Bekijk volle/desktop versie : abou ismail en alkattab



02-05-2011, 21:36

Citaat door hamdoelillaah:
heeft iemand zijn email of tel nummer
alvast bedankt
moge allaah jullie behoeden
ameen
.

02-05-2011, 21:40


asalaam aleikom,
je zou eens op http://www.al-yaqeen.nl moeten kijken, aboe ismail is bekend daar, een e-mail sturen denk dan dat je hun wel te pakken krijgt,

04-05-2011, 22:26
khattab heeft zelf ook face book dus misschien kun je hem daar bereiken

27-05-2011, 11:06
Baraka Allahu feek agi ittaqoeallah voor jouw mooie verduideliking, moge Allah het proftijvol maken. Ik had nog wel een kleine toevoeving, betreft:


Citaat:
Shaykh Al-Baani Rahimahoe Allah,
zegt als je van de roekoe3 naar de Qiyaam gaat en je doet je handen op je borst dan is dat een bid3ah,
Shaykh 'Uthaymeen en Shaykh Bin baaz Rahimahoemoe Allah zeggen van nee er is niets op tegen als dat je dit doet.
Behoren zij nu ook tot de mubtadi3een?
Ik neem aan van niet!!
Over zo'n geval had Imaam al-Albani een prachtig stuk, die Shaych Ahmad Baazmool overleverde in zijn mooie boek: Siyaana as-Salafie mien Was-wasatie wa Talbisaati 'Ali al-Halabi (de Bescherming van de Selefie tegen de influisteringen en misleidingen van Ali Halabi). Hierin gaf Imaam al-Albani eigenlijk een soortgelijke voorbeeld. Sterker nog, hij refeerde dit terug tot de beste mensen ná de Profeet sallahu 'alahi wa sallam: de Sahaba Radiya Allahu 'anhum! Het ging ongeveer zo: de Sahaba verschilden van mening over het afmaken van de Salaat tijdens het reizen; sommige zeiden dat je 2Rakaa'aat Soennah was en andere baden 4 Rakaa'aat. Zo zei Ibn 'Umar: ''De Salaat van de reiziger is 2 eenheden, wie de Soennah overtreedt, pleegt (kleine) ongeloof.'' Maar desondanks heeft hij diegene 4 eenheden baden niet aangevallen of Tabdi' op hen verricht, want het is zelfs overgelverd dat hij gewoon meebad, zoals dat het geval was met Uthmaan Radiya Allah 'anhu die niet van mening was dat 2 eenheden Soennah waren!

Dit voorbeeld haalde hij aan n.a.v. de volgende Qa'idah die de broeder, Hafidahu Allah, probeerde duidelijk te maken:

"laysa koelloe men waq'a fie bid'ah yakoenoe moebtadi'an"

Want, zoals Imaam al-Albani letterlijk zei, Ibn 'Umar wist dat Uthmaan Radiya Allah 'anahu een Muchtaahid was die deze Ichtihaad niet deed vanuit Hawaa! Het is dus echter een heel ander verhaal als:

- Je geen Muchtaahid bent, zoals Fawaz e.a.
- Je 100 keer met KEIHARDE bewijzen wordt geadviseerd, maar weigert te accepteren.
- Je zelfs grote Geleerden van Ahli Sunnah gaat aanvallen en/of over hen gaat liegen, zoals Fawaz, al-Khattaab (kan ik je bewijzen), etc.
- Je een fout begaat die de Usool van Ahli Sunnah tegen gaat.
- Etc. etc.

Voor verdere uitleg zou ik de post van Ittaqoeallah lezen, die is erg proftijvol. Moge Allah het voor ons gemakkelijk maken om de Waarheid van de valsheid te onderscheiden.

Wa salaam.

27-05-2011, 18:02



Citaat door imad23:
Allereerst broeder, Imaam an-Nawawi ontkende geen eigenschappen, hij viel niet in ta'tiel. Imaam an-Nawawi viel bij sommige sifaat in ta'wiel. Dit zijn twee heel verschillende zaken.

Sorry, hier ga jij de mist in, ik zou zeggen verdiep je hierin en je zult duidelijkheid vinden.
Ik zou zeggen lees zijn boeken en je ziet dat hij duidelijk Eigenschappen van Allah ontkent.
Alhamdoelillaah ben ik bekent met de uitspraken van Imaam an-Nawawi betreffende de sifaat, en ook bepaalde werken die hier specifiek over geschreven zijn. En zover ik weet verrichte an-Nawawi geen ta'tiel, maar enkel ta'wiel op basis van Idjtihaad. wa Allaahoe A'lam.

Tweede punt is Imaam an-Nawawi was een Moedjtahid, Imaam in zijn tijd, kun je dat zeggen over Fawaaz ? Ar'oor ? Zijn hun Mudjtahid ? Of dienen zij gewoon de 'Ulamaa te volgen in hun tijd?

Daar bestaat geen twijfel over, maar het gaat mij hierom het feit dat deze grote geleerde een grote fout heeft gemaakt, het betreft namelijk een fundament in de Tawheed.

En ik heb jou uitgelegd wat voor soort bid'ah er zijn, en een fout van een Moedjtahid is niet hetzelfde als een fout van een persoon die geen Moedjtahid is.

'Adnaan 'Ar'oor kwam precies met dezelfde vergelijking toen hij Sayyid Qoetb wilde verdedigen, en hij Sayyid Qoetb en zijn fouten ging vergelijken met Imaam Ahmad. En o.a. Shaykh Saalih al-Fawzaan heeft uitgelegd dat deze vergelijking totaal niet opgaat.

Dus nogmaals je kunt niet op basis van het feit dat Imaams van Ahl oes-Soennah fouten hebben gemaakt, de fouten van Fawaaz e.a. hiermee goed praten, dit is niet wetenschappelijk en is een totale kromme vergelijking.


Ten tweede, wat weet jij over die anderen?

Ik weet dat zij zich associëren met hizbiyyeen, met hen samenwerken, en met hen da'wah verrichten. Dat is genoeg bewijs.

ik kan ook met een video komen als je wilt van shaykh 'Uthaymeen;
http://www.youtube.com/watch?v=NwoXQa4t8gI

Deze video zegt niets, Shaykh 'Othaymien kende de hele situatie van 'Adnaan niet, net zoals Shaykh 'Othaymien ook niet de hele situatie van Sayyid Qoetb kende. Hij hield hier zich weinig mee bezig, en verwees vaak door naar andere Mashaykh, zoals o.a. Shaykh Rabie'.

Kijk wat de Shaykh hier zei toen hij gevraagd werd over 'Ar'oor, de Shaykh geeft toe dat hij alleen weet dat hij bekritiseerd is en dat hij er verder niet veel van weet :


http://www.youtube.com/watch?v=rmx-gMPemrM&NR=1

Volg die niet en waarschuw voor die enz enz, je hebt niet het recht om te zeggen die is slecht en die is dat enz enz enz..


Klopt dat is niet ons recht want wij zijn geen 'Ulamaa, daarom laten wij enkel de Ulamaa spreken, en geven wij door wat zij hebben gezegd in hun boeken en bandjes.

Jij spreekt over het geen recht hebben om anderen te bekritiseren, maar hebben jullie wel het recht om aan prijzingen te geven ?? Beiden zijn enkel voor de 'Ulamaa akhi.

Mensen zoals jullie, die houden de Da3wah tegen, en dit is duidelijk te zien.
Aan de vruchten van een boom kun je zien of er iets goeds uit komt, maar
enkel wat jullie hebben gebracht is Fitna, niets meer en niets minder.

Dat is jouw mening, wij vinden dat jullie de da'wah tegenhouden, want jullie houden de jongeren weg bij de grote geleerden en jullie nodigen uit naar jullie zelf. De vruchten van jullie da'wah is dat de jongeren die bij jullie jaren les volgen, uiteindelijk alleen meer spreken over "Shaykh" Fawaz, "Shaykh" Nadjib, "Shaykh" Ahmad Salam, shayk shaykh shaykh. wa laa hawla wa laa qoewwata illaa billaah. En dat zijn de 'Ulamaa ??

Jullie zijn de fitna zaaiers, met jullie laster en leugens over de geleerden.

De Verhevene zegt in soratoel Baqara:
al-Fitnatoe Ashaddoe min al-Katal

Twijfel gebracht bij de mensen die oprecht zijn geweest.
Vaak wordt er om antwoorden heen gedraaid, datgene nemen wat goed in je rijtje past.

Met alle respect maar dit is precies wat jullie doen, overal omheen draaien, alles en iedereen bestempelen met fitnah, roddel etc etc. Maar inhoudelijk hebben jullie niets, en zijn jullie leeg. Het makkelijk om te strooien met woorden zoals roddelen, fitnah etc, maar bewijzen dat is moeilijker.

Klopt akhi, ik stel niets voor, daarom blijf ik bij de geleerden. Fawaaz, Aboe Ismail, al-Khattab stellen ook niets voor in vergelijking met de geleerden, dus focus je op de geleerden die voor jou de zaken zullen uitleggen. Gehoorzaam Allaah akhi, want Hij zegt :

[/QUOTE]Al-hamdoelillah doe ik mijn beste om Hem te gehoorzamen en houd ik mijn mond dicht over mijn broeders iets wat jij niet doet en op de Dag des Oordeels kom je hun nog wel tegen![/QUOTE]

Alhamdoelillaah is er inderdaad het Dag des Oordeels, al hoop ik dat deze broeders de leiding zullen zien voor die Dag.

28-05-2011, 15:36
[QUOTE=ittaqoellaah;97548205]Alhamdoelillaah ben ik bekent met de uitspraken van Imaam an-Nawawi betreffende de sifaat, en ook bepaalde werken die hier specifiek over geschreven zijn. En zover ik weet verrichte an-Nawawi geen ta'tiel, maar enkel ta'wiel op basis van Idjtihaad. wa Allaahoe A'lam.




En ik heb jou uitgelegd wat voor soort bid'ah er zijn, en een fout van een Moedjtahid is niet hetzelfde als een fout van een persoon die geen Moedjtahid is.


En ik heb tegen jou gezegd, jouw uitspraken zijn niet gebaseerd op bewijzen, maar op beweringen. En weet beweringen die niet gestoeld zijn op bewijzen, blijven beweringen.


'Adnaan 'Ar'oor kwam precies met dezelfde vergelijking toen hij Sayyid Qoetb wilde verdedigen, en hij Sayyid Qoetb en zijn fouten ging vergelijken met Imaam Ahmad. En o.a. Shaykh Saalih al-Fawzaan heeft uitgelegd dat deze vergelijking totaal niet opgaat.


Geef mij een bewijs dat de shoyoekh sayyid qoetbi verdedigen wat betreft zijn boekwerken
En ten tweede was hij een kaafir dan?
Zolang het gaat om een broeder, waarom zou ik hem dan niet verdedigen?
Geef mij een bewijs dat ik hem niet moet verdedigen?
Bepaalde mensen die in deze tijd zeer dubieuze uitspraken hebben gedaan, die o.a. instaat zijn om te zeggen dat hun boek hoger staat aangeschreven dan Het Boek van Allah en passen in dat boek eigen gemaakte regels in die in strijdt zijn met de Wetgeving van Allah, die wordt met alle liefde verdedigd( in iedergeval hij wordt verdedigt), maar iemand die fouten bezat( dat wordt door niemand ontkent) die mag niet verdedigt worden.
En niet verdedigt om zijn boeken, maar omdat het je broeder is.
Zijn fouten worden door niemand ontkent!!!


Dus nogmaals je kunt niet op basis van het feit dat Imaams van Ahl oes-Soennah fouten hebben gemaakt, de fouten van Fawaaz e.a. hiermee goed praten, dit is niet wetenschappelijk en is een totale kromme vergelijking.



Ten eerst, ik praat geen enkel fout goed, weer een bewering die niet klopt.
Ik zeg enkel dat het maken van dubieuze fouten bij vele grote geleerden is voorgevallen.
En ten tweede als iemand een uitspraak heeft gedaan, moet men als eerst wel vragen van wat de betekenis is van zo'n uitspraak.
Is wel even belangrijk...!



Ten tweede, wat weet jij over die anderen?

Ik weet dat zij zich associëren met hizbiyyeen, met hen samenwerken, en met hen da'wah verrichten. Dat is genoeg bewijs.



Een moslim spreekt aan de hand van bewijzen.
Beweringen hebben we niets aan.




ik kan ook met een video komen als je wilt van shaykh 'Uthaymeen;
http://www.youtube.com/watch?v=NwoXQa4t8gI

Deze video zegt niets, Shaykh 'Othaymien kende de hele situatie van 'Adnaan niet, net zoals Shaykh 'Othaymien ook niet de hele situatie van Sayyid Qoetb kende. Hij hield hier zich weinig mee bezig, en verwees vaak door naar andere Mashaykh, zoals o.a. Shaykh Rabie'.



ONZIN!!!!!!!!!!!!
Hij zegt duidelijk op het eind dat ze bezig zijn om eind te maken aan deze fitna.
Hij weet dus dondersgoed waar hierover wordt gesproken.
Probleem is bij jullie als zulke video's naar voren komen dan zijn jullie vaak geneigd om te zeggen dat die en die shaykh niet weten waar het over gaat.
Maar dat is larie-koek ( en dat weten jullie).
Die uitspraken passen niet in jullie rijtje dus verzin je er maar wat omheen.
Waarom heeft hij niet direct gezegd van luister, ik weet er niet veel over, maar ik heb gehoord die en die shaykh hebben dat en zus enz. gezegd?
Een da3i is iemand die weet wat zich in de maatschappij afspeelt, dus het zou vreemd zijn dat hij gaat zeggen dat hij niet weet wat er zich afspeelt.



Volg die niet en waarschuw voor die enz enz, je hebt niet het recht om te zeggen die is slecht en die is dat enz enz enz..

Klopt dat is niet ons recht want wij zijn geen 'Ulamaa, daarom laten wij enkel de Ulamaa spreken, en geven wij door wat zij hebben gezegd in hun boeken en bandjes.

Waar heb jij ooit prijzingen gezien van mijn kant?
En associeer mij niet met anderen a.u.b. .

Mensen zoals jullie, die houden de Da3wah tegen, en dit is duidelijk te zien.
Aan de vruchten van een boom kun je zien of er iets goeds uit komt, maar
enkel wat jullie hebben gebracht is Fitna, niets meer en niets minder.

Dat is jouw mening, wij vinden dat jullie de da'wah tegenhouden, want jullie houden de jongeren weg bij de grote geleerden en jullie nodigen uit naar jullie zelf. De vruchten van jullie da'wah is dat de jongeren die bij jullie jaren les volgen, uiteindelijk alleen meer spreken over "Shaykh" Fawaz, "Shaykh" Nadjib, "Shaykh" Ahmad Salam, shayk shaykh shaykh. wa laa hawla wa laa qoewwata illaa billaah. En dat zijn de 'Ulamaa ??

Een mening ok, we kijken enkel naar het goede van deze mensen en wat voor goeds ze met zich mee hebben gebracht, wollahi meer dan dat jij op dit moment hebt gedaan.

Als je gaat kijken naar de fitna-zaaiers, die hebben enkel verdeeldheid onder moslims gebracht en mensen zelfs van de islam gehouden.

Als er een neutrale scheidsrechter zou zijn geweest, die zou dan tot een duidelijke oordeel zijn geweest, waar de rijpe vruchten zijn en wie behoren tot de gare vruchten!

En tevens beste broeder dien je te weten;

Dat je weer leugens aan het verspreiden bent namelijk:

Als je de lessen bekijkt die er worden gegeven dan komt geen enkel van deze namen hierin voor. Weliswaar geven deze leraren de lessen, maar aan de hand van boeken de welbekende namen en hun uitleg daarbij.
Maar blijkbaar ben jij zo gericht op namen.
Ik zeg enkel tegen jou zelfs de shaytaan spreekt de waarheid, wat heb je hierop te zeggen!
De welbekende namen zoals al-baani, 'Utaymeen,bin baaz, Fawzaan,Ibn Taymiyyah enz enz, van hun boeken worden lessen gegeven.
Dus ik zou niet weten waar jij deze teksten vandaan hebt gehaald, het zou je eens goed doen om met je broeders eens een gesprekje te voeren, want ik zie dat je duidelijk wartaal aan het spitten bent.
Zolang je niet met bewijzen komt, zeg ik blijf maar praten, want ik weet wel beter.





Een belangrijk punt die jij moet weten en die jij ongetwijfeld wel weet,
het geloof is niet gebaseerd op personen aan wie wij ons moeten vastklampen.
Wij klampen ons vast aan de Koran en de Sounnah.
De rest zijn de instrumenten die dingen verduidelijken.


Zo zegt Allah in soratoel Al-Baqara:

Qattabayana Arrochdoe min Gajji..


Dat jij steeds met namen komt, zegt meer iets over jou dan over wie dan ook.
Al-hamdoelillah klamp ik en al-hamdoelillah meerdere met mij niet vast aan personen, maar enkel aan de waarheid.

Ik zou zeggen doe ten eerst du'a voor jezelf om geleid te worden, en bekommer je dan om anderen.


Tevens zeg ik weer tegen jou,
zie dit filmpje weer.
Het betreft hier om de Mufti van deze tijd hafidahoe Allah,
Je zult zelf zien hoe hij op de vraag reageert

http://www.youtube.com/watch?v=ZwsT_1sU-M8&feature=related

Het feit dat deze Mufti zegt dat zaken zoals deze soms berusten op begeertes, zegt wel wat subhana Allah.

Tevens hier weer een audio voor jou, kijk dit doe ik enkel, omdat jullie degenen zijn die telkens met audio's komen van die shaykh heeft dat gezegd en die shaykh heeft dat gezegd, maar ik zeg ga eens kennis op doen joh..

http://www.youtube.com/watch?v=Su5SffGumXQ&feature=related


Ik eindig met het volgende:

Degene die zich niet bezig houden met kennis, maar het verspreiden van fitna en dergelijke, dat betekent dat er wat mis is in met hun hart.
En weet dat het hart de koning is van de ledematen.


Hayaka Allah


Tussendoor:

Ik heb hiervoor een aya uit de Quran neergezet van:

Soratoel Baqara:
Al-fitnatoe Ashaddoe min-al Kattal,

Heb hier een fout gemaakt wat betreft de uitleg hiervan, dus verwerp het en kijk erover heen.

Djaza Allahoe Gajran

28-05-2011, 18:41
Over inhoud gesproken er is een verschil tussen lezing geven en les geven, wanneer men lessen zou nemen bij broeder Aboe Ismail dan zou dat gebaat gaan met de Edele Koran en de Soennah.
Broeder Imad laat gaan, niemand volgt de geleerden alleen zij, oké is goed, we gaan het zien op de dag des oordeels. Wanneer men vragen heeft aan hen, ze zullen beide aanwezig op 4 juni dharo al hidjra om 20.00 uur voor een lezing.

28-05-2011, 18:42
Deze moskee bevind zich in rotterdam

28-05-2011, 19:53
salaam alaikoem. imad23 kom je niet uit schiedam?

29-05-2011, 09:28
[QUOTE=imad23;97581578][QUOTE=ittaqoellaah;97548205]Alhamdoelillaah ben ik bekent met de uitspraken van Imaam an-Nawawi betreffende de sifaat, en ook bepaalde werken die hier specifiek over geschreven zijn. En zover ik weet verrichte an-Nawawi geen ta'tiel, maar enkel ta'wiel op basis van Idjtihaad. wa Allaahoe A'lam.




En ik heb jou uitgelegd wat voor soort bid'ah er zijn, en een fout van een Moedjtahid is niet hetzelfde als een fout van een persoon die geen Moedjtahid is.


En ik heb tegen jou gezegd, jouw uitspraken zijn niet gebaseerd op bewijzen, maar op beweringen. En weet beweringen die niet gestoeld zijn op bewijzen, blijven beweringen.


Er zijn genoeg bewijzen, boeken, bandjes, videos noem maar op. Maar Allaah leidt wie Hij wil.


'Adnaan 'Ar'oor kwam precies met dezelfde vergelijking toen hij Sayyid Qoetb wilde verdedigen, en hij Sayyid Qoetb en zijn fouten ging vergelijken met Imaam Ahmad. En o.a. Shaykh Saalih al-Fawzaan heeft uitgelegd dat deze vergelijking totaal niet opgaat.


Geef mij een bewijs dat de shoyoekh sayyid qoetbi verdedigen wat betreft zijn boekwerken
En ten tweede was hij een kaafir dan?
Zolang het gaat om een broeder, waarom zou ik hem dan niet verdedigen?
Geef mij een bewijs dat ik hem niet moet verdedigen?

Wie heeft hier gezegd dat hij een kaafir is ?? Waarom zou je hem moet verdedigen op terechte weerleggingen tegen hem en zijn werken van vooraanstaande geleerden. En dat is nu precies het probleem met jullie, Sayyid Qoetb werd weerlegd op zijn verschrikkelijke afdwalingen door grote geleerden. Vervolgens werden deze grote geleerden aangevallen en neergezet als fitnah-zaaiers. En degenen die de Manhadj van Qoetb volgden zoals Safar al-Hawali en Salmaan al-'Awdah e.a. worden door jullie leiders opgehoogd en verdedigd.

Omgekeerde wereld dus, grote geleerden worden aangevallen en kleine uitnodigers verdedigd een verhoogd tot geleerden. wa laa 7awla wa laa oewwata illaa billaah.


Bepaalde mensen die in deze tijd zeer dubieuze uitspraken hebben gedaan, die o.a. instaat zijn om te zeggen dat hun boek hoger staat aangeschreven dan Het Boek van Allah en passen in dat boek eigen gemaakte regels in die in strijdt zijn met de Wetgeving van Allah, die wordt met alle liefde verdedigd( in iedergeval hij wordt verdedigt), maar iemand die fouten bezat( dat wordt door niemand ontkent) die mag niet verdedigt worden.
En niet verdedigt om zijn boeken, maar omdat het je broeder is.
Zijn fouten worden door niemand ontkent!!!

Praat niet algemeen, en kom met specifieke namen, want hier heeft niemand wat aan. Wees een man en zeg gewoon over wie je het hebt, dan geef je mij de kans om inhoudelijk erop te reageren.

Niemand heeft hier beweerd dat je een broeder niet mag verdedigen, maar wat gedaan is met Qoetb is niet verdedigen van zijn persoon, maar het verdedigen van zijn Manhadj die gevolgd werd. Qoetb was gewoon hun geestelijke leider, en zijn boeken waren een leiddraad voor jullie leiders. En daarom werden ze gek toen Qoetb inhoudelijk weerlegd werd. Niet meer niet minder. Als jij oprecht was en een beetje fatsoenlijk onderzoek zou verrichten dan zou je de waarheid kunnen zien, maar als jij niets leest en niet naar de geleerden terugkeert in deze zaken dan zul je altijd op deze weg blijven.

Dus nogmaals je kunt niet op basis van het feit dat Imaams van Ahl oes-Soennah fouten hebben gemaakt, de fouten van Fawaaz e.a. hiermee goed praten, dit is niet wetenschappelijk en is een totale kromme vergelijking.



Ten eerst, ik praat geen enkel fout goed, weer een bewering die niet klopt.
Ik zeg enkel dat het maken van dubieuze fouten bij vele grote geleerden is voorgevallen.
En ten tweede als iemand een uitspraak heeft gedaan, moet men als eerst wel vragen van wat de betekenis is van zo'n uitspraak.
Is wel even belangrijk...!

Nogmaals fouten van grote geleerden zoals an-Nawawi is niet hetzelfde als fouten van personen zoals Fawaaz. En je ontloopt steeds belangrijke punten die ik eerder zei en dat is dat:

- Fawaaz geleerden van Ahl oes-Soennah laster, dit deed an-Nawawi niet.

- Fawaaz verdedigt en volgt personen die weerlegd zijn en geadviseerd zijn door de geleerden van Ahl oes-Soennah in deze tijd, an-Nawawi deed dit niet.

- an-Nawawi behoorde tot de grootste geleerden van zijn tijd en was een Moedjtahid, vervolgens maakte hij fouten. Fawaaz is niet van de grootste geleerden in zijn tijd, en is geen Moedjtahid en maakt fouten die niet goed te praten zijn aangezien hij naar de geleerden dient terug te keren.

Kortom teveel kromme vergelijkingen van jouw kant, het is gewoon simpel akhi, Fawaaz gaat de grote geleerden uit zijn tijd tegen en dient berouw te tonen. Hij scheld geleerden uit, lastert hen, liegt over hen. Verdedigt ahl oel-bid'ah etc etc.


Ten tweede, wat weet jij over die anderen?

Ik weet dat zij zich associëren met hizbiyyeen, met hen samenwerken, en met hen da'wah verrichten. Dat is genoeg bewijs.

29-05-2011, 09:29
Een moslim spreekt aan de hand van bewijzen.
Beweringen hebben we niets aan.



Bewijzen genoeg, maar dan moet je wel bereidt zijn om er moeite voor te doen.

ik zou zeggen begin met het lezen van het bekende boek madaarik an-nadhr fie siyaasah, van Shaykh 'Abdel Malik ar-Ramadaani. Zeer aangeprezen door Shaykh al-Albaanie en Shaykh 'Abdoel-Moehsin al-'Abbaad.

Hier wat Shaykh al-Albaanie over het boek zei:

[B]
تقريظ الكتاب

للعلاّمة الشيخ محمد ناصر الدين الألباني

رحمه الله تعالى



بسم الله الرحمن الرحيم



إلى الأخ الفاضل عبدالمالك بن أحمد رمضاني

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ومغفرته

أمابعد؛ فإني أحمد إليك الله الذي لا إله إلا هو، وأسأله لنا ولك التوفيق فيما نقول ونذر.

وجواباً على خطابكم المؤرخ في: 15/10/1415هـ، أقول:



أولاً: أنا شاكرٌ لك حسن ثنائك عليَّ بما لا أستحقه، متذكِّراً وداعياً بقول الصدِّيق الأكبر t: " اللهم لا تؤاخذني بما يقولون، واجعلني خيراً مما يظنّون، واغفر لي ما لا يعلمون "، ومذكِّراً لك بقوله صلى الله عليه وآله وسلم: (( إنْ كان أحدكم مادِحاً أخاه لا محالة فليقل: أحسِبُ فلاناً كذا وكذا ـ إن كان يُرى أنه كذلك ـ ولا أزكي على الله أحداً )) رواه مسلم([1]).



ثانياً: لقد رغبتَ في أن تعلم رأيي في كتابك: (( السياسة بين فراسة المجتهدين وتكيس المراهقين ))([2]) قبل أن تطبعه.

ورغم ضيق وقتي، وضعف نشاطي الصحي، وكثرة أعمالي العلمية، فقد وجدتُ نفسي مشدوداً لقراءته، وكلما قرأتُ فيه بحثًا مُعَلِّلاً نفسي أن أكتفي به، كلما ازددتُ مُضيًّا في القراءة حتى أتيت عليه كلِّه، فوجدتُه بحقٍّ فريداً في بابه؛ فيه حقائق عن بعض الدعاة ومناهجهم المخالفة لما كان عليه السلف الصالح، واستفدت أنا شخصيًّا فوائد جمَّةً حول ثورة الجزائر وبعض الرؤوس المتسببين لها، والمؤيِّدين لها بعواطفهم الجامحة، والمبالغين في تقويمها ممن لا يهتمون بقاعدة التصفية والتربية.



ولقد سررتُ جدًّا من إشادتك بها، ودندنتك حولها كثيراً، في الوقت الذي لم ينتبه لدورها الهامّ أكثر الدعاة في تحقيق المجتمع الإسلامي وإقامة حكم الله في الأرض، بل إنها الأساس في ذلك، فجزاك الله خيراً.



وأخيرا: ونظراً لتلهّفكم الشديد للجديد من مؤلفاتي، فإني أبشِّركم بأنَّ تحت الطبع منها:

1ـ المجلد الثالث من (( مختصر صحيح البخاري )).

2ـ المجلد الخامس من (( سلسلة الأحاديث الضعيفة )).

3ـ المجلد السادس من (( سلسلة الأحاديث الصحيحة )).

4ـ (( صحيح موارد الظمآن )).

5ـ (( ضعيف موارد الظمآن )).

6ـ (( الرد على ابن حزم ومقلِّديه في إباحة المعازف )).

7ـ المجلد الثاني من (( صحيح الترغيب والترهيب ))



وختاماً أسأل الله تعالى أن يستعملنا في طاعته، وأن يوفقنا جميعاً لخدمة سنة نبيّه، وأن يصرف عنا شر الفتن، ما ظهر منها وما بطن.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

وكتب

محمد ناصر الدين الألباني

عمان/ صباح الثلاثاء 25/11/1415هـ.



Als jij echt van de grote geleerden houdt, en van bewijzen houdt dan lees jij dit boek die aangeprezen is door de grootste geleerden uit jouw en mijn tijd.

Hier kun je het boek downloaden : http://www.mediafire.com/?2ghttzxly2z

Als je wil mag je het boek ook van mij lenen, marhabanbik !

Maar ergens weet ik al dat jij dit toch niet gaat doen.[/B]


ik kan ook met een video komen als je wilt van shaykh 'Uthaymeen;
http://www.youtube.com/watch?v=NwoXQa4t8gI

Deze video zegt niets, Shaykh 'Othaymien kende de hele situatie van 'Adnaan niet, net zoals Shaykh 'Othaymien ook niet de hele situatie van Sayyid Qoetb kende. Hij hield hier zich weinig mee bezig, en verwees vaak door naar andere Mashaykh, zoals o.a. Shaykh Rabie'.



ONZIN!!!!!!!!!!!!
Hij zegt duidelijk op het eind dat ze bezig zijn om eind te maken aan deze fitna.
Hij weet dus dondersgoed waar hierover wordt gesproken.
Probleem is bij jullie als zulke video's naar voren komen dan zijn jullie vaak geneigd om te zeggen dat die en die shaykh niet weten waar het over gaat.
Maar dat is larie-koek ( en dat weten jullie).
Die uitspraken passen niet in jullie rijtje dus verzin je er maar wat omheen.
Waarom heeft hij niet direct gezegd van luister, ik weet er niet veel over, maar ik heb gehoord die en die shaykh hebben dat en zus enz. gezegd?
Een da3i is iemand die weet wat zich in de maatschappij afspeelt, dus het zou vreemd zijn dat hij gaat zeggen dat hij niet weet wat er zich afspeelt.


Je kunt wel zeggen onzin, maar de video die ik poste liet duidelijk zien dat hij er niet veel van af wist, sterker nog hij zegt het zelf gewoon. Dat is bewijs genoeg dat hij hem gewoon niet goed kent, zou hij hem wel kennen dan had hij hem of verdedigt of weerlegd of gezegd ik ken slechts het goede van hem, net zoals Shaykh al-Albaanie dit over Ar'oor zei.

Kortom akhi, het wordt tijd dat je gewoon eerlijk bent, duidelijk is dat Shaykh al-Oethaymien niet genoeg wist over Ar'oor en dus als advies gaf om te vetrouwen in de geleerden die over hem gesproken hebben.

29-05-2011, 09:30
Volg die niet en waarschuw voor die enz enz, je hebt niet het recht om te zeggen die is slecht en die is dat enz enz enz..

Klopt dat is niet ons recht want wij zijn geen 'Ulamaa, daarom laten wij enkel de Ulamaa spreken, en geven wij door wat zij hebben gezegd in hun boeken en bandjes.

Waar heb jij ooit prijzingen gezien van mijn kant?
En associeer mij niet met anderen a.u.b. .

Wel van degenen die jij hier aan het verdedigen bent.

Mensen zoals jullie, die houden de Da3wah tegen, en dit is duidelijk te zien.
Aan de vruchten van een boom kun je zien of er iets goeds uit komt, maar
enkel wat jullie hebben gebracht is Fitna, niets meer en niets minder.

Dat is jouw mening, wij vinden dat jullie de da'wah tegenhouden, want jullie houden de jongeren weg bij de grote geleerden en jullie nodigen uit naar jullie zelf. De vruchten van jullie da'wah is dat de jongeren die bij jullie jaren les volgen, uiteindelijk alleen meer spreken over "Shaykh" Fawaz, "Shaykh" Nadjib, "Shaykh" Ahmad Salam, shayk shaykh shaykh. wa laa hawla wa laa qoewwata illaa billaah. En dat zijn de 'Ulamaa ??

Een mening ok, we kijken enkel naar het goede van deze mensen en wat voor goeds ze met zich mee hebben gebracht, wollahi meer dan dat jij op dit moment hebt gedaan.

Als je gaat kijken naar de fitna-zaaiers, die hebben enkel verdeeldheid onder moslims gebracht en mensen zelfs van de islam gehouden.

Als er een neutrale scheidsrechter zou zijn geweest, die zou dan tot een duidelijke oordeel zijn geweest, waar de rijpe vruchten zijn en wie behoren tot de gare vruchten!


Ten eerste ken jij mij niet en weet jij niet wat ik doe, dus zweren bij de Schepper van hemel en aarde over een zaak waar jij geen kennis over hebt is gevaarlijk akhi.

Akhi, baaraka Allaahoefiek, jij smijt steeds met woorden als fitnah-zaaiers etc. Maar laat a.ub. welk fitnah dan ? Waar lieg ik, verspreidt ik leugens etc ?

Bekijk a.u.b deze woorden van Shaykh Saalih al-Fawzaan :

http://www.youtube.com/watch?v=UmKlD3pGp2I&feature=feedu

En tevens beste broeder dien je te weten;

Dat je weer leugens aan het verspreiden bent namelijk:

Als je de lessen bekijkt die er worden gegeven dan komt geen enkel van deze namen hierin voor. Weliswaar geven deze leraren de lessen, maar aan de hand van boeken de welbekende namen en hun uitleg daarbij.
Maar blijkbaar ben jij zo gericht op namen.
Ik zeg enkel tegen jou zelfs de shaytaan spreekt de waarheid, wat heb je hierop te zeggen!
De welbekende namen zoals al-baani, 'Utaymeen,bin baaz, Fawzaan,Ibn Taymiyyah enz enz, van hun boeken worden lessen gegeven.
Dus ik zou niet weten waar jij deze teksten vandaan hebt gehaald, het zou je eens goed doen om met je broeders eens een gesprekje te voeren, want ik zie dat je duidelijk wartaal aan het spitten bent.
Zolang je niet met bewijzen komt, zeg ik blijf maar praten, want ik weet wel beter.



Met alle respect akhi, maar wat jij hier beweert komt niet overeen met de werkelijkheid. En ik ken deze mensen en hun da'wah waarsschijnlijk al voor dat jij ze kende.

Ik vraag jou alleen één ding, en dat is onderzoek, doe kennis op en lees de werken van de grote geleerden omtrent deze zaken, meer niet.




Een belangrijk punt die jij moet weten en die jij ongetwijfeld wel weet,
het geloof is niet gebaseerd op personen aan wie wij ons moeten vastklampen.
Wij klampen ons vast aan de Koran en de Sounnah.
De rest zijn de instrumenten die dingen verduidelijken.


Zo zegt Allah in soratoel Al-Baqara:

Qattabayana Arrochdoe min Gajji..


Het is "min al-ghay."

Klopt akhi, wij houden ons niet vast aan persone, daarom nodig ik jou uit om de waarheid te onderzoeken aan de hand van bewijzen en niet personen. Als je wil kom je een keer bij mij thuis dan kunnen we er rustig over praten.

Moge Allaah jou het beste geven

29-05-2011, 20:17



Citaat door ittaqoellaah:
Volg die niet en waarschuw voor die enz enz, je hebt niet het recht om te zeggen die is slecht en die is dat enz enz enz..

Klopt dat is niet ons recht want wij zijn geen 'Ulamaa, daarom laten wij enkel de Ulamaa spreken, en geven wij door wat zij hebben gezegd in hun boeken en bandjes.

Waar heb jij ooit prijzingen gezien van mijn kant?
En associeer mij niet met anderen a.u.b. .

Wel van degenen die jij hier aan het verdedigen bent.

Mensen zoals jullie, die houden de Da3wah tegen, en dit is duidelijk te zien.
Aan de vruchten van een boom kun je zien of er iets goeds uit komt, maar
enkel wat jullie hebben gebracht is Fitna, niets meer en niets minder.

Dat is jouw mening, wij vinden dat jullie de da'wah tegenhouden, want jullie houden de jongeren weg bij de grote geleerden en jullie nodigen uit naar jullie zelf. De vruchten van jullie da'wah is dat de jongeren die bij jullie jaren les volgen, uiteindelijk alleen meer spreken over "Shaykh" Fawaz, "Shaykh" Nadjib, "Shaykh" Ahmad Salam, shayk shaykh shaykh. wa laa hawla wa laa qoewwata illaa billaah. En dat zijn de 'Ulamaa ??

Een mening ok, we kijken enkel naar het goede van deze mensen en wat voor goeds ze met zich mee hebben gebracht, wollahi meer dan dat jij op dit moment hebt gedaan.

Als je gaat kijken naar de fitna-zaaiers, die hebben enkel verdeeldheid onder moslims gebracht en mensen zelfs van de islam gehouden.

Als er een neutrale scheidsrechter zou zijn geweest, die zou dan tot een duidelijke oordeel zijn geweest, waar de rijpe vruchten zijn en wie behoren tot de gare vruchten!


Ten eerste ken jij mij niet en weet jij niet wat ik doe, dus zweren bij de Schepper van hemel en aarde over een zaak waar jij geen kennis over hebt is gevaarlijk akhi.

Akhi, baaraka Allaahoefiek, jij smijt steeds met woorden als fitnah-zaaiers etc. Maar laat a.ub. welk fitnah dan ? Waar lieg ik, verspreidt ik leugens etc ?

Bekijk a.u.b deze woorden van Shaykh Saalih al-Fawzaan :

http://www.youtube.com/watch?v=UmKlD3pGp2I&feature=feedu

En tevens beste broeder dien je te weten;

Dat je weer leugens aan het verspreiden bent namelijk:

Als je de lessen bekijkt die er worden gegeven dan komt geen enkel van deze namen hierin voor. Weliswaar geven deze leraren de lessen, maar aan de hand van boeken de welbekende namen en hun uitleg daarbij.
Maar blijkbaar ben jij zo gericht op namen.
Ik zeg enkel tegen jou zelfs de shaytaan spreekt de waarheid, wat heb je hierop te zeggen!
De welbekende namen zoals al-baani, 'Utaymeen,bin baaz, Fawzaan,Ibn Taymiyyah enz enz, van hun boeken worden lessen gegeven.
Dus ik zou niet weten waar jij deze teksten vandaan hebt gehaald, het zou je eens goed doen om met je broeders eens een gesprekje te voeren, want ik zie dat je duidelijk wartaal aan het spitten bent.
Zolang je niet met bewijzen komt, zeg ik blijf maar praten, want ik weet wel beter.



Met alle respect akhi, maar wat jij hier beweert komt niet overeen met de werkelijkheid. En ik ken deze mensen en hun da'wah waarsschijnlijk al voor dat jij ze kende.

Ik vraag jou alleen één ding, en dat is onderzoek, doe kennis op en lees de werken van de grote geleerden omtrent deze zaken, meer niet.




Een belangrijk punt die jij moet weten en die jij ongetwijfeld wel weet,
het geloof is niet gebaseerd op personen aan wie wij ons moeten vastklampen.
Wij klampen ons vast aan de Koran en de Sounnah.
De rest zijn de instrumenten die dingen verduidelijken.


Zo zegt Allah in soratoel Al-Baqara:

Qattabayana Arrochdoe min Gajji..


Het is "min al-ghay."

Klopt akhi, wij houden ons niet vast aan persone, daarom nodig ik jou uit om de waarheid te onderzoeken aan de hand van bewijzen en niet personen. Als je wil kom je een keer bij mij thuis dan kunnen we er rustig over praten.

Moge Allaah jou het beste geven



Alles wat je hebt gezegd slaat totaal niet aan,
onderzoek is niet enkel om het te doen met audio´s en boeken,maar ook om de geleerden te bezoeken, persoonlijk wel te verstaan.
En niet enkel de geleerde die wat hebben gezegd,maar zoek vooral de neutrale geleerden!!

en de audio´s die ik je heb opgestuurd spreken voor mij al voldoende.
Verder zal ik niet inhoudelijk reageren, zoals ik al eerder zei.
Je beweringen worden onderbouwd met bewijzen.
Ik zou zeggen, verricht zelf onderzoek en doe dit zo objectief mogelijk!
Ma3a salaam.

En wat betreft de aya,

Ik ben het vergeten te zetten, djazaka Allahoe gajran voor het corrigeren.

30-05-2011, 14:56

Citaat door imad23:
Alles wat je hebt gezegd slaat totaal niet aan,
onderzoek is niet enkel om het te doen met audio´s en boeken,maar ook om de geleerden te bezoeken, persoonlijk wel te verstaan.
En niet enkel de geleerde die wat hebben gezegd,maar zoek vooral de neutrale geleerden!!
Onderzoek is zoeken naar en onderzoeken van bewijzen, of dit nu op bandjes is of in boeken of geschreven op perkament. Wat jij doet is draaien omdat je weet dat je inhoudelijk niets kunt ontkrachten noch bewijzen, alleen maar schelden en beschuldigen.

Alhamdoelillaah worden de 'Ulamaa door ons bezocht persoonlijk in Mekka, Medina, Riyaadh etc. Er wordt met hen gebeld, ze worden uitgenodigd in Nederland en er is contact met studenten die bij deze mashaykh zitten.

Maar het maakt niet uit, wat jij bent helaas gewoon niet eerlijk.

En soebhaan Allaah het wordt steeds erger met jou, nu kom je ineens met nieuwe qawaa'id (stelregels) en nieuwe methodieken.....Vraag de neutrale geleerden ?? Wie is jou voorgegaan in deze terminologie en deze rare methodiek ??

Een 'aalim van Ahl oes-Soennah is altijd neutraal, en kijkt naar de bewijzen voordat hij oordeelt.

Eerlijk gezegd akhi, praat je gewoon onzin nu, en je weet hetzelf ook. Moge Allaah jou eerlijker maken.


Citaat:
en de audio´s die ik je heb opgestuurd spreken voor mij al voldoende.
Zijn audios nu ineens voldoende ? Moeten we niet eerst de geleerden bezoeken ? Jij maakt je eigen regels en verandert ze steeds gaanderweg.


Citaat:
Verder zal ik niet inhoudelijk reageren, zoals ik al eerder zei.
Je beweringen worden onderbouwd met bewijzen.
Ik zou zeggen, verricht zelf onderzoek en doe dit zo objectief mogelijk!
Ma3a salaam.
Alhamdoelillaah heb ik het onderzocht, jij duidelijk niet, maar helaas wil je wel komen praten zonder inhoud, en jouw broeders in de Islaam beschuldigen van laster en fitnah zonder enig bewijs die jou zal vrijpleiten bij Allaah op het Dag des Oordeels.





Citaat:
En wat betreft de aya,

Ik ben het vergeten te zetten, djazaka Allahoe gajran voor het corrigeren.


Wa iyyaak, en de Godsdienst is advies...