Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Ontbijt



02-05-2011, 17:04
Aanraders? Ik probeer nu af te vallen en ik eet een plakje ontbijtkoek als ontbijt maar ik kreeg net te horen dat ik dat niet zou moeten doen.

02-05-2011, 18:44


Je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, dus als je goed ontbijt zul je de gehele dag minder eten. Als je veel vezels eet in de ochtend zit je sneller vol en krijg je minder snel honger.

02-05-2011, 23:02
2 bruine boterhammen:
met halvarine kaas/vruchthagel/appelstroop/jam light/pindakaaslight/sm 20+/kaas 30+/kipfile

of 3/4 volkorenbeschuitjes (rijstewafels of cracottes):
met halvarine kaas/vruchthagel/appelstroop/jam light/pindakaaslight/sm 20+/kaas 30+/kipfile


of
kommeetje yoghurt of vla optimel en dan met sstukjes fruit

of
kommetje kellogs of cruseli met magere melk of halfvolle melk of yoghurt.





Verder kan je een kopje thee bij drinken met zoetjes of een glas optimel

03-05-2011, 00:22
In plaats van 48+ kaas, gebruik dan 30+ of 20+

x

03-05-2011, 00:57


Cruesli is echt een afrader bij het afvallen zit vol met suiker! Je kan beter dan meusli nemen.

mijn advies is:

Een omelet, 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas , 1 gekookt ei en wat peper en komijn, yoghurt met fruit ( geen banaan of druiven), 1 volkorenboterham met fruithagel, appelstroop, biologische pindakaas, halvajam, hüttenkase, fruitsalade ( vooral grapefruit), sinaasappel in schijfjes snijden bestrooien met wat kaneel en een beetje honing. Wortel raspen wat verse sinaasappelsap, kaneel en honing erbij.
Drink melk en thee zonder suiker bij je ontbijt. 2 geroosterde volkorenboterhammen dun besmeerd met slankie smeerkaas.Als je ervan houdt kan je ook een gezond volkoren broodje nemen als ontbijt, dus ei, tomaat, komkommer, sla, zout en peper.

03-05-2011, 01:23

Citaat door pippaa:
Cruesli is echt een afrader bij het afvallen zit vol met suiker! Je kan beter dan meusli nemen.

mijn advies is:

Een omelet, 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas , 1 gekookt ei en wat peper en komijn, yoghurt met fruit ( geen banaan of druiven), 1 volkorenboterham met fruithagel, appelstroop, biologische pindakaas, halvajam, hüttenkase, fruitsalade ( vooral grapefruit), sinaasappel in schijfjes snijden bestrooien met wat kaneel en een beetje honing. Wortel raspen wat verse sinaasappelsap, kaneel en honing erbij.
Drink melk en thee zonder suiker bij je ontbijt. 2 geroosterde volkorenboterhammen dun besmeerd met slankie smeerkaas.Als je ervan houdt kan je ook een gezond volkoren broodje nemen als ontbijt, dus ei, tomaat, komkommer, sla, zout en peper.



Dit enkel als ontbijt? Ik eet dit in een hele dag

03-05-2011, 08:38

Citaat door pippaa:
Cruesli is echt een afrader bij het afvallen zit vol met suiker! Je kan beter dan meusli nemen.

mijn advies is:

Een omelet, 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas , 1 gekookt ei en wat peper en komijn, yoghurt met fruit ( geen banaan of druiven), 1 volkorenboterham met fruithagel, appelstroop, biologische pindakaas, halvajam, hüttenkase, fruitsalade ( vooral grapefruit), sinaasappel in schijfjes snijden bestrooien met wat kaneel en een beetje honing. Wortel raspen wat verse sinaasappelsap, kaneel en honing erbij.
Drink melk en thee zonder suiker bij je ontbijt. 2 geroosterde volkorenboterhammen dun besmeerd met slankie smeerkaas.Als je ervan houdt kan je ook een gezond volkoren broodje nemen als ontbijt, dus ei, tomaat, komkommer, sla, zout en peper.



af en toe heb je ook suikers nodig! Ik heb t gegeten in een periode tijdens het afvallen vaak in de ochtend en was toen 12 kg afgevallen!!

07-05-2011, 11:30
just love musli

07-05-2011, 11:54
ontbijten is een must