Bekijk volle/desktop versie : Nederland veilig ?



05-05-2011, 09:13
We hebben het goed voor elkaar in Nederland, maar ook bij ons kan iets gebeuren. Het kan zijn dat de stroom langere tijd uitvalt, er geen water uit de kraan komt of dat je tijdelijk je huis moet verlaten, bijvoorbeeld door explosiegevaar. Het is handig om voorbereid te zijn op dit soort situaties. De hulpdiensten zijn namelijk nooit meteen ter plaatse en kunnen niet altijd iedereen direct helpen.

bron



http://www.nederlandveilig.nl/noodsituaties/risicokaart/?rd=121766.81-483862.08-124116.33-485480.03&zoom=13

Een noodpakket is een pakket met de belangrijkste spullen om uzelf te redden in geval van een noodsituatie. U kunt een kant-en-klaar noodpakket kopen of zelf een noodpakket aanleggen met nuttige spullen.

Noodpakket kopen

U kunt bij verschillende aanbieders een kant-en-klaar noodpakket kopen. Staat het Denk Vooruit-logo hier op, dan weet u zeker dat in het noodpakket de allerbelangrijkste hulpmiddelen zitten. Dit betekent niet dat alle pakketten zonder keurmerk onvolledig zijn. Een standaard noodpakket is niet helemaal aan uw persoonlijke situatie aangepast. Soms is het nodig om het aan te vullen. Bijvoorbeeld met medicijnen of kindervoeding. Op de website Nederlandveilig.nl/noodsituaties vindt u de aanbieders van noodpakketten die door de overheid zijn goedgekeurd.
Noodpakket samenstellen

De kans is groot dat u veel onderdelen uit het noodpakket al in huis heeft. In dat geval kunt u ook zelf uw eigen noodpakket samenstellen. Hieronder vindt u een lijst met spullen waarmee u zelf een noodpakket samen kunt stellen. U kunt hier zelf natuurlijk dingen aan toevoegen. Controleer elk half jaar of uw voorraad nog compleet en houdbaar is.
Basisproducten in het noodpakket:

Radio op batterijen, afgestemd op de rampenzender, met extra batterijen.
Zaklamp met extra batterijen.
Eerstehulpdoos met handboek.
Lucifers in waterdichte verpakking.
Waxinelichtjes.
Warmhouddekens.
Gereedschapsset.
Waarschuwingsfluitje.

Daarnaast kunt u uw noodpakket verder aanvullen met:

Voorraadje van de medicijnen die u op doktersvoorschrift gebruikt.
Contant geld en kopieën van identiteitsbewijzen en verzekeringspapieren.
Reservesleutels van huis en auto.
Plattegrond van de omgeving, een autokaart en een lijstje met de telefoonnummers en adressen van mogelijke schuiladressen.
Desinfecterende handgel.
3 liter water per dag per persoon, voor minstens 3 dagen.
Voorraad houdbaar eten voor minstens 3 dagen (plus blikopener als het eten in blik zit).
Voorraad verzorgingsartikelen: toiletpapier, vochtige doekjes, zeep, wasmiddel, maandverband, tandpasta, tandenborstels.
Lichte regenponcho per gezinslid.
Iets om drinkwater mee te vervoeren (fles of jerrycan).

Afhankelijk van uw eigen situatie (de samenstelling van uw gezin, uw gezondheid) heeft u misschien andere dingen nodig

05-05-2011, 09:22


Nee ik heb geen noodpakket, alhoewel, ik heb altijd wel een paar repen chocolade in huis , handboek soldaat, nog wat soldatenbiscuit in blik en een boekje

"WENKEN VOOR DE BESCHERMING VAN UW GEZIN EN UZELF", 1961, Dienst Minister van Binnenlandse Zaken.

Er staat op: "Geef deze envelop met inhoud een vasten plaats in uw woning, bedrijf of gebouw"

En zie, ik heb het dan ook al een halve eeuw bewaard. Het ligt zo maar voor het grijpen voor het hele gezin, in geval van nood.

Oh en ook nog 2 pakken pampers, voor de kleine.
Ik ben voorbereid!

05-05-2011, 09:25

Citaat door aplat:
Nee ik heb geen noodpakket, alhoewel, ik heb altijd wel een paar repen chocolade in huis , handboek soldaat, nog wat soldatenbiscuit in blik en een boekje

"WENKEN VOOR DE BESCHERMING VAN UW GEZIN EN UZELF", 1961, Dienst Minister van Binnenlandse Zaken.

Er staat op: "Geef deze envelop met inhoud een vasten plaats in uw woning, bedrijf of gebouw"

En zie, ik heb het dan ook al een halve eeuw bewaard. Het ligt zo maar voor het grijpen voor het hele gezin, in geval van nood.




Dus jij houdt het wel een paar dagen uit mocht de C1000 leeg geplunderd zijn maar wat als er geen water meer uit je kraan komt ?

05-05-2011, 09:57
Lieve NakNok alles goed meid?

Stuur me ajb link van ATWT topic, ik ben het/hem/haar kwijt!!

05-05-2011, 12:50



Citaat door fesmaroc:
Lieve NakNok alles goed meid?

Stuur me ajb link van ATWT topic, ik ben het/hem/haar kwijt!!




alles lekker met jou ook ?


asje... http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=871940



ps. Ajax kampioen

05-05-2011, 13:28

Citaat door NakNok:
alles lekker met jou ook ?


asje... http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=871940



ps. Ajax kampioen



Ja redelijk.

Bedankt


En moge de beste winnen, dus FC Twente!

05-05-2011, 14:04
De beste voorbereiding zijn goede daden..