Bekijk volle/desktop versie : !!!BELANGRIJK!!!!Het SlagVeld: De Veiligste Plek op Aarde!!!!! BELANGRIJK!!!:hadj:



30-04-2011, 19:54
Het slagveld: De veiligste plek op aarde

Amir Sulaymaan


Ik getuig dat er niets in de hemelen en aarde die het waard is om naast Allah aanbeden te worden. Ik getuig dat Moehammad (vzmh) de slaaf en laatste Boodschapper van Allah is. Voorzeker, alle lof is aan Allah. We prijzen Hem en vragen Zijn hulp. We vragen Zijn vergiffenis en we zoeken onze toevlucht bij Hem tegen het kwaad van onze eigen zielen en voor de slechtheid van onze daden. Ieder die Hij leidt, zal nooit dwalen, en ieder die hij laat dwalen, zal nooit leiding vinden.



Wat betreft het volgende: Dit zijn niet de woorden van een Shaikh. Dit zijn noch de woorden van een geleerde, noch de woorden van een Imam. Dit zijn slechts de woorden van een simpele jongeman die zich voorbereidt om te sterven. Dit zijn de woorden van een man die begrepen heeft dat het gemeenschappelijke thema van alle schepping de dood is en dat slechts de Schepper vrij is van deze gemeenschappelijkheid. Als het voor ons allen duidelijk is dat we allemaal sterven; slechts een dwaas zou zich dan niet voorbereiden op de ontmoeting met zijn Heer. Dit leven is kort. In vergelijking met het Hiernamaals is de lengte van dit leven waarschijnlijk slechts als een avond. Voorzeker, er zal een dag zijn wanneer jij en ik voor Allah alleen staan; vergezeld slechts met het boek van onze daden, de weegschaal, Paradijs en de Hel.

We zullen getuigen zijn van naakte mannen en vrouwen die geketend zijn en bij hun voorhoofden gesleept worden in een laaiend vuur; zoals vee dat naar water wordt geleidt. Er zullen verschrikkelijke kreten van angst en geschreeuw van spijt worden gehoord. Mensen zullen in hun eigen zweet verdrinken vanwege de intense ontberingen en spanningen van die dag. Er zal niemand tussen al die mensen zijn die maar een moment zal denken dat zijn leven vol zonde en plezier het waard was. Niemand zal zeggen: "yeah, ik ga nu naar de hel, maar ik heb vorig jaar 2,5 miljoen aan rente verdiend." Er zal geen persoon tussen hen staan die zal zeggen: "Yes, ik ga nu naar de hel, maar ik hield van hem/haar en mijn liefde was sterker dan alles, inclusief mijn angst voor Allah." Zij zullen Allah voor een andere kans smeken; Hem belovend dat ze Hem exclusief zullen aanbidden en geen kwaad meer op aarde zullen plegen. De enige gelukkigen op die dag zullen degenen zijn die deze belofte voor hun dood aan Allah maakten, omdat zij wisten dat de Dag des Oordeels zou aanbreken.



Ik ben niet paranormaal begaafd, maar ik zeg met uiterste zekerheid dat je zult sterven. Zoals je gisteren bent geboren, zul je morgen sterven. Wees Bang! Laat je hart sidderen bij de gedachte aan je eigen dood. Weet dat je alleen in de koude aarde zult liggen met spijt als je enige metgezel. De angst is niet voor de dood zelf, maar voor wat er na komt.

De angst voor de Dag des Oordeels in dit leven is het enige wat je daadwerkelijk zal redden van de angst wanneer de Dag werkelijk plaatsvindt. Omdat degene die de Dag des Oordeels in dit leven vreest; de haram vreest, zoals zij vrezen dat zij worden verbrandt. Die angst zal hen van zonde redden en de angst van straf wanneer zij Allah ontmoeten. Dit is Taqwa.



Als we slechts maar de realiteit realiseerden van de dag van onvermijdelijke doodsangst en potentiële straf; zouden we de reden van het leven realiseren. Ik heb mijn leven gewijdt om de toorn van Allah te ontvluchten. Ik heb mijn leven gegeven om de Ene die mij heeft geschapen te behagen. Ik schiet elke dag tekort, maar het blijft toch nog steeds mijn doel. Teneinde dit doel te bereiken; heb ik mijn aandacht en studie gericht om veiligheid van de Hel en om een route naar het paradijs te vinden. Ironisch genoeg heb ik geen veiliger plaats voor mezelf in de hemelen of aarde gevonden dan het slagveld; (lichamelijk) strijden voor het welbehagen van Allah.



De beloningen voor de Mujahid en de shaheed (martelaar) zijn zoveel, dat het moeilijk is ze te tellen. Buiten de Profeten van Allah, heb ik niet (in het Boek van Allah noch enig Hadith noch in de werken van de rechtgeschapene geleerden) een persoon gevonden die meer geliefd is bij Allah dan een Mujahid en speciaal de shaheed die voor het welbehagen van Allah strijdt. De Mujahid of Allah's soldaat is de beste

van alle mannen.



Allah zegt in de Qor'an:



Niet gelijk zijn de (thuis-)zittenden van de gelovigen, behalve gebrekkigen, aan degenen die strijden op de Weg van Allah met hun eigendommen en hun zielen. Allah heeft de strijders met hun eigendommen en zielen een rang bevoorrecht boven de (thuis-)zitters. Aan allen heeft Allah het goede beloofd. En Allah heeft de strijders boven de (thuis-)zitters bevoorrecht met een geweldige beloning. Met rangen van Hem en vergeving en Barmhartigheid. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig. (4:95-96)



Allah zegt ook verder:



Degenen die geloven en die zijn uitgeweken en die strijden op de Weg van Allah met hun bezittingen en hun levens zijn hoger in rang bij Allah. En zij zijn degenen die de overwinnaren zijn. Hun Heer verkondigd hen verheugende tijdingen over Barmhartigheid van Hem en welbehagen en Tuinen (het Paradijs) waarin voor hen een blijvende gelukzaligheid is. (9:20-22)



Overgeleverd door Abu Said Al-Khudri:



Iemand vroeg: "O Allah's Apostel! Wie is het beste onder de mensen?" Allah's Apostel antwoorde: "Een gelovige die zijn uiterste best doet op Allah's weg met zijn leven en bezittingen…(tot het einde van de Hadith)





Overgeleverd door Abu Huraira:



De Profeet (vzmh) heeft gezegd: "Ieder wie in Allah en Zijn Apostel gelooft, het gebed perfect verricht en de maand Ramadan vast; zal rechtvaardig het Paradijs door Allah worden geschonken; ongeacht of hij op Allah's Weg strijdt of dat hij in het land blijft waar hij geboren is." De mensen zeiden: "O Apostel van Allah! Zullen we de mensen inlichten over dit goede nieuws?" Hij zei: "Het Paradijs heeft honderd grades, welke Allah voor de Mujahideen heeft gereserveerd die op Zijn Weg strijden. De afstand tussen twee grades is zoals de afstand tussen de hemel en aarde. Dus wanneer je Allah (om iets) vraagt; vraag om Al-Firdaus, welke de beste en het hoogste gedeelte van het Paradijs is."



De Ayats van de Qor'an en deze Hadith van de Profeet (vzmh) geven aan: dat de beste onder de mensen degenen zijn die jihad op het Pad van Allah voeren. Wanneer het onderwerp van jihad wordt aangekaart, citeren veel van de Hypocrieten en mis-geïnformeerden een Hadith. Deze Hadith gaat over de Profeet (vzmh), die zijn metgezellen informeerde op weg naar huis van de Tabuk expeditie; dat zij de kleine jihad (jihad op het slagveld) verlieten en de grote jihad (jihad met jezelf) naderden.



De geleerden en Hadith verzamelaars zijn het erover eens dat deze Hadith op z'n best daeef (zwak) is en waarschijnlijk verzonnen is. Deze bespottelijke Hadith heeft niet eens een mening van een geleerde nodig om haar zwakheid aan te tonen. Een gelovige persoon wiens hart open staat voor de waarheid, zal zien dat dit niet van de Manhaj of methodologie van de Profeet (vzmh) komt. De mensen die deze Hadith citeren zeggen: "Het is beter om te vasten en je honger in bedwang te houden, te bidden en je lusten in bedwang houden dan naar de Jihad in levende lijve te gaan." Deze anti-Jihaad ideologie verdrinkt in haar eigen gebrek aan logica en is een innovatie in de Deen van Allah. Deze zwakke poging om de waarheid te ontvluchten heeft de val van onze Ummah veroorzaakt en staat onze mensen nog steeds toe om te worden onderdrukt.



Er zijn sommige Hadith waarmee alle geleerden, studenten van kennis en alle leken het unaniem over eens zijn. Deze hadith zitten in Sahih Bukhari. Met de toestemming van Allah zullen deze hadith het feit duidelijk maken dat de Jihad op het slagveld de grote jihad is.



Deel 4, Boek 52, Nummer 44:



Overgeleverd door Abu Huraira: Een man kwam naar Allah's Apostel en zei: "Onderwijs mij in een daad dat gelijk is aan Jihad (in beloning)." Hij (vzmh) antwoordde: "Ik kan niet zo een daad vinden."

Toen voegde hij (vzmh) aan toe: "Kan jij, terwijl de Moslim strijder op het slagveld is, je moskee betreden en het gebed verrichten zonder te stoppen en vasten en nooit je vasten breken.?" De man zei: "Maar wie kan dat doen?" Abu Huraira voegde hier aan toe: "De Mujahid wordt zelfs beloond voor de voetstappen van zijn paard terwijl het ronddwaalt (voor grazen) aan een lange touw."

30-04-2011, 19:55


Deel 4, Boek 52, Nummer 46:



Overgeleverd door Abu Huraira: Ik hoorde Allah's Apostel zeggen: "Het voorbeeld van een Mujahid op Allah's Pad (en Allah weet beter wie echt streeft op Zijn Pad) is als iemand die constant vast en bidt. Allah garandeerd dat Hij de Mujahid op Zijn Pad in het Paradijs zal toelaten als hij wordt gedood, anders zal Hij hem veilig naar huis doen terugkeren met beloningen en oorlogsbuit."



Deze twee Hadith zijn voldoende als bewijs dat thuis zitten en Allah gedenken en te vasten en de salat de hele nacht verrichten niet hetzelfde is als iemand die zijn land van verblijf verlaat en voor Allah's zaak strijdt.

De Boodschapper van Allah (vzmh) legde uit dat vasten, in de moskee bidden en Allah constant gedenken, terwijl de Mujahid vertrokken is om oorlog te voeren de enige manier is om het niveau van eer te bereiken, dat aan een soldaat van Allah door Hem wordt gegeven. Een Mujahid kan voor maanden of jaren weg blijven en het is duidelijk dat niemand kan vasten en bidden zonder te stoppen voor zo lang.



De reden waarom de Jihad op het slagveld groter is, is omdat het zowel de Jihad van de ego als de Jihad van het slagveld bevat en zij moeten tegelijkertijd worden bestreden. De Mujahid zal zijn begeertes moeten bestrijden alsmede zijn fysieke vijanden. De Mujahid zal weinig eten en weinig slapen. Zijn voedsel zal zelfs slechter zijn dan dat van onze huisdieren. Hij zal bidden op een plek waar hij neergeschoten kan worden en op een plek rusten waar hij gedood kan worden. Hij zal op Allah vertrouwen, op zijn broeders rekenen en veiligheid in angst vinden. Hij zal de shaytan bestrijden wiens influisteringen hem aansporen om het slagveld te ontvluchten en terug te keren naar de tijdelijke, bedriegelijke en miezerige luxe van dit leven. Hij zal Allah het grootste gedeelte van zijn tijd gedenken en hij zal bekend worden met de dood, zoals een uil bekend is met de nacht. Hij zal naar beneden kijken naar elk gedeelte van de aarde en zal zijn graf zien. Hij zal Allah aanroepen totdat er geen adem meer over is om mee te roepen en de Engel des Doods hem escorteert naar de poorten van het Paradijs.

Ieder met slechts een vage schaduw van begrip ziet dat de Jihad van het slagveld de Jihad van de ego omvat. Allah zegt:



Degenen die geloven en die zijn uitgeweken en die strijden op de Weg van Allah met hun bezittingen en hun levens zijn hoger in rang bij Allah. En zij zijn degenen die de overwinnaren zijn. (9:20)



De Jihad van het slagveld is een essentieel deel van onze Deen. Er zullen altijd mannen van onze Ummah moeten zijn die het goede gebieden en het kwade verbieden. Er zijn zes dingen heilig voor de Moslims, die tegen elke prijs beschermd moeten worden:



1) hun bloed (leven)

2) hun rijkdom

3) hun eer

4) hun intellect

5) hun nakomelingen

6) hun deen



Deze dingen moeten ten allen tijde beschermd worden en met alle mogelijke middelen. De Moslims hebben het echter toegelaten dat elk van deze zes dingen aangevallen en/of afgenomen worden van de Moslims. De Amerikaanse troepen bezetten zelfs de plaats van onze twee heilige plaatsen (Mecca en Medinah), wat verboden werd door onze Profeet (vzmh) op zijn doodsbed. Het bloed van de Moslims is goedkoop op de wereldmarkt. Deze beklagenswaardige situatie van onze Ummah komt doordat de Moslims de Jihad hebben verlaten. We zijn een Ummah geworden van slogans en pamfletten. Alles is intellectueel en metaforisch geworden, terwijl de Kafirs de echte wereld van onder onze voeten vandaan halen. Allah's Boodschapper (vzmh) heeft ons over dit gewaarschuwd, door te zeggen: "Pas op voor een tijd die komt, wanneer alle naties van de wereld zich zullen verzamelen om jullie weg te vagen op de manier zoals zij rond een tafel verzamelen om deel te nemen aan haar voedsel." Zijn metgezellen zeiden: "Zullen we op die dag met weinigen zijn, O Boodschapper van Allah?" Hij (vzmh) zei: "Nee, op die dag zullen jullie met velen in aantal zijn, maar jullie zullen als guthar (zoals het schuim op het oppervlakte van water in de zee) zijn en Allah zal van de harten van de

Kafirs respect en angst voor jullie weghalen en Allah zal in jullie harten wahan werpen." De Metgezellen zeiden: "Wat is Wahan?" Hij (vzmh) zei: "Liefde voor deze wereld en haat voor de dood."



Jihad valt op de schouders van de mannen van deze Ummah. Er zijn mensen op de aarde die zwak en onderdrukt zijn. Er waren één miljoen Moslim doden gerapporteerd in Bosnië. De heidense Serviërs hebben hen zonder genade afgeslacht. Terwijl ik dit schrijf worden er echtgenotes, moeders en dochters van deze Ummah verkracht en geslagen door de Hindus in Kashmir. De Russische atheïsten vallen onze broeders in Chechenië aan. De Moslims in Kosovo worden aangevallen en verdreven van hun land door de vijanden van Allah. Wie is er verantwoordelijk voor deze mensen? Vertrouwen wij (de Moslims) op VN om voor ons te zorgen? Sinds wanneer vertrouwen de volgers van Mohammed (vzmh) op mensen die Allah en Zijn Boodschapper verwerpen, om voor onze vrouwen en kinderen te zorgen? Waar zijn de mannen van deze Ummah? Worden jullie harten niet vervuld met boosheid bij de gedachte dat de vuile vijanden van Allah jullie zusters en dochters verkrachten? Wat moeten zij jullie aandoen opdat jullie ze bevechten? Moeten zij Moslims doden en hun land afpakken? Dit hebben zij gedaan. Moeten zij onze vrome vrouwen en onschuldige kinderen verkrachten? Dit hebben zij gedaan. Moeten zij Allah en Zijn Boodschapper (vzmh) beledigen? Dit hebben zij gedaan. Moeten zij bij jouw deur komen? Moeten de Moslims wachten totdat zij uit hun huizen de straat op worden gesleept? Een deel van de gelovigen moet opstaan en de slaven van Allah beschermen. Iemand moet het doen. We zouden ons moeten schamen dat de mannen van de Moslims zich niet gedragen als mannen en dat te verdedigen wat Allah ons verteld heeft te verdedigen. Hoe kunnen wij slapen in onze bedden, zonder dat onze gedachtes verscheurd worden door deze tragedies? In-sha-Allah zal ik mij bij die mannen voegen die besloten hebben om deze Deen en de mensen van deze Deen te verdedigen. Allah vraagt ons in de Qor'an:



En waarom zouden jullie niet vechten op de Weg van Allah en (ter verdediging) van de onderdrukten van de mannen en de vrouwen en de kinderen, degenen die zeggen: "Onze Rabb, haal ons weg uit deze stad, waar de mensen onrecht plegen en breng ons van Uw Zijde een beschermer en breng ons van Uw zijde een helper!" (4:75)



Allah beveelt ons ook:



Doodt hen; Allah zal hen zeker bestraffen door middel van jullie handen en Hij zal hen vernederen en Hij zal jullie helpen tegen hen en Hij zal de harten van een gelovig volk genezen. (9:14)



Wij (en niemand anders) moeten onze vrouwen en kinderen beschermen. Waarom zouden wij ons wegwenden van deze taak die ons is opgelegd door Allah? We zouden ons moeten verheugen in onze kans de kafirs te straffen en de hoge station van eer te bereiken, die Allah heeft geplaatst voor de Mujahid. Er zijn zoveel beloningen voor de Mujahid, dat ze moeilijk te tellen zijn. Er zijn echter zeven speciale dingen door Allah aan de martelaar gegeven, die aan niemand anders zijn gegeven:



1. Al zijn zondes worden bij de eerste druppel van zijn bloed vergeven,



2. Hij is gered van de straf van het graf,



3. Hij zal de Sirat oversteken met de snelheid van het licht (de Sirat is de brug over het Hellevuur, die elke mens moet oversteken op de Dag des Oordeels; sommigen zullen het halen en sommigen zullen in het vuur vallen),



4. Hij zal tweeëzeventig vrouwen in het Paradijs ontvangen,



5. Hij zal in het Paradijs een speciale kroon en speciale kleding krijgen, zodat iedereen hem als een martelaar zal herkennen,



6. Hij zal de eer krijgen om voorspraak (met de toestemming van Allah) voor zeventig van zijn familieleden te doen.



7. Zijn ziel zal in de lichamen van groene vogels worden gehouden, die rond vliegen in het Paradijs.

De Mujahid op het slagveld is in de veiligst mogelijke positie, omdat degene die lichamelijk ter wille van Allah vecht niet sterft. Dit is het dichtstbijzijnde aan onsterfelijkheid, die Allah aan de kinderen van Adam (vzmh) heeft geschonken. Allah heeft ons zelfs de instructie gegeven om onze gedachtes niet bezig te houden dat degenen die voor het webehagen van Allah vechten dood zijn. Allah zegt:



En denkt niet van degenen die op de Weg van Allah gedood zijn dat zij gestorven zijn. Integendeel, zij leven zelfs bij hun Rabb, zij worden voorzien." Zij verheugen zich met wat Allah hen van Zijn gunsten gaf. En zij zijn verheugd dat er voor degenen die zich nog niet na hen (bij hen) gevoegd hebben geen angst is en dat zij niet treuren. (3:169-170)



In een Hadith legt de Boodschapper van Allah uit dat de zielen van de martelaren zich in de harten van groene vogels bevinden, die overal vliegen in het Paradijs waarnaartoe zij maar wensen.



De Mujahid voelt bij de dood ook geen enkele pijn. Overgeleverd door At-Tirmidhi: De Profeet van Allah (vzmh) heeft gezegd: "De martelaar voelt de pijn van de dood niet, behalve als een kneep."

30-04-2011, 19:55
De veiligheid van het slagveld is één van de vele ironies van Allah's schepping. Toen Allah het Paradijs schiep, hulde Hij deze om in moeilijkheid en toen Hij het Hellevuur schiep, omhulde Hij deze om in lust. Slechts degene die in Allah en Zijn belofte gelooft zal zijn lust vrezen en veiligheid in zijn ongemak vinden. Als laatste zijn er twee mogelijke uitkomsten voor de mensen die ter wille van Allah vechten: martelaarschap (de best mogelijke dood) of de overwinning en een groot wereldlijke beloning van hun Heer in het Hiernamaals. Een ware Mujahid kan niet verliezen en dit is een belofte van Zijn Heer. Allah heeft de gelovigen de instructie gegeven om te zeggen:



Zeg: "Jullie verwachten slechts voor ons één van de twee goede dingen. En wij verwachten dat Allah jullie met een bestraffing van Zijn kant zal treffen, of (met een bestraffing) door ons. Wachten jullie dan maar af, wij wachten daar met jullie op. (9:52)



Allah heeft de speciale beloning van de Dag des Oordeels bewaard voor degenen die geloven. Degenen die twijfelen over Allah en Zijn belofte zullen die Dag tussen de verliezers zijn. Teneinde de twijfelaars en de gelovigen iedereen te laten zien dat Allah een zakentransactie voor de gelovigen heeft voorbereidt. De deal is heel erg duidelijk en niet moeilijk te begrijpen. Het is straight to the point en vrij van elke spoor van dubbelzinnigheid. Onze Schepper heeft gezegd:



Voorwaar, Allah heeft van de gelovigen hun levens en bezittingen gekocht omdat er voor hen het Paradijs is. Zij strijden op de Weg van Allah, zodat zij doden en gedood worden, als een belofte waar Hij Zich

aan heeft verbonden, een Waarheid (die staat vermeld) in de Taurat en de Indjil en de Qor'an. En wie is zijn belofte meer trouw dan Allah? Verheugt jullie daarom over jullie koop die jullie met Hem hebben gesloten. En dat is de geweldige overwinning. (9:111)



Allah heeft ons een kans gegeven, die beter is dan wat dan ook. De "overeenkomst" (zoals het is geschreven), is een kans van de Meest Gracieuze en Meest Genadige, die slechts een dwaas afwijst. Als een man je zou benaderen en tegen je zei: "Ik zal je morgen 13,7 miljoen dollar geven als jij mij nu één dollar geeft. Je zou één van de volgende twee dingen kunnen gaan denken: Je zou kunnen denken dat dit een fantastische overeenkomst is en je zou je snel haasten om je handen in je zak te steken om één dollar over te handigen. Je zou aan de andere kant ook kunnen weigeren. De ednige reden waarom je waarschijnlijk zou kunnen weigeren, was omdat je niet geloofde dat de man je werkelijk 13,7 miljoen dollar zou kunnen geven in ruil voor jouw dollar. Het wordt aan iedereen met verstand schaamteloos duidelijk; dat de enige mogelijkheid dat een persoon zou kunnen weigeren het leven van deze wereld te verkopen voor het volgende leven, is dat de persoon niet gelooft in de belofte van Allah. Misschien denken wij dat er een bepaalde valstrik of een achterdeurtje is, die Allah zal gebruiken om onze daden van geen enkele voordeel voor ons te maken op die dag. Moge Allah ons vergeven voor de zwakheid van onze harten.



Wat heeft Allah te winnen bij het hosselen van Zijn eigen schepping? Dit soort vragen klinken belachelijk, maar we moeten onszelf afvragen waarom we onszelf niet totaal hebben toevertrouwd aan Allah en waarom we het slagveld meer dan het vuur vrezen. We moeten ons ook afvragen waarom we dit leven meer prefereren dan (en tenkoste van) het volgende leven. Ik geloof in Allah en wat Allah heeft gezegd is waar en ik weet dat Hij er niet beter van wordt door mij te hosselen. Dit is selchts een bekendmaking, dat ik mijn leven en bezittingen aan Allah zou willen verkopen, zodat ik datgene mag ontvangen die Hij beloofd heeft aan degenen die in Zijn overeenkomst geloven:



Laat hem vechten op de Weg van Allah, die het wereldse leven ruilt voor het Hiernamaals. En wie strijdt op de Weg van Allah, of hij gedood wordt of overwint: Wij zullen hem daarna een geweldige beloning geven. (4:74)



De kinderen van Adam (vzmh) zijn zwak en ongeduldig geschapen. Dit zijn de zwaktes die de Moslims moeten overwinnen. We zien het Hiernamaals als iets dat ver van onze tijd en plaats is. Echter, het Laatste Uur is heel dichtbij en elk kind van Adam (vzmh) zal krijgen wat hij/zij verdient. De voordelen van het vechten voor Allah in dit leven en het volgende zijn ongeevenaard. Maar als we werkelijk konden begrijpen en het goede ervan konden waarnemen, zouden we allemaal willen vechten. Maar onder ons zijn er degenen in wiens harten ziektes huist, de plaag van zwakheid en twijfel overmand hen. De schaduw van lafheid hangt over hen als een wolk van storm en belet hen van het zien van het licht van het Paradijs. Allah heeft de mensen van het Paradijs dingen beloofd die de ogen nooit hebben gezien, de oren nooit hebben gehoord en wat het verstand nooit heeft gefantaseerd. Er is geen twijfel aan, dat wanneer ze het Paradijs zouden zien zij niet zouden twijfelen. Ondanks dat, zullen ze het Paradijs weigeren, vanwege hun angst voor werk, pijn en ontberingen in dit leven.



Als er een nabije vergankelijke genieting en een gemakkelijke tocht zou zijn, dan zouden zij jou zeker volgen, maar de tocht lijkt hen zwaar. En zij zullen bij Allah zweren: "Als wij ertoe in staat geweest zouden zijn, dan zouden wij met jullie zijn weggegaan." Zij vernietigen zichzelf en Allah weet zeker zeker dat zij leugenaars zijn. Moge Allah jou (Mohammed) vergeven, waarom heb jij vrijstelling gegeven (om achter te blijven), nog vóórdat jou was gebleken wie degenen waren die waarachtig waren en vóór jij wist wie de leugenaars waren? Degenen die in Allah en de Laatste Dag geloven zullen jou niet om vrijstelling vragen om niet te hoeven strijden met hun bezittingen en hun levens. En Allah kent de Moettaqoen. Voorwaar degenen die niet in Allah en de Laatste Dag geloven vragen jou om vrijstelling en (zij zijn degenen) wiens harten twijfelen waardoor zij in hun twijfel heen en weer geslingerd worden. En als zij (met jou ten strijde) zouden willen trekken, dan zouden zij daartoe zeker voorbereidingen hebben getroffen. Maar Allah keurde hun vertrek af, zodat Hij hen ontmoedigde. En er werd gezegd: "Blijf thuis met de thuisblijvers." Als zij met jullie (ten strijde) zouden trekken, dan zouden zij voor jullie niets vermeerderd hebben dan wanorde, en zij zouden zeker tussen jullie heen en weer rennen om tussen jullie tweedracht te zaaien, en onder jullie zijn er die naar hen luisteren. En Allah kent de onrechtplegers. (9:47)



Wij (als Moslims) moeten concluderen dat jihad een deel is van onze Deen, dat niet kan worden genegeerd. Verheug je in de kans om geteld te worden tot één van de geëerde mannen, mannen geëerd door de Meest Hoge. Je af te keren van wat Allah heeft bevolen, is je af keren van keren van succes. Allah heeft ons jihad gegeven als een manier om onszelf en onze familie te verdedigen. Vandaag, vanwege onze liefde voor dit leven, worden onze families vermoord en geregeerd door de vijanden van Allah. Het gif van lafheid heeft zichzelf een weg doorgedrongen in de harten van de Moslim mannen en de onderdrukking van onze mensen over de hele wereld veroorzaakt.



Als je het slagveld niet kan halen, ben je op zijn minst verantwoordelijk voor het oproepen van mensen tot de jihad en het te steunen met je rijkdom en je stem. Allah zegt in Zijn Boek:



Strijdt dan (O Mohammad) op de Weg van Allah, jij wordt slechts voor jezelf aansprakelijk gesteld. En moedigt de gelovigen (tot de strijd) aan. Hopelijk zal Allah het geweld van degenen die ongelovig zijn teniet doen. En Allah is harder in geweld en harder in bestraffing. (4:84)



Mijn broeders in de Islam; ondersteun de Mujahideen, zodat je ook een Mujahid wordt. Degenen die de wapenuitrusting en wapens koopt voor de Mujahid wordt een Mujahid. Als we toelaten dat de jihad wordt vergeten, zouden onze mensen nooit vrij kunnen zijn van onderdrukking. De geliefde Boodschapper van Allah (vzmh) vocht in zevenentwintig veldslagen in zijn zevenentwintig jaren van profeetschap. Als de meest belangrijke en waardevolle man in de geschiedenis niet vrijgesteld was van de moeilijkheid van jihad, wat maakt ons dan dat we denken dat wij dat wel zouden zijn?



Allah heeft een toevluchtsoord gebouwd voor de gelovige mannen van de Ummah van Mohammad (vzmh). Deze veilige zone is waar mannen zich verschuilen voor de dood, schande en het Hellevuur. Deze plaats is het slagveld; vechten voor het welbehagen van Degene Die jou heeft geschapen. Er is geen twijfel aan dat het slagveld voor de gelovige de veiligste plaats op aarde is. Weest niet bang voor eer, onsterfelijkheid en Paradijs. Omarm het slagveld totdat Allah jouw ziel terugneemt. Ik claim geen vroomheid voor mezelf; ik ben slechts bang dat mijn leven niet zal worden geaccepteerd op de Dag des Oordeels. Wanneer ik al die keren tel dat ik die dingen heb verwaarloosd die mij waren opgelegd en aan al die aangelegenheden waar ik toegegeven heb aan haram, vervult mijn hart zich met vrees. De reden waarom in de jihad wil vechten, is niet omdat mijn iman sterk is. Ik wil eerder in de jihad vechten, omdat mijn iman zwak is en ik verschrikkrlijk bang ben wat mijn boeken over mijn daden zeggen. De toevlucht voor mijn kwaad, is het slagveld; het beschermen van de slaven van Allah en het doden van de vrienden van Shaytaan. Ik voel een warme mantel van veiligheid in het zetten van mijn leven in de frontlinie voor Allah, omdat ik weet dat er geen pijn zal zijn in mijn dood en ik kan niet sterven als ik voor Allah vecht. Er is geen gevaar op het slagveld voor de Mu'min (gelovige). Er is slechts gevaar voor de kufar en huurlingen.



Ik vraag Allah vergeving voor de fouten in mijn daden en voor de fouten in mijn schrijven. Ik getuig openlijk en zonder twijfel dat er geen god is behalve Allah en dat Mohammad (vzmh) de laatste Boodschapper van Allah is.

01-05-2011, 01:43
Takbier ALLAH AKBAR
Takbier ALLAH AKBAR
Takbier ALLAH AKBAR

02-08-2011, 00:15


http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/2107441/2008/09/26/Moskee-toenemend-radicalisme.dhtml?redirected

Vrijdag 1 juli 2011

DEN HAAG - De As Soennah moskee heeft bij de veiligheidsdienst AIVD melding gemaakt van toenemende radicalisering in Den Haag onder moslimjongeren.

Volgens het raadslid Abdoe Khoulani van Islam Democraten heerst er bij de moskee grote zorg over de groep radicaliserende jongeren.

Het gaat om een groep van twintig jongeren met militante, extreem radicale denkbeelden die de afgelopen maanden langs de Haagse moskeeën is getrokken.

De groep is ook bij de As Soennah moskee geweest. De jongens hebben volgens Khoulani een ‘eigen extreme visie’ als het gaat om begrippen als jihad en het ronselen van mensen daarvoor. De moskee heeft bij de AIVD aangegeven dat de groep zeer radicale denkbeelden heeft en niet voor rede vatbaar is. De moskee heeft geen greep op de groep en is de jongens uit het oog verloren.

Khoulani noemt het opmerkelijk dat juist de als orthodox bekendstaande As Soennah moskee contact heeft gezocht met de AIVD. „Het geeft aan dat het nieuwe bestuur van die moskee een ander beleid voert,’’ zegt Khoulani.

De AIVD stelde in 2007 dat orthodoxe moskeeën de integratie en democratie in Nederland tegenwerken en een gevaar kunnen vormen voor de veiligheid. In dat rapport wordt de Haagse As Soenah moskee ook aangehaald. Er staat een opsomming van incidenten waarin met name de voorman van de As Soennah moskee, imam Gneid Fawaz, een rol heeft gespeeld. Fawaz heeft onder meer gesteld dat Ayaan Hirsi Ali de aartsvijandin is van God. Ook heeft hij Theo van Gogh enige weken voor diens gewelddadige dood in een langdurig smeekgebed hevig vervloekt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/2107441/2008/09/26/Moskee-toenemend-radicalisme.dhtml?redirected

02-08-2011, 00:16
Bewijs geleverd voor De Ware KuFFaaRRRR