Bekijk volle/desktop versie : waarom willen vrouwen en mannen elkaar eerst leren kennen?



Pagina's : [1] 2 3

02-05-2011, 14:12
kan iemand mij uitleggen waarom ze elkaar eerst willen leren kennen voordat ze willen trouwen.

topic netjes houden geen geruzie shokran.


mijn mening: ik vind dat leren kennen en relatie niet mag omdat het haram is. leren kennen doe je als je samen onder 1 dak woont.

ik denk als je lang haar ouders gaat om haar hand te vragen en mahram mee neemt dat je dan ook gewoon kan praten overleggen en proberen tot een akkoord te komen.

pak het halal aan dan zal je huwelijk gezegend worden al dat andere is vervloekt
m3a salama

02-05-2011, 14:13


Ma3a salama.

02-05-2011, 14:14
om te weten hoe en wie iemand is. Je kan wel wachten met elkaar leren kennen tot je onder 1 dak woont, maar stel je huwt iemand die psychisch niet in orde is of zo moet je dan weer gaan scheiden??

02-05-2011, 14:15
je maakt toch ook eerst een testrit voordat je een auto koopt?

02-05-2011, 14:19



Citaat door Karimavir:
om te weten hoe en wie iemand is. Je kan wel wachten met elkaar leren kennen tot je onder 1 dak woont, maar stel je huwt iemand die psychisch niet in orde is of zo moet je dan weer gaan scheiden??


als je het halal aanpakt dan zal allah soebhanahoe wa ta3alla jou niet benadelen. alleen mensen die weinig vertrouwen hebben in hun heer hebben zulke al waswas in mijn ogen. alsof je met leren kennen daar wel achter komt, mensen hebben tegenwoordig meerdere gezichten.

Citaat door PeetVader:
je maakt toch ook eerst een testrit voordat je een auto koopt?


haram van je dat je dat zegt broeder.

het huwelijk is anders

02-05-2011, 14:32
Ik heb vertrouwen in mijn Heer. Mijn Heer vind het vast wel goed als ik mijn aanstaande leer kennen.

02-05-2011, 14:34

Citaat door Karimavir:
Ik heb vertrouwen in mijn Heer. Mijn Heer vind het vast wel goed als ik mijn aanstaande leer kennen.


dat is het punt dus, allah soebhanahoe wa ta3alla vind dat niet goed is haram.

in de koran en hadith staat precies beschreven hoe we het aan moeten pakken voor een succesvol huwelijk.

tijdens het hand vragen kom je ook wat over elkaar te weten de rest komt als je samen onder 1 dak woont.

als je het niet vertrouwt laat je pa dan navraag doen.

02-05-2011, 14:36

Citaat door Amazighhh_88:
dat is het punt dus, allah soebhanahoe wa ta3alla vind dat niet goed is haram.

in de koran en hadith staat precies beschreven hoe we het aan moeten pakken voor een succesvol huwelijk.

tijdens het hand vragen kom je ook wat over elkaar te weten de rest komt als je samen onder 1 dak woont.

als je het niet vertrouwt laat je pa dan navraag doen.



Ja je mag niet met een man zijn zonder mahram toch.. maar ja we werken ook met mannen we zijn ook in winkels met mannen enz enz dat is deze tijd.

Ik denk als je het allemaal netjes houd je best wel je aanstaande mag leren kennen.

02-05-2011, 14:40

Citaat door Karimavir:
Ja je mag niet met een man zijn zonder mahram toch.. maar ja we werken ook met mannen we zijn ook in winkels met mannen enz enz dat is deze tijd.

Ik denk als je het allemaal netjes houd je best wel je aanstaande mag leren kennen.


dat is de tijd niet, de tijd is hetzelfde gebleven.

de mensen zijn verandert en dat komt allemaal door de kuffar en hun dajjal systeem laat je niet gek maken.

doe er alles aan om zulke dingen te voorkomen zuster.

de shaytaan laat ons denken dat dit gewoon de tijd is, maar je hoort het te negeren en je te wenden tot de islam.

dat is de enige waarheid en het enige wat ons kan redden van het helle vuur.

02-05-2011, 14:41
Moet ik ook niet meer gaan werken dan..

02-05-2011, 14:43

Citaat door Karimavir:
Moet ik ook niet meer gaan werken dan..


een man is met jou getrouwd, dus moet hij voor jou zorgen en het brood op tafel zien te krijgen niet jij.

een vrouw heeft andere taken.

02-05-2011, 14:47

Citaat door Amazighhh_88:
een man is met jou getrouwd, dus moet hij voor jou zorgen en het brood op tafel zien te krijgen niet jij.

een vrouw heeft andere taken.



Jongen, ik vind jou een echte man.

Maar zoals jij het beschrijft dat komt haast niet meer voor. Dus we moeten het er beste van zien te maken. Ik denk dat Allah die alles ziet, die vergevensgezind en barmhartig is, ons zal leiden naar het goede ook al komen wij via een weg die niet helemaal volgens de islam is.

02-05-2011, 15:04


Elkaar leren kennen hoeft niet op een haram wijze. Je kunt met elkaar afspreken, met een mahraam persoon uiteraard. Gedachtes uitwisselen etc. Voorkomt ellende. Stel nou dat jullie het ineens helemaal niet met elkaar eens zijn? Daar zit je dan. En dan mogen we zeker een scheiding aanvragen?

02-05-2011, 15:05

Citaat door Karimavir:
Jongen, ik vind jou een echte man.

Maar zoals jij het beschrijft dat komt haast niet meer voor. Dus we moeten het er beste van zien te maken. Ik denk dat Allah die alles ziet, die vergevensgezind en barmhartig is, ons zal leiden naar het goede ook al komen wij via een weg die niet helemaal volgens de islam is.


insha'allah, maar we moeten de pad der islam aanhouden en niet een pad volgen die niet islamitisch is.

dan lijkt het wel of mensen zelf hun regels verzinnen valt onder shirk

02-05-2011, 15:06

Citaat door Amazighhh_88:
kan iemand mij uitleggen waarom ze elkaar eerst willen leren kennen voordat ze willen trouwen.

topic netjes houden geen geruzie shokran.


mijn mening: ik vind dat leren kennen en relatie niet mag omdat het haram is. leren kennen doe je als je samen onder 1 dak woont.

ik denk als je lang haar ouders gaat om haar hand te vragen en mahram mee neemt dat je dan ook gewoon kan praten overleggen en proberen tot een akkoord te komen.

pak het halal aan dan zal je huwelijk gezegend worden al dat andere is vervloekt
m3a salama



Niks aan toe te voegen.

Pagina's : [1] 2 3