Bekijk volle/desktop versie : Islamtische basisscholen in Rotterdam



01-05-2011, 23:24
Hallo dames,

Wiens kinderen zitten ook op een Islamitische basisschool in Rotterdam? En met name op de al ghazali school?
Ik overweeg om kinderen volgend jaar naar een Islamitische basisschool te sturen maar ik wil eerste wat ervaringen.

Ook ervaringen van anderen dames met kids op. Islam. basisscholen elders zijn welkom.

23-05-2011, 10:14


ben benieuwd

23-05-2011, 10:16
http://www.google.nl

23-05-2011, 11:38
Ik heb op een islamtische vmbo school gezeten, maar ik zeg je eerlijk..zet je kind op een openbare school. De docenten van de Islamitische scholen brengen de kinderen niet mee over Islam. Het is meer de Marokkaanse normen en waarden over brengen, ook de hypocriete. Ik spreek uit eigen ervaring en neefjes en nichtjes die op zo een school hebben gezeten. Ze worden meer nationalisten, brutaler etc...

23-05-2011, 11:43


Stuur je kinderen naar een gewone school, doe ze daarnaast op een moskee doordeweeks of weekenden afhankelijk van wat er mogelijk is.

En leer ze zelf wat heb nooit wat gehad met die scholen, vroeger waren ze er niet en met ons is er ook niks mis........

Moet er niet aan denken om ooit mijn kinderen (als ik die krijg/neem) op een school met alleen maar allochtonen te plaatsen....

23-05-2011, 11:51
IK heb op een openbare school gezeten. en daarnaast in de moskee les gehad..goed alternatief voor islamitisch onderwijs. (ik heb weleens een man gesproken die les heeft gegeven op VO in Rdam zuid. Hij vond de school, regels en manier van omgaan met budget verschrikkelijk. Hij heeft op den duur ontslag genomen.