Bekijk volle/desktop versie : Dames die borstvoeding gaven/geven



Pagina's : [1] 2

02-05-2011, 12:59
Hoe lang duurde het bij jullie voor je menstruatie weer op gang kwam? En gaf je toen nog steeds volledige BV, of al een beetje afgebouwd?

02-05-2011, 13:01


Ik heb tien maanden borstvoeding gegeven. Ik werd nooit ongesteld. Nadat ik gestopt was, werd ik nog steeds niet ongesteld.

02-05-2011, 13:11

Citaat door nomed:
Ik heb tien maanden borstvoeding gegeven. Ik werd nooit ongesteld. Nadat ik gestopt was, werd ik nog steeds niet ongesteld.


Maar toen was je al weer zwanger dan?

02-05-2011, 13:28
Na tien maand wou mijn zoontje geen borstvoeding meer. Ik werd niet ongesteld. Ik slikte wel de pil. De fout is dat ik niet gelijk naar de huisarts ben gegaan. Na 5 of 6 maanden dat ik nog steeds niet ongesteld werd ben ik naar de huisarts gegaan. Toen bleek ik 3 maanden zwanger te zijn. s

02-05-2011, 22:09


Ik werd 3 maanden na de bevalling weer ongesteld, ik gaf volledig borstvoedding. Ik heb nog steeds een regelmatige cyclus en geef nog borstvoeding alhamdoulilah.

02-05-2011, 22:34
nog steeds geen menstruatie na 8 mnd volledige borstvoeding. Ben benieuwd wanneer ik het weer kan verwelkomen. NOT

02-05-2011, 22:41
ik ong 7 weken na de bevalling ik gaf ook volledige bv.

03-05-2011, 07:31
ik nog steeds niet en bij mijn vorige bevalling pas na 9 maanden en ik geef ook volledige bv

03-05-2011, 08:08
ooh dus het is normaal dat je menstruatie weg blijft? pff maakte me al zorgen ik geef nu al 6 maanden volledige bv en nog steeds niet ong geworden.

03-05-2011, 08:28
Als je volledige borstvoeding geeft, kan je menstruatie weg blijven en daarom kun je ook niet zwanger raken. Vroeger werd borstvoeding geven ook gezien als een vorm van anticonceptie, maar dat is dus geen betrouwbare anticonceptie. Zodra je stopt komt je menstruatie weer opgang.

08-05-2011, 10:21
Nou ik ben dus ook nog steeds niet ong geworden. Geef ook volledige BV, hoewel ze nu wel wat erbij krijgt natuurlijk. Bij mn vorige zwangerschap was ik na 4 maanden alweer ing, terwijl ik toen ook volledige BV gaf.

Ik vind het ergens toch wel irri dat ik mn cyclus nu niet weet. Misschien ben je wel zwanger en weet je het niet eens.

08-05-2011, 10:22

Citaat door nomed:
Na tien maand wou mijn zoontje geen borstvoeding meer. Ik werd niet ongesteld. Ik slikte wel de pil. De fout is dat ik niet gelijk naar de huisarts ben gegaan. Na 5 of 6 maanden dat ik nog steeds niet ongesteld werd ben ik naar de huisarts gegaan. Toen bleek ik 3 maanden zwanger te zijn. s


En niks van gemerkt? Ja daar ben ik dus bang voor he.

08-05-2011, 10:23



Citaat door fatimavisje:
Als je volledige borstvoeding geeft, kan je menstruatie weg blijven en daarom kun je ook niet zwanger raken. Vroeger werd borstvoeding geven ook gezien als een vorm van anticonceptie, maar dat is dus geen betrouwbare anticonceptie. Zodra je stopt komt je menstruatie weer opgang.


Nou het punt is dat je natuurlijk altijd eerst een eisprong hebt, voordat je weer menstrueert. Dus ook al menstrueer je dan nog niet, je kan dan wel weer zwanger raken. En aangezien je nooit weet wanneer het weer op gang komt, kun je er eigenlijk vanuit gaan dat je op ieder moment zwanger kan raken. BV is als anticonceptie heeeeeeeel onbetrouwbaar dus.

08-05-2011, 10:39
Ik nog steeds niet en ik geef nog steeds volledige bv, naast zijn hapjes natuurlijk. Ik maak me behoorlijk zorgen eigenlijk. Ik wil zodra hij een jaar is, afbouwen en hopen dat het dan terugkomt. Khayr inchallah

08-05-2011, 11:08

Citaat door innoe:
Ik nog steeds niet en ik geef nog steeds volledige bv, naast zijn hapjes natuurlijk. Ik maak me behoorlijk zorgen eigenlijk. Ik wil zodra hij een jaar is, afbouwen en hopen dat het dan terugkomt. Khayr inchallah


Inshallah.
Ik begrijp je helemaal hbiba. Het begint bij mij ook te knagen terwijl mn dochtertje nog maar net 6 maanden is. Heb jij niet dat je denkt straks ben ik zwanger en weet ik het niet eens? Ik weet dat ik niet zwanger ben, voel me ook totaal niet zwanger. Maar toch..............

Pagina's : [1] 2