Bekijk volle/desktop versie : Een kat(er) als huisdier.



Pagina's : [1] 2

30-04-2011, 16:59
Salaam alaikum,

wij zijn van plan een kitten in huis te halen.
Maar wat is beter, een mannetje of vrouwtje?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

30-04-2011, 17:05


Mannetje..vrouwtje zul je die eitjes weg moeten halen anders kan ze zwanger thuis komen 't scheelt je dan weer 140 euro =p.

30-04-2011, 17:07

Citaat door DjanatulFirdauS:
Mannetje..vrouwtje zul je die eitjes weg moeten halen anders kan ze zwanger thuis komen 't scheelt je dan weer 140 euro =p.


Maar een mannetje moet je ook castreren toch? Anders gaat hij 'sproeien' heb ik gelezen. (Overal urineren om zijn territorium af te bakenen).

30-04-2011, 17:12

Citaat door -SUMMERCHICK.:
Maar een mannetje moet je ook castreren toch? Anders gaat hij 'sproeien' heb ik gelezen. (Overal urineren om zijn territorium af te bakenen).



Ooh echt waar? Maar dat is toch tijdelijk? Ik had dat ook met mijn kitten (vrouwtje) ze plaste echt overallll..was alleen maar aan het dweilen , pas na een weekje wist ze waar haar plekje zat..

30-04-2011, 17:23


Ik heb ook een kat (kater) een perzische kat, ik zal geen vrouwtje nemen

30-04-2011, 17:28
Ja op het begin is dat meestal zo als ze nog niet zindelijk zijn.
Maar later als ze rond de 6/7 maanden zijn, dan zijn ze geslachtsrijp en dan doen ze dat ook .

30-04-2011, 17:36

Citaat door femmedualgerie:
Ik heb ook een kat (kater) een perzische kat, ik zal geen vrouwtje nemen


Heb jij hem laten castreren?

30-04-2011, 18:09
Ik wil binnenkort ook een katje, alleen ik heb geen idee wat ik moet doen of kopen om me voor te bereiden..
Kan iemand mij helpen die al een katje heeft?
Denk maar aan de eertse weken enzo, wat je hebt gekocht en allemaal naderhand moest kopen,
en kwa de medische dingen? Hoe zit dat? Wat moet ik allemaal regelen vooordat ik een katje in huis neem.
Help me out please.

Liefs,

30-04-2011, 18:37
Wij hebben er bewust voor gekozen om een mannentje te nemen omdat een vrouwtje zwanger kan worden.

30-04-2011, 19:06

Citaat door __Belgje:
Ik wil binnenkort ook een katje, alleen ik heb geen idee wat ik moet doen of kopen om me voor te bereiden..
Kan iemand mij helpen die al een katje heeft?
Denk maar aan de eertse weken enzo, wat je hebt gekocht en allemaal naderhand moest kopen,
en kwa de medische dingen? Hoe zit dat? Wat moet ik allemaal regelen vooordat ik een katje in huis neem.
Help me out please.

Liefs,


Je moet een kattenbak en kattenbakvulling kopen. Verder kan je ook zoiets kopen



toen mijn katje nog 3-4 maanden was sliep hij daarin maar hij is nu een beetje groter geworden dus slaapt hij daar niet meer in, maar hij gebruikt wel de krabpaal nog. Ik raad je dus zeker aan om een krabpaal te kopen want anders kan het zijn dat je katje ergens ander gaat krabben (aan je meubelen ofzo). Je kan ook leuke peeltjes kopen voor kittens.

Ik heb mijn kitten uit het asiel gehaald dus daar werdt hij eerst ontvlooit en kreeg hij een spuitje maar ik weet niet meer precies tegen wat. 2 maanden later moest hij nog eens terug naar een dierenarts voor een 2de spuitje. Dus normaal gezien zal je hem moeten laten vaccineren.
Het kan zijn dat je katje de niesziekte zal krijgen door de vaccinatie. Vaccineren is namelijk een beetje verzwakte virus inspuiten en het lichaam zo aanzetten tot het maken van afweerstoffen vandaar dat ze dus meestal de niesziekte krijgen. Dus als je ziet dat je katje na een paar dagen begint te niezen breng hem dan gelijk naar de dierenarts, want anders zal het erger worden. Maar als je katje gevaccineerd is zullen de verschijnselen erg mild zijn niezen, vochtige oogjes of minder eetlust. Ik moet je wel zeggen dat een dierenarts nogal prijzig is.

30-04-2011, 20:20

Citaat door moslimaaatj:
Je moet een kattenbak en kattenbakvulling kopen. Verder kan je ook zoiets kopen



toen mijn katje nog 3-4 maanden was sliep hij daarin maar hij is nu een beetje groter geworden dus slaapt hij daar niet meer in, maar hij gebruikt wel de krabpaal nog. Ik raad je dus zeker aan om een krabpaal te kopen want anders kan het zijn dat je katje ergens ander gaat krabben (aan je meubelen ofzo). Je kan ook leuke peeltjes kopen voor kittens.

Ik heb mijn kitten uit het asiel gehaald dus daar werdt hij eerst ontvlooit en kreeg hij een spuitje maar ik weet niet meer precies tegen wat. 2 maanden later moest hij nog eens terug naar een dierenarts voor een 2de spuitje. Dus normaal gezien zal je hem moeten laten vaccineren.
Het kan zijn dat je katje de niesziekte zal krijgen door de vaccinatie. Vaccineren is namelijk een beetje verzwakte virus inspuiten en het lichaam zo aanzetten tot het maken van afweerstoffen vandaar dat ze dus meestal de niesziekte krijgen. Dus als je ziet dat je katje na een paar dagen begint te niezen breng hem dan gelijk naar de dierenarts, want anders zal het erger worden. Maar als je katje gevaccineerd is zullen de verschijnselen erg mild zijn niezen, vochtige oogjes of minder eetlust. Ik moet je wel zeggen dat een dierenarts nogal prijzig is.


Heb je ook een kattenmand?
En voederbakjes moet je ook kopen toch?
Welk voedsel geef jij jouw kat .

30-04-2011, 21:02
Een vrouwtje, (kat) want die zijn meestal zachtaardig, en houdt van knuffelen bij je zijn etc. Mijn broer heeft een kater, die is hij al kwijt als het ware want die houdt ervan om op jacht te gaan buiten en is precies het tegenovergestelde van zachtaardig..hij komt ook bijna nooit thuis, enkel om wat te drinken soms. Ik heb mijn kat laten steriliseren, zo kan ze toch nooit zwanger worden ook al komt ze buiten.

30-04-2011, 21:38


Ik heb zelf 2 poesjes thuis zijn allebei vrouwtjes.
Eentje was zo krols geworden dus die is geopereerd. Ik denk dat een kater beter is. Ze gaat zoveel miauwen niet normaal tering.

30-04-2011, 21:56

Citaat door Pokerface123:
Ik heb zelf 2 poesjes thuis zijn allebei vrouwtjes.
Eentje was zo krols geworden dus die is geopereerd. Ik denk dat een kater beter is. Ze gaat zoveel miauwen niet normaal tering.


Haha dat miauwen is herkenbaar! Om de kleinste dingen he?!

30-04-2011, 22:03

Citaat door -SUMMERCHICK.:
Heb je ook een kattenmand?
En voederbakjes moet je ook kopen toch?
Welk voedsel geef jij jouw kat .


Nee die heb ik niet, maar ik denk wel dat ik me er eentje ga aanschaffen.
Ja die moet je ook kopen.
Ik koop meestal deze 2 omdat er verschillende smaken inzitten, maar je moet goed kijken dat je junior pakt want ze hebben verschillende.




Pagina's : [1] 2