Bekijk volle/desktop versie : de overledenen



27-04-2011, 00:35
Beste mensen,

Ik ben een geliefde oom kwijt geraakt aan een vreselijke ziekte.
Mijn vraag is hoe het zit in de islam.
Kan hij ons zien,?? Weet hij dat we hem missen etc.
Wie kan mij boeken aanraden of weet hoe ik meer kan leren over de doden.


wa sallaam aiakoem.

27-04-2011, 10:43


Allah arham arahimeen ou arhamna djamee3...ameen. Allahoe a3lam, ik denk niet dat dode mensen ons kunnen zien, maar nogmaals Allahoe a3lam. Ik weet wel dat je ten alle tijden dua kunt doen voor deze overledene en dat je aan Allah swt sabr kunt vragen.

27-04-2011, 11:31
salaam zuster ik las ergens dat zij je daden kunnen zien allahu a3lem.moge allah je oom een plek in ela3la geven

27-04-2011, 13:56
Allahy rahmo meid.

Mijn schoonvader is een maand geleden overleden, mijn schoonvader woonde gewoon in marokko.
ik en me man waren toen naar marokko geweest voor zijn begrafenis ectt..
toen ik bij me schoonmoeder thuis was, was er ook zo een vrouw die over de dood praat in de islam en ze deed ook anasheed was mashAllah heel mooi maar goed iemand vroeg aan haar weet een overledenen wat wij allemaal aan het doen zijn. ze zei dat wanneer een iemand overlijd dat ie dan aan het wachten is op de laatste uur. en in die tussentijd weet ie of tie naar de hel gaat of hemel en als ie weet dat ie naar de hemel gaat dan krijgt ie op zijn wachtplaats een soort raam en dan ziet ie gewoon wat zijn kinderen aan het doen zijn. of ze bidden of niet of ze haram dingen doen ecttt maar goed Allahu a3lam dat is wat ik begrepen heb.

27-04-2011, 23:47


Up wie weet meer???

Aub

ben zo benieuwd.