Bekijk volle/desktop versie : ik wil beginnen met bidden..



30-04-2011, 09:54
Hallo,

Ik wil insha'allah beginnen met bidden, alleen wat moet ik doen bij elk gebed en hoe moet ik de rodoe doen?
Help me


Shoekran.
Groetjes

30-04-2011, 11:03


http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=leer_gebed


Alstublieft

30-04-2011, 11:58
De profeet (sallallahu alaihi wa salam) zegt in een overlevering: Het verbond wat wij met ze zijn aangegaan, is het gebed. Als zij dit verlaten, dan hebben zij ongeloof begaan.En ook zegt Oemar (radiyallahu anhu) in een overlevering: Hij die het gebed niet verricht, kan niet rekenen op een aandeel in de Islam
En Abdoellah ibn Messoud (radiyallahu anhu) zei altijd: Degene die het gebed verlaat heeft geen geloof. En een ander zei altijd: Degene die het gebed niet verricht, heeft ongeloof begaan.

En weet ook dat het niet verrichten van het gebed, de persoon in de hel doet verdrinken. En daarom, als de mensen van de hel worden gevraagd: ?Wat is de reden waarom jullie eigenlijk in de hel terecht zijn gekomen? Het antwoord is: dat zij niet behoren tot degenen die het gebed verrichten. En Allah zegt ook dat: ?Na hen, zijn er mensen gekomen die het gebed hebben verwaarloosd en hun begeerten hebben gevolgd.? En in die tijd, daar leven wij nu in. Hoeveel mensen hebben het gebed niet verlaten? En hebben hun begeerten gevolgd? Hoeveel? Wat is hun beloning? Ze zullen Raya tegemoet komen en Raya is een rivier in Djennah, die op hun staat te wachten.

30-04-2011, 12:00
Info:

Na iedere 2 Rak'aht dient de At-asjah-hoed te worden opgezegd. Dit doet men in de zittende houding. Men legt de linkerhand plat op het been en maakt van de rechterhand aan vuist en steekt de wijsvinger uit. Al op een neer bewegend van de wijswinger zegt men het volgende:



1. At ta hijatoe lillahi was-salawatoe wa tajjibatoe
(Alle aanbidding in woorden, daden en bezittingen weergegeven komt Allah toe)
2. Assalamoe alaika ajoehan nabi-oe
(Vrede zij met U, O Profeet)
3. Wa rahmatoelahi wa barakatoehoe
(En de genade van Allah en Zijn zegeningen)
4. Assalamoe alaina wa 'ala 'ibadilla-hi-salihiena
(Vrede zij met ons, en met de ware dienaren van Allah)
5. Ashadoe ella Ilaha Illa Allah
(Ik getuig dat er geen god is dan Allah)
6. Wa ashadoe anna Mohammadan ‘abdoehoe wa rasoeloeh
(En ik getuig dat Mohammed zijn dienaar en boodschapper is)

30-04-2011, 22:14


Neem eens een kijkje op mijn topic; download de quraan.

Moge Allah(soebhana wa ta3ala) jou standvastig maken in je geloof en alle moslims.

01-05-2011, 00:03
Masha'Allah dame, Moge Allah soubhana wata3ala je standvastig maken in je gebed.

01-05-2011, 00:29
Ik heb wel een bestandje voor je over het gebed en hoe je die moet verrichten. Staan ook een paar Hadiths in... Pm me maar Inscha'Allah...

01-05-2011, 15:38
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3445567

01-05-2011, 21:40

Citaat door CHICKABONITAA:
Hallo,

Ik wil insha'allah beginnen met bidden, alleen wat moet ik doen bij elk gebed en hoe moet ik de rodoe doen?
Help me


Shoekran.
Groetjes


Mashallah! Dit vindt ik heel erg mooi om te lezen.
Inshallah zul je het gaan leren.

01-05-2011, 21:52

Citaat door CHICKABONITAA:
Hallo,

Ik wil insha'allah beginnen met bidden, alleen wat moet ik doen bij elk gebed en hoe moet ik de rodoe doen?
Help me


Shoekran.
Groetjes


Mashallah! Dit vindt ik heel erg mooi om te lezen.
Inshallah zul je het gaan leren.