Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Olie op je huid



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

28-04-2011, 14:05

Citaat:
Olie heeft tal van positieve effecten op je huid.


Ontdek de verzorgende en ontspannende werking die olie op je huid heeft.
Al eeuwen een bron van schoonheid

Er zijn tal van schoonheidsproducten op basis van olie, zowel voor je lichaam, je haar als je gezicht. Duizenden jaren geleden gebruikten de Egyptenaren het al als schoonheidsproduct. Eerst scrubden ze de huid met zand, daarna volgde een laagje olie om de huid weer te hydrateren.

"Van olie ga je zo glimmen"

Die stelling is achterhaald. Producten op basis van olie hebben juist een heel lichte textuur en de verzorgende ingrediënten trekken snel in de huid. Doordat de huid van nature olie aanmaakt, worden producten met olie juist snel opgenomen. Heb je een vette huid? Geen probleem, de olie zal de talgproductie reguleren en een 'overactieve' huid kalmeren. Maar olie is ook geschikt op een droge huid. Het voorkomt namelijk droogtelijntjes, die later rimpels kunnen worden. Ook een cleansing oil is een goed idee. Olie trekt olie aan, zodat het vuil van de huid wordt opgelost. Spoel daarna je gezicht gewoon met water af en er blijft geen vettig laagje achter.

Welke olie wanneer?

Aromatische oliën zorgen voor ontspanning en herstel van het evenwicht. De geur beïnvloedt je gemoedstoestand en doet stress verdwijnen. Gebruik echter geen huis-tuin-en-keuken olijfolie voor je huid. Die mist namelijk de verzorgende ingrediënten van een cosmetische olie en trekt ook niet goed in je huid. Het hoeft daarom geen dure olie te zijn, een goedkoop flesje babyolie volstaat. Een 'droge' olie glanst niet en trekt snel in. Ideaal voor na het douchen. Massageolie is dan weer het vetst en heeft het meeste tijd nodig om in de huid te trekken, zodat je extra lang van die huidverstevigende massage kan genieten. Smeren maar!

Gebruik jij wel eens olie op je huid of in je haar?

28-04-2011, 14:08


Ik vind dit een heerlijke olie voor je lichaam:


Mijn benen en armen zijn vaak droog, en deze olie trekt snel in maar laat mijn huid superzacht achter.

28-04-2011, 14:12
Dit is ook een aanrader trouwens:


Ruikt heeeerlijk!

28-04-2011, 14:19
Ruikt zo lekker!

28-04-2011, 14:20


Welke precies?

28-04-2011, 14:21
Zwitsal baby olie

28-04-2011, 14:24
Die is inderdaad ook heel fijn!
Gebruik ik in voetenbad altijd

28-04-2011, 15:10
Ik gebruik bijna dagelijks 2 druppeltjes olijfolie mijn gezicht ipv een dagcreme en ik moet zeggen, mijn huid ziet er veel beter uit dat voordat ik de olijfolie gebruikte.

28-04-2011, 23:40
In welk opzicht is je huid beter geworden? Minder acné, minder droge huid, minder rimpels? .

29-04-2011, 00:56
Ik gebruik gebruik haba sawda olie nu even voor mn gezicht, mn huis was zo uit balans en had last van irritatie, rode bultjes in een keer kreeg ik die en dan jeukte het zo erg, ik werd er gek van.

Nu gebruik ik sinds een paar dagen s ochtend en s avonds na een gereinigde huid war haba sawda op mn huid. Mn huid was ook in een keer heel droog en schilferig. Dit terwijl ik nooit ergens last van had, en juist altijd coplimenten over mn huis kreeg. Maar ik had een rotperiode en dat slaat dan bij mij dan op mn huid. Anyway dit heeft wel geholpen bij mij.

29-04-2011, 08:59
Ja Arganolie tegen een droge huid.

Eerst schrubben ( met nivea daily schrub) en dan de olie.
Lijkt op wat de oude Egyptenaren deden dus ! ( zoals in het eerste bericht).

Mijn huid was er slecht aan toe door foundation gebruik.

Ik weet niet of het helpt. Ik ben pas een paar dagen gestopt met foundationtroep.

29-04-2011, 09:21

Citaat door Monaaaa:
In welk opzicht is je huid beter geworden? Minder acné, minder droge huid, minder rimpels? .


Van acne naar --> totaal geen acne meer !
Ik heb nog wel last van een droge schilferige huid maar dat komt door een huidaandoening die ik al mijn hele leven heb dus dat gaat niet weg, maar mijn huid ziet er in alle opzichten beter uit. Ook heb ik geen irritaties meer van chemische huidproducten omdat ik die helemaal niet meer gebruik.

29-04-2011, 19:31


Alhamdoellilaah, dat is beter ja.

06-05-2011, 13:34
Uppp

06-05-2011, 15:31

Citaat door najihaaa:
wat is haba sawda olie?




Citaat:

Habba a Sawda(zwarte zaad) is wetenschappelijk bekend als Nigella Sativa, een plant dat tot een hoogte van 40-60 cm kan uitgroeien. Dit kleine maar ongelooflijke kruid is over de hele wereld bekend onder vele namen zoals, zwarte komijn, kalonji, blackseed, swartzcummel, Nigella sativa, fennel flower, habbat al barakah, sinouj, black caraway en habba a Sawda.

Er zijn vele wetenschappelijke studies die aantonen dat het zwarte zaad een helende en/of verlichtende werking heeft op luchtwegen en het spijsverteringskanaal. Het is dan ook uitermate geschikt voor het verlichten van ademproblemen, spijsvertering en darmklachten en het versterken van het immuunsysteem.

De olie van het zaad is ook uitwendig te gebruiken tegen aandoeningen als Eczeem, Artritis, Schimmel infecties, haaruitval en droge - beschadigde huid.


Abu Hurairah heeft overgeleverd dat onze geliefde Profeet Mohammed (Sallalaahoe 'aleihi wa Salaam) zei: "Gebruik dit zwarte zaad regelmatig omdat het een geneesmiddel voor elke ziekte bevat, behalve voor de dood".
(Hadith sahih al-Bukhari).
..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7