooit aan? Die vraag kon hij alleen slechts beantwoorden, maar dat zou hij nooit doen. Waarom zou hij.

Het mes kwam dichterbij. Aan de andere kant was ik doodsbang om de dood te ontmoeten, maar aan de andere kant was ik blij. Ik zou dan eindelijk van deze ellende verlost zijn.

Het mes was tegen mijn huid aangedrukt en ging langzaam, maar pijnlijk langs mijn huid. Het sneed het huid en het bloed begon te druppelen. Hij stopte en keek mij geschrokken aan. Hij liet het mes vallen en keek mij aan. Ik ging met mijn hand langs mijn wang en keek vervolgens naar mijn hand. Bloed, dat was het enige wat ik zag. ‘’Sorry.’’ Zei hij zachtjes. Ik keek hem huilend aan en rende zo snel als ik kan naar boven toe. Ik wilde het hem niet vergeven. De kansen die hij allemaal kreeg had hij verspilt. Op een gegeven moment was het klaar.

Ik deed de kraan open en het water stroomde eruit. Ik waste mijn gezicht, maar mijn gezicht bleef bloeden. Ik keek naar de spiegel en zag een grote kras langs mijn gezicht gaan. Ik voelde de tranen opkomen, maar beet zachtjes op mijn lip om ze tegen te houden. Grote meisjes huilen niet, zei ik tegen mezelf. Maar op dit moment voelde ik mij zo klein. De litteken die ik vanbinnen had, die je niet kon zien werd nu ook buiten zichtbaar. Het litteken van verdriet was op mijn gezicht gebrandmerkt. Een litteken die voor eeuwig op het gezicht zal blijven, spijtig.

Ik pakte een pleister en plakte die op mijn wang om het bloeden te stoppen. Ik voelde een brok in mijn keel en ging op mijn bed liggen. Het werd mij een beetje te veel, naja niet een beetje maar heel veel. Ik sloeg de dekens van mij af en maakte mezelf klein om warm te blijven. ‘’Mama was jij hier nog maar.’’ fluisterde ik tegen de wind. Ik sloot rustig mijn ogen en hoopte nooit meer te ontwaken..

Mijn wens die kwam jammer genoeg niet uit en ik ontwaakte s ’morgens van mijn slaap. Ik gaapte en keek naar de dekens die over mij heen waren geslagen. Ik stapte uit bed en ging naar de badkamer en nam een douche van een half uurtje.

Ik liep naar beneden. Ik keek in de woonkamer, maar zag mijn vader niet. Dit was mijn kans. Ik had nog eens goed na gedacht en Yassin had gelijk. Ik moest uit deze hel ontsnappen en hij was de enige die mij kon helpen. Ik pakte de telefoon en belde hem op. Hij nam na een paar keer overgaan op. Ik hoorde zijn vrouw op de achtergrond lachen en hij zei dat ze stil moest zijn.
‘’Hé Yassin.’’ Zei ik met moeite. Ik kon nauwelijks wat uitbrengen.
‘’Hé zusje inoe. Alles goed?’’
‘’Nee Yassin. Ik wil hier weg!’’ Ik kon mijn tranen langer niet meer in bedwang houden en liet ze in de vrije loop.
‘’Rustig zusje. Ik kom er onmiddellijk!’’ Voordat ik nog wat kon zeggen werd er opgehangen.
Ik rende zo snel als ik kan naar boven en ik pakte mijn tas in. Ik gooide mijn kleren der in zonder ze te hebben opgevouwen. Ik moest snel doen voor mijn vader terug was. Na een minuut of twintig hoorde ik de bel. Ik rende met de tas snel naar beneden en ik deed open. Ik omhelsde Yassin en begon te huilen.
‘’Wat is dat op je wang? Wat is er in vredesnaam….’’
‘’Wat doe jij hier!’’ hoorde ik een luide mannenstem.

06-05-2011, 15:24
ga snel verder

06-05-2011, 15:35
Jij kan echt goed schrijven ! Ga gauw verder
x Nèw Fan.

06-05-2011, 15:49
Bedankt voor jullie ups, vervolgje is onderweg. Nog heel even geduld, x

06-05-2011, 16:19


1.0,2

[/SIZE][/FONT]

[FONT="Book Antiqua"][SIZE="2"]Ik draaide mij om en keek in twee boze ogen van mijn vader. Zijn ogen spuwde vuur naar mijn broer. Ik begon te trillen van angst. Als je wist hoe bang ik was voor hem, hoe ik telkens hem verafschuwde. Het was niet meer normaal. Hij was in de afgelopen jaren voor mij een vreemde geworden. Iemand die ik met heel mijn hart haatte.

´´Ik kom mijn zusje ophalen.´´ zei mijn broer kalm. Aan mijn vader te zien was hij woedend. Hij kon mijn broer niet uitstaan. Zijn kalme gedrag beviel hem ook niet. ´´Zij gaat nergens heen´´ Zijn spuug belande op mijn gezicht van het hard schreeuwen. Ik veegde met mijn hand het spuug van mijn gezicht en keek mijn vader boos aan.
´´Ik ga wel weg! Ik kan jou gedrag niet meer aan. Ik haat jou! Jij bent mijn vader niet meer!´´ Pats, daar kwam de eerste klap al aan. Ik kon hem wel verwachte. De volgende klap was onderweg, maar mijn broer hield hem tegen.
´´Hoe durf jij mij aan te raken!´´ schreeuwde mijn vader. Ik begon te koken van woede. Mijn lichaam trilde. Pats. Ik gaf zonder erbij na te denken mijn vader een klap recht in zijn gezicht. Ik duwde hem met al mijn kracht naar achteren waardoor hij viel. Ik wilde verder gaan. Ik wilde mijn woede die ik in al die jaren bij elkaar heb gespaard op hem richten, maar mijn broer pakte mij vast en duwde mij mee naar buiten om te maken dat ik hier weg kwam

Yassin deed de deur van zijn huis open en zijn kleine zoontje Omar kwam meteen aanhollen.
´´Papa, papa´´ Ik tilde hem op en hij gaf mij een kusje.
´´Ken jij mij nog?’’ zei ik glimlachend.
‘’Daunia’’ riep hij lachend. Ik gaf hem een kusje op zijn wang. ‘’Goed zo.’’
De vrouw van Yassin, Lamya kwam naar ons toe en verwelkom mij.
‘’Dat is een verrassing! Hoe gaat het schat. Lang niet gezien.’’ Ze gaf mij de viergebruikelijke kusjes en nam Omar van mij over.

Je vraagt je nu zeker af waarom mag mijn broer mijn vader niet en andersom ook niet. Toen ik nog vijftien was kwam mijn broer altijd laat thuis. Hij was de slechte kant op gegaan. Hij blowde, ging naar discotheken. Hij werd vaak opgepakt. Mijn vader was het zat en gooide mijn broer het huis uit. Mijn broer ging samenwonen met zijn Nederlandse vriendin. Hij ging sparen. Hij begon een goede jongen te worden. Hij was toen zich helemaal in het geloof gaan verdiepen. Hij kwam terug op mijn zestiende. Hij wilde een tweede kans van mijn vader, maar dat kreeg hij niet. Mijn vader en broer maakte een grote ruzie met elkaar. Mijn broer is toen weggegaan en nooit meer teruggekomen tot mijn zeventiende. Hij heeft mij gesteund in de slechte tijden toen mijn moeder was gestorven. Natuurlijk ging dat allemaal stiekem.

Als ik er nu terug aan denk dan zou ik willen dat moeder hier nog was. Zij had mij geholpen, mij getroost.

‘’Is het goed als ik nu even ga slapen?’’ vroeg ik aan Yassin. Lamya keek mij raar aan en keek toen naar Yassin, maar die negeerde haar. Yassin stond op en leidde mij naar mijn kamer.
‘’Slaap lekker’’ Hij deed rustig de deur dicht.
Weken gingen voorbij en ik woonde nu al twee maanden bij hun. Ik voelde mij steeds minder op mijn gemak doordat Lamya mij telkens aankijkt met een droge blik. Ik was er nooit achter gekomen tot die ene nacht. Toen alle puzzelstukjes aan elkaar werden verbonden.

13-05-2011, 14:25
ga verder aub!

13-05-2011, 15:00
hmm wat zou het zijn???
Spannend dus..

Up!!!

X