Bekijk volle/desktop versie : Landen betreden met mijn Marokkaanse ID-kaart,



28-04-2011, 11:01
Welke landen kan ik met mijn Marokkaanse nationaliteit betreden? Wie heeft daar een mooi overzichtje van?

28-04-2011, 11:29


UP! Ik wil het écht weten.

28-04-2011, 13:31
Heel de EU. Verder kom je niet (mits je een visum aanvraagt). Engeland kom je dus niet in.

28-04-2011, 16:42
Verder dan Somalie zal je waarschijnlijk niet komen.
De eu is natuurlijk uitgesloten, behalve i.c.n. Een nederlandse verblijfsvergunning.

Vraag een Nederlands paspoort aan, dan ben je opeens vrijwel in de hele wereld welkom.

01-05-2011, 13:17


Nou, ik heb een Nederlands paspoort maar ik vroeg me af zijn er misschien ook landen zoals Syrie waarmee ik mijn Nederlandse paspoort niet hoef te gebruiken.. Want als je als NL'er syrie wilt betreden heb je een visum nodig en ik dacht dat als je als Mocro Syrie wilt betreden dat het dan niet nodig was.. Maar niemand heeft een lijst?

01-05-2011, 13:25

Citaat door Rahilaa:
Welke landen kan ik met mijn Marokkaanse nationaliteit betreden? Wie heeft daar een mooi overzichtje van?



Sowieso Indonesië. En wat betreft de opmerking over Israël: met een Marokkaans paspoort kom je Israël niet binnen. Mijn nicht moest laatst voor haar werk naar Israël toe, maar mocht er niet in met haar Marokkaanse paspoort.

En met een Nederlands paspoort kun je wel naar Syrië toe. Ik heb vrienden die momenteel in Damascus zitten en met een NL-paspoort reizen

01-05-2011, 13:29
Andere landen die je kunt bezoeken met je Marokkaanse paspoort en zonder Visum zijn:

Turkije
Syrië
Maleisië
Hong Kong
Zuid Korea
Brazilië
Bolivia
Algerije
Tunesië
Lybië
Senegal
Mali
Niger
Ivoorkust

En landen waar je makkelijk een Visum voor kunt krijgen:

Malediven
Seychellen
Nepal
Cuba


Bron: http://blog.asher256.com/voyager-pays-destination-sans-visa-avec-passeport-marocain-maroc/

05-05-2011, 10:01

Citaat door Pomona:
Sowieso Indonesië. En wat betreft de opmerking over Israël: met een Marokkaans paspoort kom je Israël niet binnen. Mijn nicht moest laatst voor haar werk naar Israël toe, maar mocht er niet in met haar Marokkaanse paspoort.

En met een Nederlands paspoort kun je wel naar Syrië toe. Ik heb vrienden die momenteel in Damascus zitten en met een NL-paspoort reizen


Klopt, als Nederlandse toerist kun je Syrie zo in maar ik bedoelde meer werkbezoek dan heb je als Nederlander een visum nodig maar als Marokkaan niet. Hoe dan ook bedankt voor je lijst!

05-05-2011, 10:18
Hieronder heb je een duidelijk overzicht.

Als je bijvoorbeeld naar Turkije, Maleisië, of naar Bali reist kun je beter je inchecken met je Marokkaanse paspoort, scheelt je altijd een paar tientjes aan visumkosten.


05-05-2011, 11:04
Marokko haha