Bekijk volle/desktop versie : Ik wil leren koken



Pagina's : [1] 2

03-05-2011, 21:31
Salaam dames,

Ik heb een vraagje, ik ga Inschallah over een jaar trouwen, maar ik kan nog niet koken. Ik wil heel graag leren koken, alleen weet ik niet waar ik moet beginnen.

Van mijn moeder kan ik helaas ook niet veel leren, omdat ik tijdens het meehelpen met koken altijd moet afwassen, rotzooi opruimen of uitjes snijen.

Mijn vraag aan jullie is, weet iemand hoe ik stapsgewijs kan leren koken. Graag hoor ik tips van jullie. Ik ben jullie voor altijd dankbaar.

Xx

03-05-2011, 21:35


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3825425

03-05-2011, 21:36
waarom koop je geen Kookboekjes,


http://www.islamboeken.nl/index.php?main_page=index&manufacturers_id=9

03-05-2011, 21:41
laat je moeder een keer niet koken en doe het een keertje zelf. zo heeft zij vrij en kan jij eens koken, dan kan ze ook niet zeggen dat je moet afwassen

begin eerst met makkelijke recepten zoals een simpele pastagerecht en bekijk vaak hier op cuisine bij de toppers. sommige laten stap voor stap zien wat je precies moet doen

03-05-2011, 21:43


Ik had die kookworkshop al gezien, maar het is in Antwerpen, te ver van mij.

03-05-2011, 21:47
hier kun je eentje vinden in de buurt

http://www.smulweb.nl/157959/special/kookstudio/Vind-direct-een-kookstudio-in-de-buurt

07-05-2011, 16:26
begin met makkelijke recepten...
Wanneer je wilt koken, haal alle benodigheden in huis.
Op de verpakking staat altijd de bereidingswijze en zo heb je een gerecht klaar...

07-05-2011, 23:00
Ik zit ook in de beginnersfase, ga geen moeilijke dingen uitproberen.. En heb veel geduldd! heel vaak zullen dingen mislukken, daar weet ik alles van
Maar als je het graag wilt en leuk gaat vinden komt het goed inshaAllaah.. Begin met pakjes, zoals pasta, conimex ect.. En je zal veel hebben aan m.nl inshaAllaah.. stap voor stap zal je het leren inshaAllaah

Succes

08-05-2011, 10:31
ik vind het wel leuk om uit te leggen (ook al ben ik zelf ook nog lerende), maar heel vaak als ik iemand op het forum het leer, dan typ ik hele verhalen en daarna hoor ik nooit meer wat van diegene.. geen bedankje of foto niks

08-05-2011, 13:38
Geef je moeder aan dat je wilt leren koken en dat je van haar nodig hebt dat ze je daarin de ruimte geeft...

Dan bekijk je gewoon per keer wat je wilt uitproberen... bekijk of je de nodige ingredienten in huis hebt of doe boodschappen ervoor en dan gewoon proberen/maken.... De recepten kun je allemaal noteren in schriftje en tijdens je huwelijk kun je die er nog eens bij pakken.

koken leer je gewoon door simpelweg te doen!

08-05-2011, 17:41
Je moet gwn aan je moeder vragen of ze het jou wil leren.

Want altijd de afwas kun je niet doen hoor

13-05-2011, 17:15

Citaat door ikkke:
Salaam dames,

Ik heb een vraagje, ik ga Inschallah over een jaar trouwen, maar ik kan nog niet koken. Ik wil heel graag leren koken, alleen weet ik niet waar ik moet beginnen.

Van mijn moeder kan ik helaas ook niet veel leren, omdat ik tijdens het meehelpen met koken altijd moet afwassen, rotzooi opruimen of uitjes snijen.

Mijn vraag aan jullie is, weet iemand hoe ik stapsgewijs kan leren koken. Graag hoor ik tips van jullie. Ik ben jullie voor altijd dankbaar.

Xx
Hoi Ik wil het je wel leren bij je thuis of met een groep vriendinnen
Ik kan erg goed koken!
Je kan me bellen op 0617578390

13-05-2011, 17:19


Hoi Ik wil het je wel leren bij je thuis of met een groep vriendinnen
Ik kan erg goed koken!
Je kan me bellen op 0617578390
Ps ik geef ook workshops Marokkaans koken
Mvg Zohra

13-05-2011, 17:28

Citaat door zohra72:
Hoi Ik wil het je wel leren bij je thuis of met een groep vriendinnen
Ik kan erg goed koken!
Je kan me bellen op 0617578390
Ps ik geef ook workshops Marokkaans koken
Mvg Zohra



Kan je wat meer vertellen over die workshops, hoeveel het kost, waar het gehouden word enzo.

20-01-2012, 13:37
wat je als eerst moet leren is broodbakken , mafrouk of tkarghifin als je die onder de knie hebt begin dan met tajin ,en dan kouskous .... de eerste keer gaat het mislukken maar dat geef niet je leert van je fouten , dus van moeilijk naar makkelijk zo heb ik het tenminste geleerd ik was zelf een jaar of 7

Pagina's : [1] 2