Bekijk volle/desktop versie : 8 maanden zwanger in de ramadan, wie ook



Pagina's : [1] 2

01-05-2011, 13:05
salaam allemaal

inshallah ben ik aanstaande ramadan 8maanden zwanger en hoop echt dat ik mee kan vasten maar ben er bang voor aangezien ik nu al bijna van me stokje val als ik niets eet.. hoe kijken jullie er tegen aan? en natuurlijk moet ik even afwachten want meestal krijg je dan zoveel energie van allah.
en de hitte speelt ook mee even afwachten wat t weer dan doet.
groetjes tetouaniaaa

01-05-2011, 13:41


ik heb het nu ook als ik niet eet dan voel me zo zwak.. laat staan in de ramadan hele dag niks eten.. maar ja we krijgen sbar van allah.

als het goed dan is mijn kleine net 2,5 maand insa allah..

01-05-2011, 13:51
Wanneer is de ramadan eigenlijk?
Ik ben 14 sept uitgerekend. en weet wel zeker dat ik ook tegen de 8 maanden zit in de ramadan. ik ga het proberen te vasten zo niet haal ik het in inchallah. ben al flauw gevallen en heb vaak de neiging tot..

01-05-2011, 14:07

Citaat door Roosje-25:
Wanneer is de ramadan eigenlijk?
Ik ben 14 sept uitgerekend. en weet wel zeker dat ik ook tegen de 8 maanden zit in de ramadan. ik ga het proberen te vasten zo niet haal ik het in inchallah. ben al flauw gevallen en heb vaak de neiging tot..


volgens mij 1 augustus... dan ben je 34 weken zwanger

01-05-2011, 14:09



Citaat door layla86:
volgens mij 1 augustus... dan ben je 34 weken zwanger

okeej, ik zal het in ieder geval proberen.

01-05-2011, 14:11
ik denk gewoon proberen als het niet lukt ander keer inhalen

01-05-2011, 14:38
ongeveer 30 juli of 1 augustus begint de ramadan

01-05-2011, 14:49
ik vast inshaallah mee. Ik hoop dat na 12 weken de duizeligheid en misselijkheid minder is, dan zou het geen probleem moeten zijn.

01-05-2011, 15:09
ik ben dan ook hoogzwanger, wordt moeilijk maar het is inshallah zo voorbij, als het echt niet gaat dat zal ik het moeten inhalen als ik bevallen ben,,

met de eerste had was ik 2 maanden zwanger in de ramadan was echt erg had erge misselijkheid, heb toch volgehouden pas bij maghrib ging ik iets eten en overgeven was echt zwaar, ik hield het vol door veel te slapen overdag of koran lezen ghair inshallah
moge allah swt ons helpen inshallah

01-05-2011, 15:23
in die tijd ben ik dan inscha Allah 9 maanden zwanger en moet ik nog eens in ramadan bevallen.
dit word mijn eerste keer en inscha allah dat ik gewoon mee kan doen en niet te zwaar voor me word.

01-05-2011, 16:10
Ik ben 5/8 uitgerekend, dus ben benieuwd of ik de eerste daagjes kan vasten..

01-05-2011, 16:39
Ik zou mezelf nu al geen zorgen maken over het vasten. Ramadan is nog veraf inshAllah, wie weet sterf je morgen of deze avond. Denk aan het heden en niet aan de toekomst. Het onzichtbare weet alleen Allah. je weet nooit wat er kan gebeuren Allahfed.

01-05-2011, 17:23


Ik heb twee keren meegemaakt dat ik in de ramadan hoogzwanger was. In principe is het best wel te doen. Ik had geen last meer van maagzuur en voelde me juist heel goed. Ik heb alle dagen kunnen doen, behalve bij de laatste toen ben ik op de 23 ste dag van de ramadan bevallen. De dag ervoor gevast en de volgende ochtend bevallen
Alleen voor dit jaar hoop ik inshaAllah dat de misselijkheid is weggezakt en dat ik wat energieker ben zodat ik gewoon mee kan doen.

01-05-2011, 17:35
Zolang ik me goed voel zal ik gewoon meedoen met de ramadan. Zal dan in Marokko zijn inshAllah. Daar is de hitte natuurlijk erger dan hier. Heb al 2jaar de ramadan in Marokko meegemaakt en toen was het dorst, dorst en nog eens dorst. Ben echt benieuwd. Maar InshAllah zal rabie ons de kracht geven om gewoon te kunnen vasten. Wel heb ik mezelf, me man en de baby beloofd dat als het niet gaat dan gaat het niet! Goed naar je lichaam luisteren dames...

02-05-2011, 19:41
Dames, maken jullie je niet zorgen over de gezondheid en groei vd baby als je vast? Ik heb het nu al met gewoon eten dat ik denk, wat stop ik allemaal naar binnen. Straks eet ik de hele dag niet, kan toch niet gezond zijn voor de baby die volop in groei is..

Pagina's : [1] 2