Bekijk volle/desktop versie : tijdelijk fult.huisvrouw



02-05-2011, 13:45
Heb 2 kids van bijna 2 jaar en één van 3 maanden.

heb tot mijn 31 gewerkt en nu heb ik bewust de keuze gemaakt om, totdat ze naar school gaan. thuis te blijven. en daarna weer wat te gaan doen.

hamdollah gaat het wel goed, de oudste gaat binnenkort incha allah naar de voorschool.

nu merk ik, doordat ik alsmaar thuis zit een hoop mis, ik ben druk met de kinderen, huishouden enz. maar het is elke dag hetzelfde liedje, het is net of ik in een cirkel zit.

en als mijn man dan thuis komt, heeft hij een hoop te vertellen. en ik eigenlijk weinig tot niets.

nu vraag ik mij af zijn er vrouwen die er ook voor gekozen hebben om thuis te zijn voor de kinderen totdat ze naar school gaan.

hoe ervaren jullie dat?
wat doen jullie b.v over de hele dag?

02-05-2011, 14:27


ik ben ook thuis, maar ik werk 2 dagen per week als gastouder
zo heb ik toch een beetje me eigen inkomen en ben ik er voor mijn dochtertje

tjaa ik verveel me soms wel eens, maar niet heel erg
als ik dan geen oppaskindjes krijg ga ik naar de winkel of naar het park/speeltuin. veder ben ik gewoon thuis bezig met het huishouden en internet

02-05-2011, 18:55
jij ben in elk geval eens weg effe wat voor je zelf.

is zo belangrijk. ik ben destijds niet gaan afbouwen, maar plots gestopt, misschien dat het daarom zo tegenvalt.

02-05-2011, 19:15
ik heb ook niet echt tijd voor me zelf hoor, als ik werk komt het kindje hier thuis, dus dan heb ik er 2 en soms 3 van 1 jaar rondhupelen
en als ik naar de winkel ga, gaat mijn dochtertje altijd mee want ik zelf heb geen oppas

02-05-2011, 22:01


Lijkt me inderdaad verschrikkelijk om in zo'n cirkel verzeild te raken, maar ik denk dat je het geheel in eigen handen hebt. Je hoeft niet per se te gaan werken om het gevoel te hebben dat je "leeft", je kunt een heleboel andere dingen doen (wellicht dingen ondernemen die je tijdens jouw tijd in loondienst niet hebt kunnen ondernemen), zoals naar buiten gaan (al dan niet met je kinderen), een hobby zoeken (ik weet niet of je er een hebt), misschien kun je bij andere vriendinnen over de vloer?

En als je het werken hetgeen is dat je heel erg mist, kun je maar liever beginnen met werken. Je kinderen hebben denk ik liever geen doodongelukkige en verveelde moeder op de bank zitten.

02-05-2011, 22:05
ik ben fulltime huisvrouw! en ik vind het heerlijk. verveel me ook geen enkele moment. ik kan mijn dag lekker inplannen. mis het hele werken niet. heb gelijk na mijn eerste kindje ontslag genomen. vond het maar niks om mijn kindje naar de oppas te brengen en ik gaan werken.

02-05-2011, 22:14
Ik ben ook fultime huismama,het is wel lekker om je dag naar eigen wens in te delen,je hebt alle tijd voor je kids enzo.
Maaaaaaaaaarrr ik moet me zelf echt een schop geven om dingen te ondernemen met de kids,het liefts wil ik dag en nacht slapen,maar dat kan niet jammer genoeg,we MOETEN er voor de kids zijn.
Het is echt sabr,de tropenjaren zijn het zwaarst,daarna wordt het makkelijker.(hoop ik).

06-05-2011, 16:27
vervelen met kids? hoe krijg je dat voor elkaar
24/7 huisvrouw zijn is het zwaarste werk dat je kan doen, je bent letterlijk fulltime bezig, luiers, voedingen, schoonmaken, koken, afwas etc etc etc en dan nog manlief die thuis komt van werk, die gaan "verzorgen" anders krijgt ie tekort aan aandacht, hihi.

dus ik zou zeggen, ik wou dat ik wat tijd voor mezelf had....
you're lucky

06-05-2011, 17:36
Ik ben sinds 1 april jl fulltime huismam. Eerlijk gezegd heb ik tot de dag van vandaag niet stil gezeten. Erg druk, dacht dat ik zeeen van tijd over zou hebben nu ik niet meer naar the office ga. Maar dat valt vies tegen. Maar maybe moet het allemaal nog komen.

07-05-2011, 15:29
ja das waar zoals chadia zei je hebt veel tijd voor je kinderen en het huishouden, ik zelf ben al 3jaar huisvrouw ik heb wel paar maanden gewerkt een jaar en half geleden maar ze hebben me ontslagen omda ik zwanger was maar eerlijk gezegd weet je hoe blij ik was toen ik ontslag kreeg ik vond werken maar niks als je kinderen hebt en ik werkte dan nog fulltime en dan nog van die glijdende uren pff was echt niks voor mij ik verkies liever thuis zijn dan gaan werken!

hoeveel kindjes heb je chadia en hoe oud zijn ze

08-05-2011, 00:39
Ik heb ook een dochtertje van bijna 2, die gaat binnenkort naar de peuterspeelzaal. Graag wil ik een 2e kindje erbij, maar ik zit ook met mijn werk. En zoooveeel vragen die rondspoken in mijn hoofd. Hoe moet dat straks na de bevalling? Ik wil de baby ook niet naar de crege brengen. Moet ik stoppen met werken voor de 1e 2 jaar? Mijn moeder past nu op mijn dochter, maar met een 2e kind word het te zwaar voor haar. Wat zouden jullie doen? Of de kinderwens uitstellen? Of even een break nemen van 2 jaar?

08-05-2011, 10:12

Citaat door hebgeduld:
Heb 2 kids van bijna 2 jaar en één van 3 maanden.

heb tot mijn 31 gewerkt en nu heb ik bewust de keuze gemaakt om, totdat ze naar school gaan. thuis te blijven. en daarna weer wat te gaan doen.

hamdollah gaat het wel goed, de oudste gaat binnenkort incha allah naar de voorschool.

nu merk ik, doordat ik alsmaar thuis zit een hoop mis, ik ben druk met de kinderen, huishouden enz. maar het is elke dag hetzelfde liedje, het is net of ik in een cirkel zit.

en als mijn man dan thuis komt, heeft hij een hoop te vertellen. en ik eigenlijk weinig tot niets.

nu vraag ik mij af zijn er vrouwen die er ook voor gekozen hebben om thuis te zijn voor de kinderen totdat ze naar school gaan.

hoe ervaren jullie dat?
wat doen jullie b.v over de hele dag?



hoi hoi,

Ik kies er ook voor om mijn kinderen volledig zelf op te voeden. Hiervoor werkte ik fulltime als leerkracht (zit nu al 1,5 jr ziektewet ). Ik mis het wel om onder de collega's/vriendinnen te zijn en het lesgeven zelf. Maar ik ken mezelf en zal het niet kunnen combineren met mijn eigen kinderen. Inshallah komt er na deze baby na niet al te lange tijd nog een derde en dan ga ik ze komende 5 jr alle tijd geven, en wellicht over een jaar of 2, 1 of 2 dagen werken als het te combineren valt met mijn man zn werk. En zo niet dan ga ik vanuit thuis werken.

Keuzes maken is niet altijd makkelijk en soms verveel ik me suf elke dag bedenken wat je kunt gaan doen om de dag door te komen. Bewust op zoek naar rommel om op te kunnen ruimen haha...

Eerlijk is eerlijk het is best saai zeker als je alleen met kleine bent.
Maar ik zou het niet anders willen..


ps: ik plan sinds kort wel tijd in voor mezelf om iets te doen met mijn man alleen of vriendin of zwemmen/sporten.. je kan al snel opgeslokt raken door het verzorgen van zo'n hummel..
dan blijft de kleine meestal bij mijn moeder voor paar uurtjes..

08-05-2011, 10:13



Citaat door Mizzzy:
Ik heb ook een dochtertje van bijna 2, die gaat binnenkort naar de peuterspeelzaal. Graag wil ik een 2e kindje erbij, maar ik zit ook met mijn werk. En zoooveeel vragen die rondspoken in mijn hoofd. Hoe moet dat straks na de bevalling? Ik wil de baby ook niet naar de crege brengen. Moet ik stoppen met werken voor de 1e 2 jaar? Mijn moeder past nu op mijn dochter, maar met een 2e kind word het te zwaar voor haar. Wat zouden jullie doen? Of de kinderwens uitstellen? Of even een break nemen van 2 jaar?



break nemen..als het is wat je graag wil en je komt financieel rond dan zeker....

08-05-2011, 23:18

Citaat door sokara:

hoeveel kindjes heb je chadia en hoe oud zijn ze



Hoi!!

Ik heb 4 kinderen,2 jongens en 2 meisjes.Leeftijd 8,5,1, en 5 maanden.